• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 91050100441
  • خبرنگار : 71313

/گزارش-نيويورك‌تايمز/

آمريكا به دنبال طرح‌هاي جديد براي ساقط كردن دولت اسد

آمريكا به دنبال طرح‌هاي جديد براي ساقط كردن دولت اسد

"مقامات آمريكايي مي‌گويند، اگرچه آمريكا مخالفان سوريه را مسلح نمي‌كند اما به آنها كمك اطلاعاتي و مخابراتي خواهد كرد تا دولت بشار اسد سقوط كند."

"مقامات آمريكايي مي‌گويند، اگرچه آمريكا مخالفان سوريه را مسلح نمي‌كند اما به آنها كمك اطلاعاتي و مخابراتي خواهد كرد تا دولت بشار اسد سقوط كند."

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي نوشته است: « دولت باراك اوباما، ‌رئيس جمهوري آمريكا هم اكنون تلاش‌ها براي حل و فصل بحران سوريه از طريق راهكارهاي ديپلماتيك را كنار گذاشته و در عوض كمك‌ها به مخالفان سوريه را افزايش داده و تلاش‌هاي خود را براي تشكيل يك ائتلاف از كشورهاي مختلف عليه سوريه دو برابر كرده است.

مقامات دولت آمريكا طي چند هفته گذشته با مقامات تركيه و اسرائيل به بحث و تبادل نظر درباره چگونگي ساقط كردن دولت سوريه پرداخته‌اند.

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريكا طي چند روز آتي وارد اسرائيل مي‌شود تا با ايهود باراك، وزير جنگ اسرائيل ديدار و درخصوص بحران سوريه گفت‌وگو كنند.

در هفته گذشته نيز توماس دانيلون، مشاور امنيت ملي اوباما به اسرائيل سفر كرده بود.

كاخ سفيد هم اكنون نشست‌هايي روزانه را براي بحث درخصوص طيف وسيعي از برنامه‌هاي پيشگيرانه در ارتباط با بحران سوريه برگزار مي‌‌كند، از جمله برنامه محافظت از زرادخانه‌هاي تسليحات سوريه و هشدار به دو طرف درگير براي اجتناب از انجام شرارت‌هاي بزرگ در اين كشور، زيرا طي يك هفته گذشته درگيري‌ها در دمشق افزايش يافته و حتي مشاوران ارشد امنيتي بشار اسد در يك انفجار كشته شدند.

دولت اوباما مشغول گفت‌وگوهاي مكرر با مقامات اسرائيلي است تا چگونگي حمله اسرائيل به تاسيسات نظامي سوريه را بررسي كنند.

مقامات آمريكايي مي‌گويند، دولت اوباما به طور قاطع از اين حملات دفاع نمي‌كند زيرا ممكن است حملات مذكور فرصتي را براي اسد ايجاد كند كه به جلب حمايت‌ها عليه دخالت اسرائيل بپردازد.

مقامات دولت آمريكا تاكيد مي‌كنند، نيروهاي مخالف در سوريه را مسلح نخواهند كرد. تركيه، عربستان سعودي و قطر هم اكنون در حال حمايت مالي گروه‌هاي مخالف سوري هستند اما مقامات آمريكايي مي‌گويند، تنها به حمايت اطلاعاتي و مخابراتي از مخالفان مي‌پردازند تا نيروهاي اپوزيسيون در سوريه بتوانند به كمپين خود ادامه دهند.

مقامات آمريكايي مي‌گويند، با ارتقاء ارتباطات مخالفان سوريه با يكديگر از طريق تجهيزات ارتباطي امن، آن‌ها مي‌توانند با مافوق‌هاي خود بهتر ارتباط برقرار كنند و هماهنگي بهتري در انجام عمليات‌ها داشته باشند و از اين طريق موفقيت مخالفان سوريه در ميدان نبرد شدت گيرد.

يك مقام ارشد اطلاعات آمريكا روز جمعه گفت: طي چند ماه گذشته مخالفان سوريه قدرتمند شده‌اند و ما هم اكنون آماده هستيم تا اين قدرتمندي را شتاب بخشيم.

وي افزود: من اميدوارم حمايت از مخالفان سوريه از سوي آمريكا، دولت‌هاي عرب و تركيه باعث ايجاد تعادل در درگيري‌هاي سوريه شود.

مقامات ارشد آمريكايي مي‌گويند: حمايت آمريكا از مخالفان سوريه در پاسخ به موانع اخير ايجاد شده از سوي روسيه و چين در شوراي امنيت سازمان ملل است. اين دو طي چند روز گذشته دوباره با قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه مخالفت و آن را وتو كردند.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha