• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: بیداری اسلامی
  • کد خبر: 91052314460
  • خبرنگار : 71089

همايش مقاومت، بيداري اسلامي و آزادي فلسطين،

بروجردي: فشار آمريكا به سوريه به دليل از دست دادن پايگاهش در مصر است

بروجردي: فشار آمريكا به سوريه به دليل از دست دادن پايگاهش در مصر است

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه با سقوط دولت مبارك در مصر، موازنه قدرت در منطقه به ضرر آمريكا تغيير پيدا كرده است، تاكيد كرد: به همين دليل آمريكا و هم‌پيمانان اروپايي آن تلاش مي‌كنند با سقوط دولت بشار اسد موازنه قدرت را در منطقه به نفع خود تغيير دهند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه با سقوط دولت مبارك در مصر، موازنه قدرت در منطقه به ضرر آمريكا تغيير پيدا كرده است، تاكيد كرد: به همين دليل آمريكا و هم‌پيمانان اروپايي آن تلاش مي‌كنند با سقوط دولت بشار اسد موازنه قدرت را در منطقه به نفع خود تغيير دهند.

به گزارش خبرنگار سرويس بيداري اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاءالدين بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي صبح روز دوشنبه در همايش "مقاومت، بيداري اسلامي و آزادي فلسطين" با اشاره به جنگ حزب‌الله عليه رژيم صهيونيستي گفت: حركت عظيم نيروهاي حزب‌الله براي غلبه بر رژيم صهيونيستي يكي از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان اين سرزمين اسلامي است.

او در ادامه با اشاره به فرمايشات امام خميني (ره) درباره رژيم صهيونيستي گفت: از زماني كه اين غده سرطاني را آمريكا در منطقه كاشت، هم مردم فلسطين و هم كشورهاي اسلامي خط مقدم مبارزه با اسراييل بي‌كار ننشستند و جنگ‌هاي متفاوتي را برپا كردند. حتي برخي از سازمان‌ها مانند سازمان آزادي‌بخش فلسطين اقداماتي انجام دادند اما در جنگ‌هاي برپا شده نتوانستند به پيروزي برسند. تا زماني كه نيروهاي حزب‌الله بدون تجهيزات مالي و نظامي و بدون جنگنده‌هاي پيشرفته توانستند عليه نيروهاي رژيم صهيونيستي براي اولين بار پيروز شده و سرزمين‌هاي اشغالي جنوب لبنان را آزاد كنند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تفكرات امام خميني (ره) درباره رژيم صهيونيستي اضافه كرد: در طول تاريخ ديدگاه‌هاي متفاوتي درباره فلسطين وجود داشت اما امام خميني (ره) پيوسته بر روي يك خط مستقيم حركت كرده و هرگز از انديشه و تفكر خود عدول نكرده‌اند و محكم با سران كشورهاي اسلامي بر وحدت تاكيد كرده و همواره آن‌ها را تشويق به مبارزه مي‌كردند.

وي با بيان اين كه تفكر امام خميني (ره) يك تفكر اسلامي و قرآني بود، افزود: امام خميني (ره) با بينش اسلامي توانست انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند و زماني كه ايران تنها يك نونهال بود اعلام كرد كه "آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند" زيرا امام، خدا را باور داشت.

اين نماينده مجلس با اشاره به سقوط رژيم مبارك در مصر ادامه داد: مهم‌ترين پايگاه آمريكا و رژيم صهيونيستي،‌ رژيم مبارك بود كه فرو پاشيد زيرا خداوند بر اساس سنت الهي خود مبني بر حكومت اسلامي در جهان، مستضعفان و معتقدان به اسلام را حاكم مي‌كند همان‌گونه كه اين اتفاق در ايران نيز افتاد كه اين صراط مستقيم راه‌حل منحصر به فرد مساله فلسطين است. امروز تفكر امام خميني (ره) همان تفكر اسلامي و قرآني است كه بايد راه همه فلسطيني‌ها و آزادگان مبارز در برابر رژيم صهيونيستي باشد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تحولات سوريه گفت: اگر امروز شاهد فشار آمريكا و هم‌پيمانان اروپايي آن عليه سوريه هستيم اين فشار به اين دليل است كه سوريه در خط مقاومت قرار دارد زيرا آمريكا پايگاه اصلي خود را در مصر از دست داده و موازنه قدرت تغيير پيدا كرده است به همين دليل تلاش مي‌كند كه در خط مقاومت نيز با سقوط دولت سوريه موازنه را تغيير دهد و ساختار سوريه را به نفع رژيم صهيونيستي تغيير دهد و تمام قواي خود را به كار گرفته است.

او در ادامه اظهارات خود افزود: اما پايان راه مشخص است و ترديدي وجود ندارد كه رژيم غاصب و نامشروع صهيونيستي با سنت و تفكر الهي از بين مي‌رود زيرا اين يك وعده الهي است كه در كلام امام (ره) و مقام معظم رهبري مشهود بوده و اكنون در ميان فلسطينيان مشهود است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha