• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91041810594
  • خبرنگار : 71429

/چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/10

معاون مالي و پشتيباني صندوق بازنشستگي خدمات عمومي فولاد ايران محاكمه شد

در ادامه چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي ناصر سراج از متهم "غ. ن"، معاون مالي و پشتيباني صندوق بازنشستگي خدمات عمومي فولاد ايران خواست در جايگاه قرار گيرد.

در ادامه چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي ناصر سراج از متهم "غ. ن"، معاون مالي و پشتيباني صندوق بازنشستگي خدمات عمومي فولاد ايران خواست در جايگاه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قاضي سراج خطاب به متهم گفت: اتهام شما معاون در اخلال در نظام اقتصادي از طريق امضاي وكالت‌نامه به "ع. الف" و 17 فقره گشايش اعتباري و پيش‌فاكتورهاي صوري صادره از شركت خدمات عمومي فولاد ايران است.

"غ. ن" در دفاع از خود گفت: اتهامات را قبول ندارم. دو فقره LC‌ در تاريخ 11 /5/ 90 گشايش شده بود كه در تاريخ 12/ 5/ 90 زماني كه من در جلسه هيات مديره بودم، آقاي "ط. ن" از من درخواست كرد كه براي تنزيل و ديسكانت، مدارك را امضاء كنم و تا آن تاريخ هيچگونه از مستندات را امضا نكرده بودم. به ايشان گفتم كه چرا آقاي "ع. الف" امضا نكند و ايشان گفت كه آقاي "ع.الف" در مرخصي است و بهتر است كه اين LC‌ها امضا شود تا پول آن را از بانك بگيريم.

متهم "غ. ن" ادامه داد: من اين دو فقره LC‌ را امضا كردم و در زمان تنفيذ اختياري كه در مرداد سال 87 به مدير مالي شركت خدمات فولاد ايران «ع.الف» دادم، 10 فقره گشايش اعتباري از طريق معاون مالي انجام شده است و به جز دو فقره‌اي كه من امضاء كردم، گشايش ديگري را انجام ندادم.

در ادامه حميدرضا ابراهيمي وكيل مدافع "غ. ن" در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از موكلش گفت:‌ من عرايض خود را به صورت لايحه تقديم دادگاه كردم. موكل من از سال 56 در مجتمع فولاد هرمزگان استخدام شده و 35 سال سابقه كاري و همچنين 25 سال در صندوق بازنشستگي فولاد ايران انجام وظيفه كرده است و از سال 86 معاون مالي و پشتيباني صندوق بازنشستگي شركت خدمات عمومي فولاد ايران بوده است و از سال 83 تا 90 عضو هيات مديره غيرموظف فولاد ايران نيز بوده است.

وكيل مدافع "غ.ن" ادامه داد: به منظور تسريع در امور، موكلم وكالت‌نامه‌اي را كه با همكاري شركت خدمات عمومي فولاد ايران و در حيطه‌ي قانون بوده، به مدير مالي سابق و دبير شركت خدمات عمومي فولاد ايران "ع.الف" داده است. در تحقيقات انجام شده وي بيان كرده است كه تمام اعتبارات اسنادي با دستور مديرعامل و رييس سابق هيات مديره شركت خدمات عمومي فولاد ايران بوده و موكل من و ديگر اعضاي هيات مديره از آن اطلاعي نداشتند.

ابراهيمي با اشاره به اتهام موكلش مبني بر معاونت در اخلال در نظام اقتصادي نيز گفت: موكل من 35 سال خدمت صادقانه و كارمندي در شركت فولاد ايران و صندوق بازنشستگي داشته و فاقد هرگونه پيشينه كيفري است و اين اتهام به او وارد نيست و خواستار برائت موكلم هستم.

در ادامه رضا نجفي نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست صادره عليه متهم "غ. ن" در جايگاه قرار گرفت و گفت: چيزي كه علم متهم را ثابت مي‌كند اين است كه خود متهم گفته كه آقاي "ط. ن" در جلسه هيات مديره براي امضا مداركي را ارائه كردند و من در جلسه هيات مديره آنها را امضا كردم كه اين موضوع بعد از دستگيري آقاي خسروي بوده است و حتي متهم بعد از دستگيري خسروي از امضاي LC‌ها خودداري نمي‌كند.

نماينده مدعي‌العموم تصريح كرد: متهم عالم بوده است، وقتي اعطاي وكالت‌نامه كرده يعني از 17 فقره LC‌ كه منجر به خروج 400 ميليون تومان از اموال بيت‌المال از بانك صادرات شده است، عالم و آگاه بوده است و مي‌دانسته كه هيچ كالايي تحويل داده نشده است. مگر مي‌شود كسي كه عضو هيات مديره است از اين موضوع اطلاع نداشته باشد؟ بايد قريب 300 تن بار مي‌داده است و مي‌دانسته كه چنين باري در شركت خدمات فولاد ايران وجود ندارد بنابراين به آقاي "ع. الف" وكالت مي‌دهد.

در ادامه قاضي ناصر سراج خطاب به متهم "غ. ن" گفت: اگر مطلبي در رابطه با آخرين دفاع از خود داريد بيان كنيد.

متهم "غ.ن" اظهار كرد: وكالت‌نامه من مرداد ماه 1387 تنظيم شده و در دفتر اسناد رسمي صادر شده است و در آن تاريخ گروه ملي، دولتي بوده و شركت خدمات عمومي فولاد ايران با گروه ملي تعامل تجاري نداشته و دادن وكالت حقي است كه قانون تجارت به فرد داده است.

اين متهم تصريح كرد: شروع LC‌ها از شهريور 89 بوده است و وكالت‌نامه من دو سال قبل از اين موضوع مي‌باشد. معاملات و داد و ستد تجاري و خريد و فروش از طريق بورس و همچنين خريد و فروش از طريق اعتبار اسناد داخلي و خارجي را هيات مديره تاييد مي‌كند.

در اين هنگام حميدرضا ابراهيمي وكيل مدافع "غ.ن" به عنوان آخرين دفاع از موكلش نيز گفت: موكل من هيچگونه اطلاعي نداشته و در طول 35 سال خدمت يك كارمند ساده بوده است و خواستار برائت وي هستم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha