• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۱ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91042917615
  • خبرنگار : 71417

در دیدار رییس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ترکیه مطرح شد؛

آنكارا و مسكو درصدد کاستن از اختلاف‌ها درباره دمشق/{خ}اردوغان: مخالف بي‌ثباتي در سوريه‌ايم

آنكارا و مسكو درصدد کاستن از اختلاف‌ها درباره دمشق/{خ}اردوغان: مخالف بي‌ثباتي در سوريه‌ايم

رییس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ترکیه با يكديگر ديدار و در مورد کاستن از اختلاف‌هاي موجود میان آنکارا و مسکو در رابطه با بحران سوریه بحث‌ و گفت‌وگو كردند.

رییس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ترکیه با يكديگر ديدار و در مورد کاستن از اختلاف‌هاي موجود میان آنکارا و مسکو در رابطه با بحران سوریه بحث‌ و گفت‌وگو كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه پس از ديدار با ولادیمیر پوتین، رييس‌جمهوري روسيه گفت: ما مخالف تنش‌های به وجود آمده در سوریه و از ميان رفتن ثبات در قلمروي اين كشور هستیم.

اردوغان خاطرنشان كرد، در مذاکرات اخیر ژنو نقشه‌راهي مطرح شد اما تعویق در عملي كردن راهكار بین‌المللي براي پايان دادن به بحران سوريه، باعث تشديد ناآرامي‌ها مي‌شود.

اردوغان گفت: ما می‌خواهیم مردم سوریه، خود تصمیم بگیرند. در چنين شرايطي، شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعضای دائم آن بايد تصمیم‌‌هاي مهمی اتخاذ كنند.

پوتین که به ندرت در کنفرانس‌های خبری در مورد اوضاع سوریه سخن می‌گوید، گفت که از حمایت ترکيه از تصميم اتخاذ شده در مذاکرات بین‌المللی ژنو استقبال می‌کند.

از سوي ديگر، نخست‌وزير تركيه در ديدار با رييس‌جمهوري روسيه در كرملين اعلام كرد، همكاري‌هاي دو كشور به ويژه در زمينه انرژي هسته‌اي از اهميت بسزايي برخوردار است.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه صداي روسيه، رييس جمهوري روسيه در اين ملاقات روابط كشورش با تركيه را تحسين كرد و گفت: ميزان تبادلات تجاري ميان تركيه و روسيه در سال گذشته از مرز 34 ميليارد دلار گذشت.

پوتين افزود: بسياري از شركت‌هاي تركيه در روسيه مشغول به كار هستند و همكاري دو كشور در زمينه سوخت از اهميت بسزايي برخوردار است. تركيه دومين واردكننده بزرگ سوخت از روسيه به شمار مي‌رود.

روزنامه مسكو تايمز نوشت، نخست‌وزير تركيه در اين ديدار اعلام كرد، گسترش روابط مسكو و آنكارا در حالي صورت مي‌گيرد كه در برخي كشورها نسبت به اين مساله نگرشي منفي دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha