• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91042716400
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

گزارش ايسنا از ديدار رييس‌مجلس با علماي قم؛

رييس‌مجلس:سهم تحریم در مشکلات اقتصادی تنها ۲۰ درصد است

رييس‌مجلس:سهم تحریم در مشکلات اقتصادی تنها ۲۰ درصد است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی کنونی مجلس باید عدم روزمرگی و بی تفاوتی نمایندگان باشد و مسئولان باید با نگاه خیرخواهانه حواشی پیرامون کشور را کم و به مسائل مهم بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی کنونی مجلس باید عدم روزمرگی و بی تفاوتی نمایندگان باشد و مسئولان باید با نگاه خیرخواهانه حواشی پیرامون کشور را کم و به مسائل مهم بپردازند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری ايسنا،‌ علی لاریجانی در دیدار با آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه وضعیت مجلس نهم از نظر علمی ارتقاء پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه سطح دانش نمایندگان در تمام حوزه ها از قبیل اقتصادی، فرهنگی، فنی و دینی رشد چشمگیری داشته است.

مشکلات صنعت با برنامه‌ریزی قابل حل بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سوابق اجرایی بالای نمایندگان در مجلس نهم، گفت: به دلیل اینکه نمایندگان کنونی سوابق بسیار خوبی در کشور داشته‌اند به این علت از تمام مشکلات مردم اطلاع دارند.

وی با تأکید به اینکه نمایندگان مجلس نهم از نظر تعهد و اصولگرایی در شرایط خوبی قرار دارند، افزود: به جز ۸ نفر از نمایندگان بقیه منتخبان رویه اصولگرایی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هم اکنون حوزه صنعت کشور با مشکل نقدینگی روبرو است، یادآور شد: با وجود تحریم های بسیاری که از سوی کشورهای استکباری علیه ملت ایران انجام شده است، مشکلات کنونی صنایع قابل برنامه ریزی بود و امکان رفع آن وجود داشت.

وی، با اشاره به افزایش تحریم های اقتصادی در چند سال اخیر و بروز مشکلات اقتصادی در داخل کشور، تصریح کرد: سهم تحریم در مشکلات کنونی اقتصادی کشور تنها ۲۰ درصد است از این رو مسئولان باید علت‌های دیگر این موضوع را ریشه یابی و بررسی کنند.

وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه به هیچ وجه راضی كننده نیست

لاریجانی، با اشاره به حضور سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در مجلس و ارائه گزارش ایشان از مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه، افزود: متأسفانه مجلس هم اکنون از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه به هیچ وجه راضی نیست و در دیداری که احمدی مقدم در مجلس حضور یافت نمایندگان به هیچ وجه مجاب نشدند.

وی، با اشاره به تلاش های اعضای کمیسیون فرهنگی در دوره نهم برای توسعه حوزه و برنامه های پیرامونی خود یادآور شد: این کمیسیون از اول شروع مجلس نهم تا کنون تلاش خوبی داشته است از این رو اگر این برنامه ها ادامه یابد مسئله و حوزه فرهنگی کشور جهش خوبی پیدا می کند.

نماینده مردم قم در مجلس، با تأکید بر اینکه تمرکز کنونی نهاد قانونگذاری باید بر بخش اقتصادی و فرهنگی جامعه باشد گفت: هم اکنون ملت ایران دوره سختی را از نظر اقتصادی امتحان می کند از این رو باید مشکلات پیش رو شناسایی و تسهیل شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای روش و اقدامات غلط و نادرست در کشور موجب تشدید فشارها می شود تصریح کرد: هم اکنون دوره ای است که مسئولان باید با استقامت و برنامه ریزی مشکلات را پیش روی گذارند.

لاریجانی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات بی رویه گفت: مسئولان باید سعی کنند که تهدیدهای پیرامون کشور را تبدیل به فرصت کنند.

کمیسیون ویژه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور تشکیل می‌شود

وی با اعلام اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور اراده فراگیر مسئولان را می طلبد تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک کمیسیون خاص و جدیدی برای این موضوع تشکیل می شود.

لاریجانی با بیان اینکه استراتژی کنونی مجلس باید عدم روزمرگی و بی تفاوتی نمایندگان باشد، افزود: مسئولان باید با نگاه خیرخواهانه حواشی کم و به مسائل مهم کشور بپردازند.

مشکل بیکاری با اقدامات دستوری حل نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، بر تمرکز بیشتر مسئولان بر روی معضل بیکاری و گرانی تأکید کرد و گفت: مشکلات اقتصادی مردم به ویژه بیکاری با اقدامات دستوری حل نمی شود بلکه باید برای حل این موضوع برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

استیضاح وزرا در این زمان هیچ فایده‌ای ندارد

به گزارش ايسنا به نقل از خانه ملت،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر استیضاح وزرای کابینه دولت، تصریح کرد: به طور حتم استیضاح در این زمان هیچ فایده ای ندارد بلکه باید مسائل اصلی کشور را بررسی کرد.

مشکلات اقتصادی اوضاع کشور را تحت تأثیر قرار داده است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنين با بیان اینکه مشکل اصلی کشور مشکل اقتصادی است بر حل هر چه سریعتر این مشکلات تأکید کرد.

علی لاریجانی در دیدار با آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه مجلس نهم از نظر فکری و میزان تحصیلات در شرایط خوبی قرار دارد گفت: این موضوع به طور حتم در روند حرکت مجلس کمک شایانی می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس هشتم در تعیین سقف مدرک فوق لیسانس برای نمایندگی گفت: خوشبختانه نمایندگان کنونی از نظر تدین و اصولگرایی هم در شرایط خوبی قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان دور نهم فهم خوبی از مسائل گوناگون کشوری دارند یادآور شد: خوشبختانه منتخبین جدید در تمام حوزه ها از قبیل اقتصاد، صنعت، کشاورزی، دامداری در سطح خوبی قرار دارند و به تمام اوضاع مسلط هستند.

لاریجانی با تأکید به اینکه مجلس نهم باید موتور محرک برای حل مسائل کشور باشد تصریح کرد: این موضوع تنها با پیگیری و تلاش بخش های اجرایی محقق می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره گزارش های ارائه شده از سوی وزرا در دوره نهم مجلس توضیح داد: مقامات دولتی در گزارش های خود مسائل مختلفی را ارائه کردند و نمایندگان هم به همین صورت تعیین موضع کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون صنایع کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند گفت: متأسفانه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری، بانک ها همکاری نزدیکی با صنایع ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان در تولید محصولات خود افزود: اجرای ناقص قانون هدفمند کردن یارانه ها موجب بروز مشکلات زیادی برای این افراد شده است که مسئولان باید هر چه سریعتر چاره ای برای آن بیاندیشند.

این نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه هم اکنون مشکل اصلی کشور ابعاد اقتصادی دارد افزود: خوشبختانه مجلس و به تبع آن کمیسیون های تخصصی برای حل این مشکلات فعال شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره نهم اهداف زیادی دارد اما استراتژی اصلی نهاد قانونگذاری عدم روزمرگی است.

لاریجانی در ادامه این دیدار با بیان اینکه برای تربیت مدیران سطح بالای کشور آموزش های تخصصی وجود دارد یادآور شد: مدیران استراتژیک نباید وقت خود را صرف مسائل خرد و ناچیز بگذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش احزاب در تربیت و ارائه مدیران لایق و کارآمد تصریح کرد: مدیریت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است از این رو باید برای تربیت مدیران برنامه ریزی کلانی شود.

آیت الله مسعودی خمینی هم در این دیدار با اشاره به ارتقاء سطح علمی نمایندگان مجلس در دوره نهم گفت: متأسفانه با وجود نقاط مثبت در این دوره میزان تعداد روحانیون کاهش داشته است از این رو اگر دوره اول مجلس را با این دوره مقایسه کنیم این موضوع به طور واضح مشخص می شود.

این روحانی برجسته با تشکر از اقدامات فراجناحی رئیس مجلس در دوره نهم افزود: انتخاب معاونین از گروه مخالفین و جبهه های دیگر نشان دهنده روح بالای رئیس مجلس است.

وی با انتقاد از افزایش مشکلات اقتصادی مردم در چند ماه اخیر یادآور شد: اقدامات غیر کارشناسی مانند عرضه محصولات دامی به ویژه مرغ به صورت هدفمند و انتخابی بسیار اشتباه است از این رو مجلس و دولت باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

آیت الله مسعودی خمینی از اظهارات رئیس جمهوری درباره پخش و ارائه ۲۰۰ هزار تن سویا بین مرغداران کشور انتقاد كرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی کشور نباید دید جزئی نگر داشته باشند گفت: به طور حتم حل مشکلات اقتصادی مردم نیازمند نگرش کلان و برنامه ریزی منظم است.

این روحانی با اشاره به گذشت ۳۳ سال از انقلاب و انتقاد از چگونگي ارتباط بين نسل‌هاي انقلاب تأکید كرد: در کلان شهرها باید برای ارتباط بین نسل ها افراد متخصص تربیت شوند و مجلس هم می تواند در ایجاد این پل نقش بسزایی داشته باشد.

مسئول تدوین سیاست‌های‌کلی قانون‌انتخابات، مجمع‌تشخیص مصلحت‌نظام است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری دستور تصویب سیاست‌های کلی قانون انتخابات را به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده است، افزود: به طور حتم اگر تعیین و تصویب این سیاست‌ها صورت گیرد، کار مجلس برای تغییر قانون انتخابات تسهیل می‌شود.

علی لاریجانی همچنين در دیدار با آیت‌الله یزدی که امروز ظهر (سه‌شنبه۲۷ تیر) انجام شد، با بیان اینکه تاکتیک و سیاست‌های کشورهای استکباری علیه ایران تغییر پیدا کرده، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر سیاست این کشورها افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به تبع آن بر مردم بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون کشورهای استکباری از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای خود علیه ملت ایران استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه اینگونه کشورها اقدامات زیادی علیه ایران انجام داده‌اند، اما مغلوب شده‌اند.

اتفاقات جدیدی در منطقه به‌وجود می‌آید

وی با تاکید بر اینکه موضع‌گیری غربی‌ها در موضوع سوریه یک بغض قدیمی است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که در منطقه به غیر از حوادث کنونی اتفاقات جدیدی هم به‌وجود می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود دو جبهه پایداری و اصولگرایی و نقش مراجع عالی عظام به طور حتم در پرشورتر بودن انتخابات تاثیرگذار بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس نهم از نظر سطح علمی در جایگاه مناسبی برخوردار است، توضیح داد: در دوره جدید مدارک نمایندگان به ۱۰۶ دکترا، ۱۳۰ فوق‌لیسانس و بقیه نمایندگان دوره قبل تقسیم شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان دوره جدید از نظر تعهد، دینداری، تجربه و تخصص در شرایط خوبی قرار دارند و به طور حتم می‌توانند به مجلس کمک کنند.

آیت‌الله یزدی: قانون انتخابات نواقص بسیاری دارد

همچنین آیت‌الله محمد یزدی در این دیدار با تاکید بر اینکه مجلس باید تمرکز خود را بر تغییر قانون انتخابات بگذارد، گفت: در انتخابات مجلس که چند ماه پیش برگزار شد، از اول تا آخر مراحل نواقصی دیده شد که باید این مشکلات برطرف شود.

این عضو شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: متاسفانه به علت نبود قوانین مناسب انتخاباتی، دیده شده است که نمایندگان بعد از حضور در مجلس زمانی که درباره موضوعات اظهارنظر می‌کنند مسائل شخصی خودشان را هم در نظر می‌گیرند.

آیت‌الله یزدی، نیز خواستار ارائه طرحی کارشناسی از سوی نمایندگان یا مرکز پژوهش‌های مجلس شد و افزود: هم‌اکنون قانون انتخابات با وجود الکترونیکی شدن نواقص بسیاری دارد، از این‌رو تغییر و اصلاح قانون امری ضروری است.

لاریجانی در ادامه این دیدار با بیان اینکه مجلس هشتم هم در برنامه‌های خود خواستار تغییر قانون انتخابات بود، یادآور شد: مجلس و نمایندگان می‌خواستند که قانون فعلی انتخابات را تغییر دهند، اما به دلایلی این موضوع تحقق نیافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخت‌گیری مجلس در انتخاب نمایندگان برای مجلس نهم گفت: خوشبختانه مجلس با تصویب مصوبه جدید روحیه کارشناسی‌تری به خود گرفت، اما متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری هیچ الزامی وجود ندارد بلکه علم خواندن و نوشتن کافی است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با توضیح اینکه در تعدادی از کشورها احزاب نقش تعیین نمایندگان را برعهده دارند، ادامه داد: در بعضی از کشورهای دیگر هم احزاب و نمایندگان به وسیله گروه‌های خاص انتخاب می‌شوند.

لاریجانی تصریح کرد: به دلیل اینکه ما در کشورمان حزب مشخصی نداریم، تمام مشکلات به شورای نگهبان منتقل می‌شود اما اگر بتوانیم با برنامه گروهی را برای تایید داوطلبان در حوزه انتخابیه‌ها مشخص کنیم و همچنین نقش احزاب را افزایش دهیم، می‌توانیم در موضوع انتخابات پیشرفت مناسبی داشته باشیم.

رئیس مجلس نهم، با اعلام اینکه مقام معظم رهبری چندی پیش دستور تصویب سیاست‌های کلی قانون انتخابات را به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده است، افزود: به طور حتم اگر تعیین و تصویب این سیاست‌ها صورت گیرد، کار مجلس برای تغییر قانون انتخابات تسهیل می‌شود.

در ديدار با آيت الله مومني؛ لاریجانی: مجلس در احقاق حقوق مردم گام برداشته است

رئیس مجلس شورای اسلامی، مسیر قوه قانونگذاری را در احقاق حقوق مردم مثبت خواند و گفت: کاهش مشکلات کشور به میزان تلاش مسئولین بستگی دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، علی لاریجانی در دیدار با آیت‌الله مومنی با تاکید بر اینکه مجلس در دوره نهم از تمام جهات وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه نمایندگان این دوره از نظر وضعیت علمی، تخصصی، تدین، تجربه در شرایط خوب و قابل قبولی قرار دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس نهم به دنبال حل مشکلات مردم در تمام زمینه‌ها است، گفت: وزرای دولت در ماه‌های اخیر به صحن علنی مجلس آمدند، در این دیدار نمایندگان توانستند اطلاعات خود را درباره مسائل روز کشور ارتقا دهند.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس نهم نسبت به مسائل فعلی کشور به ویژه گرانی توجه خاصی دارند، افزود: خوشبختانه فضای مجلس هم اکنون رو به تکامل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای بخش کشاورزی، یادآور شد: مجلس به طور حتم حساسیت زیادی درباره این موضوع دارد از این رو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی طرحی را در دست تدوین دارد که به بخش کشاورزی کمک می‌کند.

لاریجانی مسیر مجلس نهم را در احقاق حقوق مردم مثبت خواند و گفت: کاهش مشکلات کشور به میزان تلاش مسئولین بستگی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر این که باید به بخش کشاورزی و دامپروری نگاه خاصی شود، تصریح کرد: با وجود این که حجم زیادی از جوانان در این دو حوزه مشغول هستند و از طرفی دیگر این افراد درآمد کمی کسب می‌کنند ضروری است که مسئولان حمایت خود را از این گروه افزایش دهند.

رئیس مجلس بر لزوم تمرکز مسئولان از تولید داخل، تاکید کرد: اگر این موضوع تحقق یابد به طور حتم جهشی در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.

لاریجانی با اشاره به افزایش اعتبار حوزه فرهنگی دینی در بودجه ۹۱، گفت: هم‌اکنون طرح‌های زیادی برای توسعه این بخش وجود دارد از این رو باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله مومنی نیز در این دیدار با بیان اینکه کشور ایران منشا صدور انقلاب به تمام جهان بوده است، گفت: کشورهای استکباری برای متوقف کردن ملت ایران از اقدامات خرابکارانه دست برنمی‌دارند.

عضو اسبق شورای نگهبان با اشاره به افزایش تحریم‌های کشورهای استکباری علیه ملت ایران، افزود: به طور حتم مقام معظم رهبری انسان متفکر و وارسته‌ای است از این رو ایشان تمام مسائل را مدنظر قرار می‌دهند.

مومنی با تاکید بر این که قم مرکز و منشا صدور اسلام است، تصریح کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی کمبودهای قم را نسبت به امور فرهنگی جبران کنند.

لاریجانی مطرح کرد: تولید محصولات دینی ضرورت امروز جامعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات از سازمان‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: هم‌اکنون با توجه به برنامه‌ریزی‌های استکبار برای انحراف جوانان کشور نیاز به کالاهای دینی بیش از پیش احساس می‌شود.

علی لاریجانی در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات استان قم با بیان اینکه سازمان تبلیغات استعداد جهش فرهنگی زیادی دارد، تصریح کرد: این سازمان به علت مبتکر بودن و داشتن افراد با سبقه طولانی، نقشی اساسی‌ در گسترش فرهنگ دینی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات از سازمان‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: هم‌اکنون با توجه به برنامه‌ریزی‌های استکبار برای انحراف جوانان کشور نیاز به کالاهای دینی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشاعه محصولات دینی موجب شخصیت‌سازی جوانان کشور می‌شود، افزود: هم‌اکنون در بین دستگاه‌های فرهنگی، سازمان تبلیغات جزء ارگان‌های فعال و پیش‌رو در تولیدات فرهنگی است.

لاریجانی با تاکید بر افزایش اعتبارات سازمان تبلیغات استان قم، یادآور شد: متاسفانه در بحث اختصاص اعتبارات برای این سازمان‌ها برنامه‌ریزی مشخصی انجام نشده است، از این‌رو با توجه به جمعیت زیاد استان قم، سازمان تبلیغات باید توسعه پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اختصاص ردیف اعتباری جدید در بودجه تاکید کرد و افزود: با توجه به نیاز کشور به محصولات فرهنگی و دینی اختصاص اعتبار برای سازمان تبلیغات استان قم امری ضروری است.

حجت‌اسلام اسکندری نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان تبلیغات استان قم در چند سال اخیر با اعتبارات کم قدم‌های بزرگی برداشته، توضیح داد: بحث آموزش قرآن برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مربیان و معلمان، حمایت از هیئات دانشجویی و دانش‌آموزی، اعزام مبلغ به سراسر کشور، ایجاد شبکه اینترانت استان قم و... گوشه‌ای از اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha