• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040704395
  • خبرنگار : 90068

سفر وزير خارجه به قزاقستان

تاكيد صالحي و گاليف بر افزايش حجم مبادلات تجاري ايران و قزاقستان به 5 ميليارد دلار

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با وزير حمل و نقل قزاقستان تاكيد كرد: حجم مبادلات تجاري و اقتصادي ايران و قزاقستان بايد به 5 ميليارد دلار برسد.

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با وزير حمل و نقل قزاقستان تاكيد كرد: حجم مبادلات تجاري و اقتصادي ايران و قزاقستان بايد به 5 ميليارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به قزاقستان، دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان و عسگر ژوما گاليف، وزير حمل و نقل قراقستان كه رياست طرف ايراني و قزاقي كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور را نيز به‌عهده دارند، روز چهارشنبه در مذاكراتي ضمن تأكيد بر اين مطلب كه اراده رييسان جمهور دو كشور بر گسترش همه جانبه مناسبات استوار است، ظرفيت‌هاي فراوان دو كشور را پشتوانه محكمي براي تحقق اين هدف دانستند.

او در اين ديدار اظهار كرد: روابط بين دو كشور در 20 سال پس از استقلال قـزاقستان همواره شاهد رشد، تـوسعه و تـعميق بوده و اراده رييسـان‌جمهـور دو كشور بر توسعه مناسبات، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي متقابل پشتوانه اين امر است.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان تأكيد كرد: با اين پشتوانه سطح مبادلات فعلي متناسب با ظرفيت‌هاي موجود نيست و كميسيون مشترك اقتصادي بايد در جهت تحقق اين امر حركت كند.

صالحي با اشاره به همكاري‌هاي ترانزيتي چند جانبه در منطقه از جمله ترانزيت كالا از قطر و عمان به آسياي مركزي و راه‌آهن سه جانبه ايران، تركمنستان و قزاقستان تصريح كرد: در جهت حمل و نقل ترانزيت كالا بايد بيش از پيش فعال بشويم.

وي ابراز اميدواري كرد براي شركت‌هاي ايراني كه آماده ارائه خدمات در حوزه‌هاي مختلف مانند راه، نفت، گاز، حمل و نقل هستند، شرايط و تسهيلات بيش‌تري فراهم شود.

وزير خارجه ايران هم‌چنين بر فعال‌تر شدن همكاري‌هاي اكو تأكيد كرد.

وزير حمل و نقل قزاقستان نيز در اين ديدار با اشاره به گفت‌وگوهاي مهم و سازنده مطرح شده در ديدار صالحي با رييس‌جمهور قزاقستان اظهار كرد: اين امر بيانگر روابط عميق دو كشور بوده و نشان مي‌دهد زمينه‌هاي گسترش روابط دوجانبه در همه زمينه‌ها فراهم و در حال گسترش است.

عسگر ژوما گاليف تأكيد كرد: ما به‌عنوان وزارت حمل و نقل و نيز به‌عنوان مسوول كميسيون مشترك، توسعه روابط با ايران را در اولويت قرار داده‌ايم و بنابراين بايد براساس اراده رييسان جمهور دو كشور تلاش كنيم. روابط را هر چه بيش‌تر گسترش دهيم و مبادلات را به سطح 5 ميليارد دلار برسانيم.

وي بر علاقمندي قزاقستان براي افزايش همكاري‌ها در حوزه حمل و نقل و ترانزيت از جمله در حوزه سه جانبه ايران، قزاقستان، تركمنستان، بنادر، تسهيلات، ترانزيت و كنسولي، غلات و سيلوهاي مشترك و حوزه درياي خزر تاكيد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha