• شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91041709596
  • منبع : وزارت دفاع

خط توليد و تحويل انبوه موشك ضدزره پيشرفته «دهلاويه» افتتاح شد

خط توليد و تحويل انبوه موشك ضدزره پيشرفته «دهلاويه» افتتاح شد

خط توليد سامانه ضدزره دهلاويه در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي ـ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ـ افتتاح شد.

خط توليد سامانه ضدزره دهلاويه در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي ـ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ـ افتتاح شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وزير دفاع در مراسم افتتاح اين سامانه گفت: همانگونه كه در 31 خرداد ـ سالروز شهادت شهيد چمران ـ وعده داده شده بود، شاهد افتتاح خط توليد سامانه ليزري ضدزره دهلاويه و تحويل‌دهي انبوه آن هستيم.

سردار وحيدي اضافه كرد: موشك دهلاويه يكي از پيشرفته‌ترين موشك‌هاي ضدزره است كه براي انهدام انواع تانك‌هاي پيشرفته مجهز به زره واكنشگر طراحي شده است.

وي با بيان اينكه "موشك دهلاويه با بهره‌برداري از هدايت خاص در مقابل انواع جنگهاي الكترونيكي دشمن مقام است"، گفت: سرجنگي، موتور پرواز موشك‌انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده كه سامانه موشكي ضدزره دهلاويه به عنوان يك جنگ‌افزار كارآمد در نبرد ضد‌تانك شناخته شود.

وزير دفاع همچنين با اشاره به برخي ويژگي‌هاي لانچر موشك اظهار كرد: اين سامانه موشكي طوري طراحي شده است كه بتواند اهداف ثابت زميني و اهداف متحرك زرهي را مورد اصابت قرار دهد.

وحيدي تصريح كرد: موشك دهلاويه قابليت استفاده بر ضد اهداف دريايي و هوايي در اتفاع پايين مثل بالگردها را دارد.

وي در ادامه، اعلام كرد: در سال توليد ملي تلاش مي‌شود تجهيزات، ادوات و سامانه‌هاي كاملا بومي و توليد داخلي را با كيفيت بالا و به طور استاندارد توليد كنيم و در اختيار نيروهاي مسلح قرار دهيم.

وزير دفاع همچنين با قدرداني از متخصصان سازمان‌هاي صنعتي وزارت دفاع در طراحي و توليد سامانه موشكي دهلاويه، يادآور شد: در ابتداي جنگ تحميلي رزمندگان اسلام حداقل امكانات و تجهيزات بويژه در حوزه ضدزره را در اختيار داشتند اما با همت و مديريت بزرگ‌مرداني همچون شهيد چمران و با تلاش، نوآوري، خلاقيت و جسارت فرزندان انقلابي آنان در طول سه دهه گذشته،‌ امروز شاهد طراحي و ساخت انواع سامانه‌هاي دفاعي از جمله در حوزه ضدزره هستيم.

وحيدي با اشاره به تحويل‌دهي اين سامانه ضدزره به ارتش و سپاه گفت: با تحويل‌دهي انبوه اين سامانه به نيروي زميني سپاه و ارتش، قابلت و توان ضدزره نيروهاي مسلح به نحو بسيار چشمگيري افزايش مي‌يابد.

وي همچنين درباره نامگذاري اين سامانه اظهار كرد: نامگذاري اين سلاح به نام «دهلاويه»، به نوعي تقدير از شهيد چمران، هم‌رزمانش و همه رزمندگان جان‌بر‌كفي است كه در ابتداي جنگ تحميلي در منطقه جنوب و بويژه منطقه دهلاويه به نبرد با ماشين جنگي و شكار ادوات زرهي دشمن رفتند.

وزير دفاع در پايان تاكيد كرد: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع با تاسي و الهام از ارواح مطهر امام شهيدان و شهيدان والامقام انقلاب اسلامي و روحيه بلند و دوران‌ساز رزمندگان اسلام است كه قادرند قله‌هاي فناوري‌هاي پيچيده نظامي را يكي پس از ديگري فتح و دشمنان را در تهديدات و تحريم‌ها ناكام كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha