• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91042817608
  • منبع : مطبوعات

ديدار مشاور بين‌الملل رييس مجلس با قائم مقام وزارت خارجه هند

مشاور بين‌الملل رييس مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه با قائم مقام وزارت خارجه هند ديدار و گفت‌وگو كرد.

مشاور بين‌الملل رييس مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه با قائم مقام وزارت خارجه هند ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حسين شيخ‌الاسلام در اين ديدار با ابراز همدردي با ملت و دولت هند و تسليت به خانواده‌هاي كشته شده و مجروحان واقعه اسفناك حمله ناو آمريكايي به قايق ماهيگيري هند در آب‌هاي ساحلي امارات از احتمال تكرار اين‌گونه رويدادهاي تلخ در صورت استمرار حضور نظاميان آمريكايي گفت و در همين رابطه به حمله مشابه ناو آمريكايي به هواپيماي مسافربري ايران در 24 سال قبل و شهيد شدن بيش از 200 نفر از هموطنان‌مان اشاره كرد.

وي كه به منظور شركت در كنفرانس افغانستان به دهلي نو سفر كرده، آخرين تحولات داخلي سوريه و همچنين موضع كشورمان در رد هرگونه مداخله خارجي و لزوم پذيرش حق تعيين سرنوشت براي مردم سوريه شده را تشريح كرد و خواهان ايفاي نقش موثر هند به عنوان عضو شوراي امنيت سازمان ملل در اين خصوص شد.

وي با اشاره به خطر تروريسم براي كل منطقه و لزوم كمك كشورها براي تثبيت صلح و ثبات در افغانستان و كمك به توسعه اقتصادي اين كشور بر وجود آمادگي كشورمان برايم شاركت و همكاري جدي‌تر با هند تاكيد كرد.

رانجاي ماتهاي قائم مقام وزارت خارجه هند نيز ضمن ابراز تشكر نسبت به ابراز همدردي مقام ايراني و اظهار نگراني هند از ناحيه تروريسم بر لزوم مشاركت جدي كشورهاي منطقه براي ايجاد امنيت در افغانستان و استمرار گفت‌وگوهاي دو كشور درباره مساله افغانستان تاكيد كرد.

وي همچنين با اشاره به پيچيدگي روند تحولات در سوريه، از همه كشورهاي موثر در منطقه و خارج از آن براي كمك به طرح عنان و اين‌كه آن تنها راه حل موثر براي حل بحران سوريه است درخواست همكاري كرد.

وي با ابراز رضايت از سطح روابط پارلماني بين دو كشور خواستار گسترش هرچه بيشتر آن شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha