• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052516334
  • خبرنگار : 71359

يك عضو كميسيون امنيت ملي: حضور مثبت رييس‌جمهور در اجلاس مكه موجب اقتدارمان در اجلاس نم است

يك عضو كميسيون امنيت ملي: حضور مثبت رييس‌جمهور در اجلاس مكه موجب اقتدارمان در اجلاس نم است

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، حضور رييس‌جمهور كشورمان در اجلاس مكه را مثبت ارزيابي كرد و آن را موجب اقتدار جمهوري اسلامي براي حضور در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد (نم) دانست.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، حضور رييس‌جمهور كشورمان در اجلاس مكه را مثبت ارزيابي كرد و آن را موجب اقتدار جمهوري اسلامي براي حضور در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد (نم) دانست.

محمد جوكار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در مورد اجلاس مكه تصريح كرد: خالي گذاشتن عرصه اجلاس مكه به نفع جمهوري اسلامي ايران نبود. جمهوري اسلامي ايران به عنوان ام‌القراي جهان اسلام و الگوي بسياري از دولت‌ها و ملت‌ها مطرح است بنابراين نمي‌توانست در اجلاس مكه حضور نداشته باشد.

وي با بيان اينكه لازمه حضور ايران در اجلاس مكه، شركت فعال و پرنشاط بوده است، افزود:‌ حضور رييس‌جمهور كشورمان در اين اجلاس، حضوري مثبت بود كه اين امر اقتدار ايران در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را به دنبال خواهد داشت.

نماينده مردم يزد در مجلس تاكيد كرد: ما توانسته‌ايم در اجلاس مكه از مواضع خودمان به خوبي دفاع كنيم و از اين نظر اجلاس براي ما مهم بوده است. اين فرصت خوبي بود كه در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت تا با تبيين افكار عمومي نسبت به سران استكبار و هم‌پيمانانشان در منطقه مواضع خود را تبيين كند.

جوكار در ادامه با اشاره به بخشي از سخنان رييس جمهور در مورد لزوم وحدت كشورهاي اسلامي براي مقابله با استكبار جهاني و صهيونيسم اظهار كرد: اصل وحدت مسئله‌ خوبي است اما بايد ببينيم كه وحدت در عمل چقدر وجود دارد. ما در حال حاضر در شرايطي به سر مي‌بريم كه بسياري از كشورهاي اسلامي به نفع رژيم صهيونيستي و آمريكا فعاليت مي‌كنند.

وي با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان تصريح كرد: در جريان جنگ 33 روزه هيچ‌كدام از دولت‌هاي اسلامي فعلي نقشي در مقابله با استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي نداشتند و اين تنها دولت سوريه بود كه در خط مقدم پشتيباني از مسلمانان قرار داشت و همين مسئله يكي از دلايل بيداري اسلامي و مقابله با سياست‌هاي سلطه‌گران در كشورهاي منطقه بوده است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي ابراز عقيده كرد كه اجلاس مكه، تضعيف سوريه و منزوي كردن اين كشور با لابي آمريكا، تركيه، عربستان سعودي، قطر و ساير هم‌پيمانان آنها را دنبال مي‌كند.

جوكار اظهار كرد: اين اجلاس همان طور كه پيش‌بيني مي‌شد به دنبال تحريم سوريه و ايجاد جنگ رواني عليه دولت بشار اسد بود و تلاش كرد تا در عرصه ديپلماتيك و بين‌الملل جايگاه سوريه را تضعيف كند اما ايران در حال حاضر در مورد سوريه در موضع قوت قرار دارد.

وي با بيان اينكه احتمالا در قطعنامه پاياني اجلاس مكه، سوريه محكوم خواهد شد، گفت: اين اجلاس دقيقا اهداف راهبردي آمريكا در منطقه را كه منزوي كردن سوريه است، پيگيري مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha