• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040603751
  • خبرنگار : 90068

سفر وزير خارجه به قبرس

وزير خارجه ايران: مشكلات سياسي ـ بين‌المللي ايران ابدي نيست

وزير خارجه ايران: مشكلات سياسي ـ بين‌المللي ايران ابدي نيست

وزير امور خارجه كشورمان گفت: نتيجه مشكلات امروز ملت ايران، اراده آن براي كسب استقلال بوده است.

وزير امور خارجه كشورمان گفت: نتيجه مشكلات امروز ملت ايران، اراده آن براي كسب استقلال بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به قبرس، علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان بعدازظهر سه‌شنبه با حضور در جمع اساتيد، دانشجويان و ايرانيان مقيم قبرس، با اشاره به موضوع فرار مغزها از ايران، گفت: اين بحث در داخل كشور مطرح است و ما به اين مساله مي‌انديشيم كه آيا بايد راه را براي اين دسته از افراد باز بگذاريم و يا به گونه‌ ديگر به اين مساله بينديشيم. به نظر ما اين موضوع قابل بحث است و بستگي به آن دارد كه از چه منظري به آن نگاه شود. من معتقدم آن‌ها به عنوان ذخاير خارج از كشور به شمار مي‌روند.

او با بيان اين كه ايراني‌هاي خارج از كشور يقينا با كشورشان در ارتباط هستند، گفت: آن‌ها هر چه در توان دارند در اختيار كشورشان قرار مي‌دهند.

رييس دستگاه ديپلماسي ايران با اشاره به موفقيت‌هاي ايران در پرتاب ماهواره و هم‌چنين موفقيت‌هاي ايران در زمينه انرژي صلح‌آميز هسته‌يي تصريح كرد: ما توانايي آن را داريم تا راكتورهاي هسته‌يي به جهان صادر كنيم و سوخت 20 درصدي توليد كنيم. آن زمان كه ما گفتيم مي‌توانيم سوخت توليد كنيم غرب سعي كرد تا مانع از تلاش ما در توليد سوخت 20 درصد شود و ما الان مي‌توانيم اين سوخت را توليد كنيم.

صالحي ادامه داد: ما اكنون از لحاظ تعاملات سياسي ـ بين‌المللي با مشكل مواجه هستيم اما هيچ مشكلي ابدي نيست. در واقع اين مشكل نتيجه‌ي يك حقيقت است و آن اين كه 33 سال پيش ملت ايران اراده كرده كه مستقل شود و گفت كه نمي‌خواهد تصميمي از بيرون بر آن تحميل شود. وزير امور خارجه كشورمان با طرح اين سوال كه به نظر شما چرا ايران مهم است و چرا نام ايران بر سر زبان‌هاست؟ گفت: دليل آن اين است كه بعد از 33 سال ايران فكر و انديشه جديدي دارد كه به جهان عرضه كند.

وي با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران با وجود كليه‌ي تحريم‌ها و محدوديت‌ها، اظهار كرد: با وجود همه تحريم‌ها و محدوديت‌ها، ملت ايران دستاوردهاي زيادي داشته است البته اشتباهات و نواقصي هم داريم اما در مجموع جهتي كه در پيش گرفته‌ايم، جهت عزت و سلامت ملت و رو به جلويي است. صالحي ادامه داد: كشور ايران كشوري مقتدر است و اميدواريم هر جا كه هستيم از عزت و كرامت مردم‌مان دفاع كنيم. آينده ايران آينده درخشاني است و وجود اختلافات در آن امري طبيعي است.

در اين نشست، تعدادي از ايرانيان مقيم قبرس مشكلات‌شان را با صالحي در ميان گذاشتند.

وزير امور خارجه كشورمان امشب نيكوزيا را به مقصد آستانه پايتخت قزاقستان ترك خواهد كرد تا فردا در نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و قزاقستان حضور يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha