• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051811768
  • خبرنگار : 71049

گزارشي از سفر جليلي به عراق

سفير ايران در بغداد: عراق در سطح وزير خارجه در اجلاس مشورتي تهران شركت مي‌كند

سفير ايران در بغداد: عراق در سطح وزير خارجه در اجلاس مشورتي تهران شركت مي‌كند

سفير ايران در عراق از ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با نخست‌وزير، وزير خارجه و رييس پارلمان عراق خبر داد.

سفير ايران در عراق از ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با نخست‌وزير، وزير خارجه و رييس پارلمان عراق خبر داد.

حسن دانايي‌فر با اعلام اين مطلب به خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: سعيد جليلي سه‌شنبه شب وارد بغداد شدند و روز چهارشنبه نيز ملاقات‌هايي با مقامات عالي‌رتبه‌ي عراق از جمله نوري المالكي، نخست وزير، هوشيار زيباري، وزير خارجه و عمار حكيم، رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق ديدار كرد.

وي گفت: هم‌چنين عصر چهارشنبه دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با مقامات ديگر عراقي از جمله معاون رييس‌جمهور و رييس شوراي امنيت ملي عراق ديدار مي‌كند.

سفير ايران در عراق در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اين‌كه عراق در چه سطحي در نشست مشورتي تهران درباره سوريه كه قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود شركت مي‌كند؟ خاطرنشان كرد: هيات عراق در سطح وزير خارجه و يا يكي از مسوولان عراقي در سطح وزارت خارجه‌ي عراق در نشست روز پنج‌شنبه شركت خواهد كرد و حضور اين هيات قطعي است.

او تصريح كرد: هم‌چنين عراق با دعوتي كه توسط وزير كشور ايران صورت گرفت، نسبت به حضور جدي و فعال در اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران كه شهريورماه برگزار مي‌شود اعلام آمادگي كرده است.

سفير ايران در عراق در پاسخ به سوالي ديگر با اشاره به آخرين تحولات درباره‌ي خروج اعضاي گروهك تروريستي منافقين از پايگاه اشرف، يادآور شد: اخيرا دولت عراق در اظهارنظري اعلام كرده‌ است كه در رابطه با خروج منافقين تا جايي كه مي‌توانسته خويشتن‌دار بوده است و با سازمان ملل همكاري كرده است و بيش‌تر از اين ضرورتي ندارد.

دانايي‌فر گفت: مقامات عراقي اعلام كرده‌اند كه باقي‌مانده‌ي اعضاي گروهك منافقين در پايگاه اشرف بايد هرچه سريع‌تر به پايگاه ليبرتي منتقل شوند و اين روند با سازمان ملل ادامه دارد.

وي هم‌چنين در پاسخ به سوالي ديگر، برخي اخبار در رابطه با انتقال تعداد قابل توجهي از منافقين از پايگاه ليبرتي به سوريه را عجيب و غريب خواند و اظهار كرد: در اين‌باره چيزي نشنيده‌ام.

سفير ايران در عراق در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اظهارنظر مقامات عالي‌رتبه‌ي تركيه درباره‌ي حمايت ايران از عراق، تصريح كرد: همه‌ي كشورهاي منطقه بايد به جاي ايجاد تنش و انتقال مشكلات‌شان به نقطه‌اي ديگر و خارج از كشورشان به دنبال آن باشند كه با يكديگر كنار بيايند و به سمت آرامش، همكاري و تفاهم حركت كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha