• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91051508929
  • منبع : شهرداری تهران

ورود 140موتور سيكلت به ناوگان آتش نشاني

ورود 140موتور سيكلت به ناوگان آتش نشاني

مدير عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهر تهران از ورود 140 دستگاه موتورسیکلت ویژه امدادرسانی به ناوگان خودرویی اين سازمان خبرداد.

مدير عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهر تهران از ورود 140 دستگاه موتورسیکلت ویژه امدادرسانی به ناوگان خودرویی اين سازمان خبرداد.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکترسیدرضا خوش زاد در حاشيه بازدید از نمونه این موتورسیکلت‌ها در ایستگاه 38 آتش نشانی تهران درمنطقه یافت آباد، با بيان اينكه هم اکنون 140 دستگاه موتورسیکلت خریداری شده است که درصورت تحویل آنها به سازمان، بهینه سازی این وسائل موتوری به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی نیزانجام می‌شود؛ گفت: درحال حاضر تعداد 20 دستگاه موتور سیکلت هوندا از نوع CBX750 از گمرک تهران تر خیص شده است که بزودی کار نصب تجهیزات آتش نشانی بر روی آنها آغاز می‌شود.

وی با اعلام این که تعداد 120 دستگاه موتور سیکلت هوندا 250 سی سی هم اکنون در گمرک تهران در شرف ترخیص است، خاطرنشان کرد: بکارگیری موتورسیکلت‌ها در ناوگان عملیاتی آتش نشانی موجب کاهش زمان رسیدن به محل حوادث می شود.

همچنين فتح اله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران نیز درتشریح دلایل استفاده از موتورسیکلت در سازمان آتش نشانی عنوان كرد كه شهر تهران علاوه بر دارا بودن بافتی ناهمگون و معابر و کوچه‌های باریک فراوان، همواره در اغلب خیابان‌های آن از بار ترافیک سنگینی برخوردار است که این وضعیت مشکلات زیادی را برای نیروهای آتش نشانی به هنگام اعزام به محل آتش سوزی‌ها و حوادث ایجاد می‌کند.

وی افزود: این شرایط باعث شد که سازمان آتش نشانی استفاده از خودروهای کم‌عرض، کوچک و یا موتورسیکلت‌ها را در دستور کار خود قرار دهد تا آتش‌نشانان بتوانند با بکارگیری این نوع وسایل، با سرعت و درزمانی کوتاه خودشان را به کانون حوادث رسانده و به یاری شهروندان حادثه دیده بشتابند.

وی عبور از گذرگاه‌های کوچک و باریک را یکی از مزایای موتورسیکلت‌ها ذکر کرد و گفت: آتش نشانان با استفاده از موتور سیکلت به عنوان دیده‌بان نیروهای امدادی دراسرع وقت با حضور در محل حادثه، گزارش‌های اولیه را تهیه می‌کند تا فرماندهان و نیروهای بعدی بتوانند با تصمیم گیری مناسب به سرعت به کار عملیاتی بپردازند و این کار قطعا موجب کاهش خسارات مالی و جانی می‌شود.

معاون عملیات آتش نشانی تهران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سازمان دارای چه تعداد موتور سیکلت بوده و در آینده چند دستگاه وارد ناوگان عملیاتی خواهد شد، گفت: از سال 83 تعداد 50 دستگاه موتور سیکلت از نوع تولید داخلی خریداری شد وسپس به دلیل نیاز به این وسایل موتوری، حدود 30 دستگاه دیگر نیزدر طول سال‌های اخیر به صورت تدریجی تهیه و به ناوگان خودرویی آتش نشانی اضافه شد.

وی با اشاره به از رده خارج شدن این موتور سیکلت‌ها از ناوگان عملیاتی سازمان به دلیل فرسودگی و نامرغوب بودن آنها، تصریح کرد: درحال حاضر حدود 20 دستگاه موتور سیکلت در ایستگاه‌های آتش نشانی آماده و قابل بهره‌برداری است که امیدواریم با ورود 140 دستگاه موتورسیکلت جدید بتوانیم ضمن جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، خدمات امدادی را نیز ارتقا دهیم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha