• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91033017115
  • خبرنگار : 71186

رييس اتحاديه فروشندگان ازتخلف جديد واردكنندگان خودرو خبرداد:

پول را مي‌گيرند اما خودرو تحويل نمي‌دهند

پول را مي‌گيرند اما خودرو تحويل نمي‌دهند

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از روش جديد شركت‌هاي واردكننده خودرو براي تامين نقدينگي و سودآوري با استفاده از منابع خريداران خودرو خبر داد.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از روش جديد شركت‌هاي واردكننده خودرو براي تامين نقدينگي و سودآوري با استفاده از منابع خريداران خودرو خبر داد.

حسين اردوخاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: برخي شركت‌هاي واردكننده به روش تامين نقدينگي از جيب خريداران بدون هيچ تعهدي در زمينه تحويل خودروهاي پيش فروش و فروخته شده روي آورده‌اند.

وي با بيان اين‌كه در اين روش شركت واردكننده خودرو را به صورت پيش فروش يا نقدي فروخته، مبلغ آن‌را به طور كامل دريافت و بعضا زمان قطعي تحويل خودرو را نيز اعلام نمي‌كند، خاطرنشان كرد: در اين شرايط مشتري براي دريافت خودروي خريداري شده دچار مشكل شده و به عناوين مختلف از تحويل خودرو خودداري مي‌شود.

وي ادامه داد: به عنوان مثال يكي از شركتهاي واردكننده محصولات خود را به صورت نقدي تحويل 15 روزه عرضه مي‌كند اما پس از آن‌كه تمام مبلغ خودرو را دريافت كرد، تحويل آن را به ماه‌هاي بعد موكول مي‌كند.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: به اين ترتيب اين شركت‌ها نقدينگي خريداران را جذب كرده و در حوزه‌هاي مختلف از آن استفاده مي‌كنند بدون آن‌كه به تعهدات خود در تحويل خودرو در زمان‌هاي مقرر عمل كنند.

اردوخاني با بيان اين‌كه شكايت‌هاي متعددي در اين خصوص از سوي خريداران به اتحاديه ارسال شده است، تصريح كرد: به‌عنوان مثال درحال حاضر يك شركت واردكننده داراي حدود 90 پرونده تخلف در تعزيرات حكومتي در حوزه‌هاي مختلف به ويژه تاخير در تحويل خودروهاي پيش‌فروش شده است.

وي خاطرنشان كرد: اين وضعيت در حالي است كه اعضاي اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تمام محصولات را در موعد مقرر تحويل داده و در صورت هرگونه تخلف احتمالي نيز به شدت از سوي اتحاديه با ‌آنها برخورد شده و حقوق خريداران تامين مي‌شود كه البته چنين مواردي نيز در اين صنف به ندرت بروز مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha