• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040603611
  • خبرنگار : 90068

سفر وزير خارجه به قبرس

صالحي: انتهاي مسير مذاكرات ايران و 1+5 را روشن مي‌بينم

صالحي: انتهاي مسير مذاكرات ايران و 1+5 را روشن مي‌بينم

وزير امور خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز با رييس‌جمهور قبرس و سرپرست وزارت امور خارجه اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

وزير امور خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز با رييس‌جمهور قبرس و سرپرست وزارت امور خارجه اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به قبرس، علي‌اكبر صالحي پس از اين ديدارها با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبي با رييس‌جمهور قبرس داشتيم. در اين ديدارها مواضع و انديشه رييس‌جمهور قبرس به انديشه‌ها و مواضع محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان نزديك بود چرا كه هر دو بر عدالت‌جويي و عدالت‌خواهي تاكيد فراوان دارند.

وي با بيان اينكه در اين ديدار مشكلات اقتصادي اروپا نيز مطرح شد، گفت: در اين ديدار مشكلات اقتصادي اروپا مطرح شد كه در واقع بار آن به دوش مردم عادي است نه شركت‌ها. همچنين روابط دوجانبه و روش‌هايي براي بالا بردن سطح روابط اقتصادي و تجاري و بحث رياست دوره‌اي قبرس در اتحاديه اروپا مطرح شد.

صالحي ادامه داد: قبرس با توجه به شرايط خاص و نزديكي‌اش به خاورميانه و همچنين داشتن روابط خوب سياسي با ايران، علاقه‌مند است در جهت نزديك كردن روابط ايران و اتحاديه اروپا گام بردارد.

وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: ما نيز آمادگي خود را براي رفع سوء تفاهمات و همكاري با آن (اتحاديه اروپا) اعلام كرديم. ايران كشور مهم و نقش‌آفريني است و اتحاديه اروپا به ارتباط با ايران در مسائلي چون دزدي دريايي، مساله افغانستان، سوريه و ... نياز دارد و هر دو مي‌توانند در رفع و حل و فصل اين مشكلات و تثبيت صلح و امنيت با هم رايزني كنند.

وي با اشاره به ديدارش با وسوس شارلي، وزير اقتصاد و سرپرست وزارت امور خارجه قبرس گفت: در اين ديدار در خصوص مسائل اقتصادي صحبت‌هايي انجام شد و همچنين اينكه وزير امور خارجه اين كشور در فرصتي به منظور ارتقاي روابط تجاري دو كشور به ايران سفر كند، مورد بررسي قرار گرفت.

صالحي ادامه داد: علاوه بر آن، بر اين مساله كه براي دانشجويان ايران تسهيلات بيشتري فراهم شود صحبت‌هايي صورت گرفت.

وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: در مجموع با توجه به روابط خوب سياسي دو كشور، اميدواريم در شش ماه آينده بتوانيم در يك همكاري وسيع در رابطه با مسائل منطقه‌اي وارد شده و گفت‌وگوهاي خوبي داشته باشيم.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران قبرسي مبني بر اينكه واكنش ايران به تحريم‌هايي كه قرار است از روز يكشنبه اجرايي شود، چيست؟ گفت: ما به تحريم‌ها عادت كرده‌ايم. اين مساله چيز جديدي نيست. اميدواريم اتحاديه اروپا به اين موضوع توجه كند و با عقلانيت بيشتري به اين مساله بپردازد، كسي از برخورد منتفع نمي‌شود. دليلي نمي‌بينيم كه در جهت اشتباه حركت كنيم.

صالحي در پاسخ به اينكه به نظر شما راه درست چيست؟ تصريح كرد: تعامل. كشورها مي‌توانند با هم اختلاف داشته باشند ولي زندگي مسالمت‌آميزي در كنار يكديگر داشته باشند. قطعا مي‌توانيم با هم همكاري داشته باشيم. مساله هسته‌يي پيش‌روي ماست و مذاكرات در جهت درستي است و من انتهاي مسير را روشن مي‌بينم.

وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: در اين بحران اقتصادي، ايران شريك اقتصادي (اتحاديه اروپا) و قابل اتكا است. بسياري از كشورهاي اروپايي از داشتن روابط خوب با ما استفاده كرده‌اند.

صالحي امروز با دانشجويان ايراني مقيم قبرس ديدار خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha