• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051307965

بان كي مون از اعضاي باقيمانده منافقين خواست اردوگاه اشرف را ترك كنند

دبيركل سازمان ملل از اعضاي باقيمانده گروهك منافقين خواست اردوگاه اشرف را ترك كنند و در اردوگاه جديدي در نزديكي بغداد ساكن شوند.

دبيركل سازمان ملل از اعضاي باقيمانده گروهك منافقين خواست اردوگاه اشرف را ترك كنند و در اردوگاه جديدي در نزديكي بغداد ساكن شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بان كي مون، دبيركل سازمان ملل روز چهارشنبه علاوه بر آن از ساير كشورها خواست تا به اعضاي گروهك مجاهدين خلق پناهندگي بدهند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، گروهك مجاهدين خلق تاكنون 2000 تن از اعضايش از اردوگاه اشرف در شمال عراق به اردوگاه ليبرتي در نزديكي بغداد كه يك پايگاه نظامي پيشين آمريكا است منتقل كرده است. اما اين گروهك اعتنايي به ضرب‌الاجل 20 ژوييه براي نقل مكان 1200 عضو باقيمانده نكرده و مي‌گويد كه تا زماني كه آب و برق بيش‌تر و تاسيسات بهتر براي افرادي بيمار و از كار افتاده ارائه نشود و اوضاع اين پايگاه بهبود نيابد، افراد باقيمانده به اردوگاه ليبرتي نخواهند رفت.

سازمان ملل معتقد است كه خدمات ارائه شده در اردوگاه ليبرتي بهتر از بسياري اردوگاه‌هاي پناهندگي در سراسر جهان است.

بان از اعضاي اين گروهك خواست كه " به طور جدي براي انتقال بعدي‌شان آماده شوند".

دبير كل سازمان ملل تاكيد كرد كه با هر قيمتي بايد از خشونت اجتناب كنند و از دولت عراق خواست از خود خويشتنداري نشان دهد.

به گزارش ايسنا، فالح الفياض، مشاور امنيت ملي عراق بعد از كنفرانس بين‌المللي بررسي وضعيت گروهك تروريستي منافقين كه با حضور سفيران كشورهاي آمريكا، اتحاديه اروپا، استراليا، كانادا، روسيه، چين، ژاپن به همراه كميسارياي عالي امور پناهندگان (UNHCR )، هيات(UNAMI) و ادارات سياسي آن، هيات صليب سرخ در عراق و نماينده اتحاديه عرب در بغداد برگزار شد، در كنفرانس مطبوعاتي بيان كرد: سال‌ها است كه گروهك تروريستي منافقين با به تاخير انداختن اجراي توافقنامه‌ انتقال اعضاي خود از پادگان اشرف، موجبات ناراحتي مردم را پديد آورده است.

او ادامه داد: اين گروهك بايد در چند روز آينده منتقل شوند در غير اين صورت دولت عراق خود وارد عمل خواهد شد.

فياض بيان كرد: دولت عراق چند روز پيش به نماينده دبيركل سازمان ملل در عراق اعلام كرد كه زمان نهايي را براي بستن اردوگاه اشرف و انتقال داوطلبانه افراد در نظر گرفته است و (با ادامه حضور اعضاي گروهك در اشرف) مخالفت خواهد كرد.

وي افزود: اين مهلت به پايان رسيده است و در صورت موفق نبودن طرح ارائه شده از سوي هيات دولت و نماينده سازمان ملل در عراق، دولت در اجراي سازوكاري كه آن را مناسب مي‌داند، آزاد است.

مشاور امنيت ملي عراق گفت: انتقال ساكنان اشرف به ليبرتي اولين گام براي كوچاندن داوطلبانه اين افراد به كشورشان ايران و يا كشور ديگر است.

او با اشاره به مساله انتقال بيش از 1900 تن از اردوگاه اشرف به ليبرتي از سفيران كشورهاي دوست خواست تا با عراق همكاري كنند.

در همين حال مارتين كوپلر، نماينده سازمان ملل در عراق، دولت عراق را به استفاده نكردن از خشونت عليه اعضاي باقي‌مانده اين گروهك در اردوگاه اشرف در ديالي تشويق كرد.

وي در اين كنفرانس بيان كرد: سازمان ملل بر اساس يادداشت تفاهمي كه در دسامبر 2011 در خصوص ساكنان اشرف با دولت عراق امضاء كرده است، عمل مي‌كند.

كوپلر ادامه داد: در حال حاضر تعداد 2000 تن از اعضاي اين گروهك در كمپ ليبرتي به سر مي‌برند و تعداد 1200 تن از آن‌ها در اشرف باقي مانده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha