• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91042817286
  • خبرنگار : 71430

موافقت آدم‌ربايان سوري با آزادي 2 گروگان لبناني ربوده شده در سوريه

ربايندگان شهروندان لبناني ربوده شده در سوريه بار ديگر با تاكيد بر خواسته خود مبني بر عذرخواهي دبيركل حزب الله لبنان اعلام كردند كه با ميانجي‌گري قطر و هيات علماي مسلمين لبنان دو تن از گروگان‌هاي خود را آزاد مي‌كنند.

ربايندگان شهروندان لبناني ربوده شده در سوريه بار ديگر با تاكيد بر خواسته خود مبني بر عذرخواهي دبيركل حزب الله لبنان اعلام كردند كه با ميانجي‌گري قطر و هيات علماي مسلمين لبنان دو تن از گروگان‌هاي خود را آزاد مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، ربايندگان سوري كه دو ماه پيش 11 شهروند لبناني را در خاك سوريه ربودند با انتشار نوار ويدئويي از گروگان‌هاي خود بار ديگر از سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌ الله لبنان خواستند تا به دليل مواضع خود در قبال تحولات سوريه عذرخواهي كند.

ربايندگان در اين نوار اعلام كردند كه براي گفت‌وگو بر سر گروگان‌ها آمادگي دارند و با ميانجي‌گري‌هايي كه قطر و هيات علماي مسلمين لبنان انجام داده به زودي دو تن از گروگان‌ها آزاد و به مقامات لبناني تحويل داده خواهند شد.

در اين نوار ويدئويي ربايندگان سوري بيانيه‌هايي كه پيشتر با نام اين گروه منتشر شده بود را تكذيب و اعلام كردند كه تنها بيانيه‌اي كه از سوي گروه رباينده سوري صادر شده همان بيانيه‌اي بود كه در آن از نصرالله خواسته شده بود عذرخواهي كند.

تاريخ نوار ويدئويي ضبط شده به 15 ماه جاري ميلادي بر مي‌گردد و ربايندگان پس از نشاندن تصوير 11 لبناني ربوده شده در پايان اقدام به خواندن بيانيه خود مي‌كنند.

در اين بيانيه ادعا شده است: لبناني‌هاي ربوده شده مهمان ما هستند و بعد از تشكيل يك دولت غيرنظامي در سوريه و انتخاب پارلمان دموكرات در اين كشور اين افراد به لبنان تحويل داده خواهند شد.

ربايندگان همچنين اعلام كردند با شرايط كنوني ممكن است تصميم بگيرند كه گروگان‌هاي خود را به يكي از كشورهاي همسايه سوريه منتقل كنند.

از سوي ديگر، دفتر رياست جمهوري لبنان اعلام كرد كه رئيس جمهوري تركيه به ميشل سليمان، رئيس جمهوري لبنان اطمينان داده كه تمامي گروگان‌ها كه در نزديكي مرزهاي تركيه و در خاك سوريه نگهداري مي‌شوند همگي در سلامت كامل به سر مي‌برند.

در بيانيه دفتر رياست جمهوري لبنان آمده است: ميشل سليمان از سوي مقامات آنكارا اطمينان يافته كه گروگان‌ها در سلامت كامل هستند و تركيه نيز تمام تلاش خود را براي پايان اين مساله به كار خواهد گرفت.

11 لبناني در 22 ماه مه هنگام بازگشت از ايران در استان حلب سوريه توسط گروهي از مخالفان مسلح اين كشور ربوده شدند كه پس از چندي اين گروه با صدور بيانيه‌اي اعلام كردند كه اين 11 تن از وابستگان حزب الله لبنان هستند و مادامي كه دبيركل حزب الله عذرخواهي نكند اين افراد به لبنان تحويل داده نخواهند شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha