• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042817455
  • خبرنگار : 71089

عضو شوراي نويسندگان سوريه: احمدي‌نژاد، اسد و چاوز نظام جديدي در جهان ايجاد كنند

يك عضو شوراي نويسندگان سوريه با تاكيد بر ضرورت ايجاد قطب جديد در جهان گفت: اين قطب را رهبراني مانند بشار اسد و محمود احمدي‌نژاد مي‌‌توانند ايجاد كنند.

يك عضو شوراي نويسندگان سوريه با تاكيد بر ضرورت ايجاد قطب جديد در جهان گفت: اين قطب را رهبراني مانند بشار اسد و محمود احمدي‌نژاد مي‌‌توانند ايجاد كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خلاف مستاح، عضو شوراي نويسندگان سوريه، صبح چهارشنبه در نشست كارگروه سياسي و روابط بين‌المللي نخستين كنفرانس علمي بين‌المللي پيرامون جنبش غيرمتعهد‌ها در تهران با اشاره به نقش اين جنبش در عرصه بين‌المللي گفت: ما بايد فعال‌تر از گذشته در صحنه بين‌المللي حضور داشته باشيم. اين جنبش در زماني شكل گرفت كه جهان به دو قطب تقسيم شده بود اما اكنون با توجه به شرايط كنوني كشورهاي مانند هند، سوريه ايران و ونزوئلا مي‌توانند قطب جديدي را در جهان ايجاد كنند. اين اتفاق با ايجاد يك اراده سياسي مستحكم فراهم مي‌شود كه ملت‌ها بدون مداخله بيگانگان بتوانند اين اقدام را انجام دهند و رهبراني مانند بشار اسد، محمود احمدي‌نژاد و رييس جمهور ونزوئلا مي‌توانند چنين نظام جديدي را ايجاد كنند.

او با تاكيد بر اين كه در حال حاضر نبرد اصلي در خاورميانه است با اشاره به تحولات سوريه افزود: از آن جايي كه سوريه جزو خط مقاومت بوده و همراه با ايران و مقاومت لبنان و فلسطين در برابر طرح صهيونيست‌ها ايستاده است استكبار تلاش مي‌كند كه حكومت اين كشور را ساقط كند تا بدين شكل مقاومت را از بين ببرد.

مسباح اضافه كرد: ايران نيز در معرض حربه قرار گرفته است زيرا توانسته در زمينه تكنولوژي و فن‌آوري پيشتاز بوده و به يك كشور دانشمند تبديل شود و از يك كشور حامي آمريكا به يك كشور مدافع مقاومت تبديل شود و در برابر صهيونيست‌ها ايستاده و از حقوق مردم دفاع كند اما غرب با اين موضوع مخالف است.

وي با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري درباره پيشرفت ايران در زمينه‌هاي گوناگون گفت: غرب مي‌خواهد ما نادان بمانيم زيرا كه مي‌داند كه ما مي‌توانيم با دانش با آن‌ها مقابله كنيم در همين راستا آن‌ها مي‌خواهند ميان گروه‌هاي اسلامي تفرقه بياندازند و جنگ مسلمان عليه مسلمانان را به راه اندازند به همين دليل ما بايد با هم متحد شويم.

رييس شوراي نويسندگان سوريه با اشاره به انتشار اخبار از رسانه‌هاي غربي درباره تحولات سوريه گفت: رسانه‌هاي خارجي نقش تحريك‌آميزي را ايفا مي‌كند زيرا درباره تحولات سوريه به بزرگ‌نمايي‌ها و دروغ‌گويي‌ها مي‌پردازد بدون اين كه به اصلاحات انجام شده در اين كشور تاكيد كنند. در واقع كساني كه صحبت از آزادي و حقوق بشر مي‌كنند كه خود سرخ پوستان را كشته و جنگ‌هاي ويتنام و عراق را به راه انداخته‌اند و هر مانعي را كه در برابر منافع‌شان باشد از راه برداشته و پايمال مي‌كنند.

وي در پايان از برگزاري پيشنهاد ايران مبني بر برگزاري كنفرانسي درباره تحولات سوريه به ميزباني تهران استقبال كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha