• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91050201415

به مناسبت سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه

پيام كتبي احمدي‌نژاد به رييس‌جمهور لبنان تسليم شد

 پيام كتبي احمدي‌نژاد به رييس‌جمهور لبنان تسليم شد

غضنفر ركن آبادي سفير ايران در بيروت، با ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان ديدار كرد.

غضنفر ركن آبادي سفير ايران در بيروت، با ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين ديدار، پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهوري اسلامي ايران تسليم ميشل سليمان شد.

رييس جمهور كشورمان در اين پيام ضمن تبريك سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه به همتاي لبناني، دولت و ملت مقاوم لبنان، خاطر نشان كرده است: اين پيروزي كه به شكست خفت‌بار رژيم صهيونيستي و عوامل آن در منطقه انجاميد، بدون شك خاطره‌اي فراموش نشدني از مجاهدت و ايستادگي مردم لبنان و ارائه راه روشن حفظ استقلال و كرامت ملتهاست.

ميشل سليمان ضمن تشكر از اين پيام و ابلاغ سلام هاي خود به دكتر احمدي‌نژاد و با اشاره به تحولات جاري در منطقه، اظهار اميدواري نمود: ملت‌هاي منطقه همواره برخوردار از پيروزي، كرامت و ثبات و آرامش باشند.

ركن آبادي نيز با تشريح شرايط سوريه و توطئه آمريكائي- صهيونيستي عليه اين كشور و حمايت اكثريت مردم سوريه از نظام اين كشور، بر مخالفت جمهوري اسلامي ايران با اعمال فشار خارجي براي تغيير اراده ملت سوريه تاكيد و تلاش‌هاي كشورمان در رايزني با كشورهاي مختلف براي رسيدن به راه حل سياسي در بحران سوريه را تشريح كرد.

در اين ديدار همچنين آخرين وضعيت توافقات دو كشور در اولين نشست كميته عالي همكاريهاي دو كشور كه ارديبهشت ماه جاري در بيروت و به رياست معاون اول رئيس جمهور و نخست وزير لبنان برگزار شد، مورد بررسي قرار گرفت و از سوي سفير جمهوري اسلامي ايران گزارشي از آخرين پيگيري‌ها و اقدامات صورت گرفته در اين راستا به ويژه رسيدن برخي از پروژه‌ها به فاز اجرائي به رئيس جمهور لبنان ارائه شد.

ميشل سليمان، رييس‌جمهور لبنان ضمن تشكر از تلاش‌هاي صورت گرفته در همكاري‌هاي دو جانبه، آمادگي لبنان را جهت برطرف كردن هر گونه مانعي اعلام كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha