• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 91050100258
  • خبرنگار : 71313

تحليلگر آمريكايي: بعيد است آمريكا در سوريه دخالت نظامي كند

تحليلگر آمريكايي: بعيد است آمريكا در سوريه دخالت نظامي كند

يك تحليلگر سياسي در آمريكا اظهار داشت: به‌رغم فشار جمهوري‌خواهان آمريكا براي اقدامات بيشتر در قبال سوريه، بعيد به نظر مي‌رسد كه آمريكا و متحدش ناتو به طور مستقيم خود را وارد ناآرامي‌هاي سوريه كنند.

يك تحليلگر سياسي در آمريكا اظهار داشت: به‌رغم فشار جمهوري‌خواهان آمريكا براي اقدامات بيشتر در قبال سوريه، بعيد به نظر مي‌رسد كه آمريكا و متحدش ناتو به طور مستقيم خود را وارد ناآرامي‌هاي سوريه كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري شينهوا، واين وايت، يك تحليلگر سياسي در موسسه خاورميانه در آمريكا اظهار داشت: اين به خاطر آن است كه ارتش سوريه يكي از نيرومندترين و مجهزترين ارتش‌ها در جهان عرب است و به خاطر جنگ با اسرائيل هميشه در آماده باش دائمي بوده است.

وي اظهار داشت: در مقايسه با عمليات ناتو در ليبي كه در زمان معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي داراي يكي از بي‌كفايت‌ترين و نامجهزترين ارتش‌هاي جهان عرب بود، ناتو نمي‌تواند عملياتي عليه سوريه انجام دهد.

اين تحليلگر كه پيشتر در وزارت خارجه آمريكا معاون دفتر اطلاعات و تحقيقات در امور شرق دور و جنوب آسيا بود، اظهار داشت: حمله به سوريه فراتر از توانمندي‌هاي ناتو است.

وي ادامه داد: جغرافيايي سوريه يك مانع بزرگ ديگر بر سر راه حمله ناتو به اين كشور است و جغرافياي اين كشور به هواپيماهاي ناتو اجازه نمي‌دهد كه به راحتي رفت و آمد داشته باشد.

كاخ سفيد روز چهارشنبه تاكيد كرد: ارتش آمريكا در سوريه دخالت نظامي نمي‌كند. با اين وجود بسياري از جمهوري‌خواهان خواستار انجام اقدامات بيشتر آمريكا عليه سوريه هستند.

سناتور ليندسي گراهام كه يك جمهوري‌خواه است، روز پنجشنبه به شبكه خبري فاكس نيوز گفت: فكر نمي‌كنم كه اقدامات در قبال سوريه كافي باشد.

گراهام كه عضو كميته سرويس‌ نيروهاي مسلح مجلس سناي آمريكا است، اظهار داشت: كنار رفتن هر چه سريعتر بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه از قدرت در راستاي منافع امنيت ملي ما است زيرا ايران در حال رصد اقدامات ماست.

تنها چند ساعت پس از اينكه قطعنامه سازمان ملل عليه سوريه به خاطر مخالفت روسيه و چين در شوراي امنيت وتو شد، گراهام چنين اظهاراتي را بيان داشت. روسيه و چين مخالف هرگونه تهديد و يا تحريم عليه سوريه هستند و اعلام كردند تحريم‌هاي يك جانبه، سوريه را دچار جنگ داخلي مي‌كند. آمريكا و متحدان اروپايي‌اش خواستار تمديد 45 روزه ماموريت صلح‌بانان سازمان ملل در سوريه شدند. آنها همچنين خواستار ادامه تحريم‌ها در صورت ادامه خشونت‌ها در اين كشور شدند.

گراهام تاكيد كرد: آمريكا بايد مخالفان سوريه را مسلح كند و منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوريه اعلام شود تا از مردم محافظت شود.

در درگيري‌هاي روز پنجشنبه در دمشق و اطراف آن ارتش سوريه تلفات سنگيني را به مخالفان اين كشور وارد كرد. هم‌اكنون بسياري از مردم دمشق به مناطق ديگر گريخته‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha