• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91051811579
  • خبرنگار : 71132

ربودن زائران ايراني، توجيه غرب براي حمايت‌ از گروه‌هاي مسلح در سوريه

ربودن زائران ايراني، توجيه غرب براي حمايت‌ از گروه‌هاي مسلح در سوريه

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ربوده شدن زائران ايراني در سوريه را جهت وارد كردن فشار به جمهوري اسلامي ارزيابي كرد.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ربوده شدن زائران ايراني در سوريه را جهت وارد كردن فشار به جمهوري اسلامي ارزيابي كرد.

ابراهيم آقامحمدي در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: مسلم است كه كشورهاي غربي مي‌خواهند با وارد كردن فشار به جمهوري اسلامي و بر هم زدن معادلات، حضور نامشروع،‌ غيرقانوني و تجاوز به خاك سوريه را توجيه كنند.

وي افزود: معارضان سوري نيروي نظامي منظم و تحت حمايت آمريكا،‌ اتحاديه اروپا و كشورهايي مثل قطر، عربستان و تركيه هستند؛ بنابراين ربودن زائران ايراني در سوريه نيز توسط اين افراد صورت گرفته است.

نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: هدف از ربودن زائران ايراني اين است كه به ايران فشار وارد كنند و ادعا كنند كه جمهوري اسلامي در سوريه دخالت مي‌كند تا بتوانند كم‌كم حمايت‌هاي معنوي ايران از دولت قانوني سوريه را كم كنند. اين در حالي است كه كشورهاي غربي به صورت آشكار در سوريه دخالت دارند.

آقامحمدي با اشاره به تجهيز نيروهاي مخالف دولت سوريه توسط كشورهاي غربي خاطر نشان كرد: واقعيت اين است كه مردم با مخالفان نيستند. مساله اين است كه كشورهاي غربي يك مشت آدم‌كش را در سوريه تجهيز كرده و به آنها سلاح سنگين مي‌دهند. ضمن اينكه نيروهايي را نيز از كشورهاي ديگر به سوريه آوردند تا به هر ترتيب بتوانند دولت بشار اسد را ساقط كنند.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه مخالفان سوري پايگاه مردمي ندارند، خاطر نشان كرد:‌ غربي‌ها با متهم كردن ايران به دخالت در سوريه مي‌خواهند حمايت خود از گروه‌هاي غيرقانوني مخالف دولت بشار اسد را كه توسط خود آنها مسلح شده‌اند، توجيه كنند و اين موضوع را تحت‌الشعاع قرار دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha