• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۲۰:۵۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91052314692
  • خبرنگار : 71038

كارگروه ويژه دولت در آذربايجان شرقي ادامه دارد

معاون اول رييس جمهور: دولت از اولين لحظه وقوع زلزله پاي كار آمده است

معاون اول رييس جمهور: دولت از اولين لحظه وقوع زلزله پاي كار آمده است

معاون اول رييس جمهور عصر امروز ـ23 مرداد ماه ـ در ادامه سفر يك روزه خود به آذربايجان شرقي در كارگروه ويژه‌اي كه با حضور تعدادي از اعضاي دولت در مورد بدهي اخير استان آذربايجان شرقي برگزار شده بود، بر اهميت مقاوم‌سازي بناها و ساختمان‌ها تاكيد كرد.

معاون اول رييس جمهور عصر امروز ـ23 مرداد ماه ـ در ادامه سفر يك روزه خود به آذربايجان شرقي در كارگروه ويژه‌اي كه با حضور تعدادي از اعضاي دولت در مورد بدهي اخير استان آذربايجان شرقي برگزار شده بود، بر اهميت مقاوم‌سازي بناها و ساختمان‌ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به آذربايجان شرقي، معاون اول رييس جمهور در اين جلسه اظهار كرد: از اولين لحظه وقوع زلزله دولت پاي كار آمده و هماهنگي‌هاي لازم را براي كمك هرچه زودتر و بيشتر به مردم آسيب‌زده هماهنگي‌هايي را آغاز كرده است.

وي گفت: ما از همان ساعات آغازين وقوع زلزله آستين‌ها را بالا زديم و طي بخشنامه‌اي به تمام مسوولان كشور و استاندارهاي سراسر كشور تاكيد كرديم كه براي ارسال كمك‌ها به مردم آسيب‌ديده و زلزله‌زده در آذربايجان شرقي هماهنگي‌هاي لازم را داشته باشند.

وي گفت: جلسه روز گذشته هيات دولت را بخش عمده‌اي از جلسه به بحث و گفت‌وگو درباره كمك‌رساني، حمايت و پشتيباني از زلزله‌زدگان اختصاص داشت و ما تصميم گرفتيم كه هياتي از دولت به آذربايجان شرقي بيايد و با اختيارات كامل دولت، تصميم‌گيري‌هاي لازم را براي كمك به مردم زلزله زده اتخاذ كند.

وي افزود: امروز در قالب هياتي و با حضور تعدادي از وزرا به اين استان سفر كرديم و سه گروه، عده‌اي به مسووليت آقاي ميرتاج‌الديني معاون رييس‌جمهور به شهرستان ورزقان سفر كردند و عده‌اي نيز از جمله آقاي دكتر مرادي معاون رييس جمهور و دكتر غنضفري وزير صنعت، معدن و تجارت به شهرستان هريس رفتند و من نيز به همراه دكتر حسيني (وزير اقتصاد دارايي) و همچنين آقاي بهمني (رييس كل بانك مركزي) و تعدادي از نمايندگان مردم اين منطقه به شهرستان اهر سفر كرده‌ايم.

وي گفت: ما خرابي‌ها را ديديم. با تعدادي از روستاييان صحبت كرديم. در شهرستان اهر با مردم اين منطقه جلسه داشتيم. رضايتمندي خوبي در روستاهاي آسيب‌ديده از بابت كمك‌هاي انجام شده به چشم مي‌خورد و من وظيفه دارم از مسوولان مرتبط تشكر كنم.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هلال‌احمر زحمت زيادي براي كمك به مردم كشيده است، گفت: البته توقع مردم آني و فوري است. آسيب‌ديدگان توقع دارند. البته اين توقع آنها به جاست. چراكه آنها از لحاظ روحي، جسمي و مالي آسيب ديده‌اند و برنامه زندگي‌شان به هم ريخته است.

وي با اشاره به برخي از خواسته‌هاي مردم زلزله‌زده و آسيب‌ديده و با بيان اين كه اين خواسته‌ها حداقلي است و با تاكيد بر اهميت حل اين مشكلات به بحث مقاوم‌سازي ساختمان‌ها اشاره كرد و گفت: بايد به موضوع مقاومت‌سازي توجه ويژه‌اي داشته باشيم.

به گزارش ايسنا در اين جلسه كه در استانداري استان آذربايجان‌شرقي تشكيل شده، بيگي استاندار اين استان به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده جهت كمك به مردم زلزله زده پرداخت و گفت: برخي از روستاها در مناطق آسيب‌ديده، آسيب زيادي ديده‌اند و براثر اين حادثه 252 نفر جان باخته‌اند. تعداد 380 نفر مجروح شده‌اند. بخشي در بيمارستان تبريز بستري هستند. بخشي از مجروحان نيز مرخص شده‌اند. ما تلاش كرده‌ايم كه زلزله‌زدگان را اسكان اضطراري دهيم و همچنان تلاش داريم كه به معيشت آنها رسيدگي كنيم.

استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: همزمان با اسكان اضطراري جهت امروز و فردا در تمام مناطق آسيب‌ديده جريان آب و برق و گاز انجام خواهد شد. البته در برخي از جاها انجام شده و تا فردا بقيه جاها انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: بعد از اسكان اضطراري، ما تلاش خواهيم كرد كه زلزله‌زدگان را اسكان موقت بدهيم تا زماني كه ساختمان‌ها بازسازي مي‌شوند.

وي با اشاره به اهميت استفاده از امكانات و ظرفيت‌ها جهت كمك به مردم زلزله‌زده گفت: ما خودمان را متعهد مي‌دانيم كه از تمام امكانات استفاده مي‌كنيم تا مشكلات مردم را برطرف كنيم تا مردم زندگي راحت و آساني داشته باشند.

در اين جلسه وزير بهداشت نيز به ارائه آمار از وضعيت كشته‌شدگان و مجروحان پرداخت و گفت: طبق آمار تعداد كشته شدگان در اين زلزله 306 نفر است. 4500 نفر نيز مصدوم و مجروح شده‌اند. وي ادامه داد: از اين تعداد مصدومين و مجروحين 680 نفر آنها مورد عمل جراحي قرار گرفتند و 1038 نفر آنها نيز عمل بدون جراحي داشته‌اند.

در اين كارگروه كه همچنان ادامه داد: تعداد ديگري از وزرا و معاونين رييس‌جمهور كه حضور داشتند در حال ارائه گزارش هستند و قرار است بعد از ارائه اين گزارش‌ها تصميماتي جهت كمك‌رساني هرچه بيشتر به مردم زلزله زده اين منطقه انجام شود.

در اين جلسه برخي از وزراء از جمله حسيني وزير اقتصاد دارايي، غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت، خليليان وزير جهاد كشاورزي، دستجردي وزير بهداشت و درمان، ميرتاج‌الديني معاون رييس‌جمهور، مرادي ديگر معاون رييس‌جمهور، بهمني رييس كل بانك مركزي و تعدادي ديگر از مقامات ملي و محلي حضور دارند.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha