• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 91042515032
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نتايج بررسي‌ها نشان داد:

30 درصد از سرانه مصرف مشتركان آب مربوط به استحمام است

30 درصد از سرانه مصرف مشتركان آب مربوط به استحمام است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده حدود 30 درصد از مصرف سرانه افراد مربوط به استحمام است و صرفه‌جویی در آن،اهمیت بیشتری دارد به‌طوری‌که با کاهش مدت زمان استحمام، شیرآلات اهرمی و دوش‌های حمام از نوع کاهنده مي‌توان در مصرف آب صرفه‌جويي كرد به عبارت ديگر صرفه‌جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است. که باید مشترکان به آن توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده حدود 30 درصد از مصرف سرانه افراد مربوط به استحمام است و صرفه‌جویی در آن،اهمیت بیشتری دارد به‌طوری‌که با کاهش مدت زمان استحمام، شیرآلات اهرمی و دوش‌های حمام از نوع کاهنده مي‌توان در مصرف آب صرفه‌جويي كرد به عبارت ديگر صرفه‌جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است. که باید مشترکان به آن توجه داشته باشند.

«عبدالحسین حسن‌زاده»،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار كرد: باوجود كم بودن میزان منابع آب تجدیدشونده و نیز کم بودن مقادير بارندگی به نسبت کشورهایی با سهم سرانه آب تجدیدشونده بيشتر، اين مساله زنگ خطری است برای آیندگان و باید با فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی بهینه مصرف آب در جهت اصلاح آن تلاش كرد.

وی با اشاره به مقدار سرانه مصرف آب خانگی در کشور و استان اردبیل افزود: میانگین مصرف سرانه در نقاط مختلف کشور متفاوت است به‌طوری‌که میانگین کشوری 150 لیتر، مرکز استان اردبیل 160 لیتر و در شمال استان بین 190 تا 220 لیتر در شبانه‌روز است.

حسن‌زاده در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: پس از عملیاتی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود 5 درصد کاهش مصرف آب داشتیم و با توجه به پتانسیل استان،توریستی بودن آن و نيز آغاز فصل گرما این رقم در اردبیل و سرعین از اول تابستان 15 درصد افزایش داشته است.

به گفته وي، میزان سرانه مصرف آب زنگ خطری برای آیندگان کشور است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اردبیل تصریح کرد: مصارف زیاد خانگی ریشه در مسائل فرهنگی و نیز استفاده از تجهیزات و ادواتی دارد که هیچ‌ سنخیتی با شرایط آبی کشورمان ندارد از اين‌رو با نصب تجهیزات کاهنده مصرف می‌توان به مقدار قابل توجهی مصارف آب شرب خانگی را کاهش داد.

انتهای پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha