• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91043118609
  • خبرنگار : 71457

حضور 6000 عضو القاعده در خاك سوريه

يك روزنامه عربستاني به نقل از يك منبع امنيتي اردني از حضور بيش از 6000 نيروي القاعده با تابعيت‌هاي غيرسوري در خاك سوريه با هدف سرنگوني نظام بشار اسد خبر داد.

يك روزنامه عربستاني به نقل از يك منبع امنيتي اردني از حضور بيش از 6000 نيروي القاعده با تابعيت‌هاي غيرسوري در خاك سوريه با هدف سرنگوني نظام بشار اسد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه عربستاني الشرق، يك منبع امنيتي اردني اعلام كرد كه بيش از 6000 تن از نيروهاي القاعده كه بيشترشان غيرسوري بوده طي ماه‌هاي گذشته به ويژه از ماه نوامبر از طريق مرزهاي عراق و تركيه وارد خاك سوريه شده‌اند.

اعضاي القاعده با به دست گرفتن كنترل گذرگاه مرزي باب‌الهوي براي نخستين بار علنا حضور خود را در درگيري‌هاي كنوني اين كشور اعلام كردند.

روزنامه عربستاني "الشرق" در ادامه آورد كه شاخه‌هاي القاعده در سوريه به ويژه "گردان‌هاي عبدالله عزام" به رياست ماجد الماجد عربستاني و جبهه "نصرة شام" به رهبري الفاتح ابو محمد الجولاني براي به دست گرفتن اوضاع در سوريه با هم رقابت مي‌كنند.

اين روزنامه عربستاني به نقل از منابع گزارش داد كه "گردان‌هاي عبدالله عزام" آماده تشكيل فرماندهي جديد در سوريه به جاي "جبهه النصرة" است.

روزنامه الشرق در ادامه آورد كه اولين حضور آشكار القاعده در سوريه در منطقه تلكلخ واقع در مركز اين كشور بوده است. زماني كه القاعده تمايل خود را براي تشكيل يك فرماندهي جديد به رهبري وليد البستاني اعلام كرد درگيري‌ها ميان اعضاي "ارتش آزاد سوريه" و اعضاي القاعده در اين منطقه كه به كشته شدن 34 تن انجاميد شدت يافت.

يكي از فعالان سياسي در استان ادلب اظهار كرد كه القاعده حداقل يك اردوگاه در نزديكي روستاي التمانعة ايجاد كرده است هدف از حضور القاعده در اين منطقه تنها سرنگوني نظام كنوني سوريه نيست بلكه آن‌ها تلاش دارند تا يك كشور اسلامي بدون هيچ گونه راي گيري تشكيل دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha