• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91032815987

سردار جزايري: سرباز و سربازي بايد در عرصه نرم مورد توجه قرار گيرد

سردار جزايري: سرباز و سربازي بايد در عرصه نرم مورد توجه قرار گيرد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح بر لزوم همگرايي دستگاه‌ها و ارگان‌هاي كشور و همراهي مردم در جهت گسترش رويكرد فرهنگي نسبت به سرباز و سربازي در كشور تاكيد كرد.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح بر لزوم همگرايي دستگاه‌ها و ارگان‌هاي كشور و همراهي مردم در جهت گسترش رويكرد فرهنگي نسبت به سرباز و سربازي در كشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار جزايري در جشنواره جوان سرباز كه به ميزباني سپاه و با همكاري ستادكل نيروهاي مسلح و ارتش برگزار شد، اظهار كرد: دليل برگزاري چنين جشنواره‌هايي اين است كه سرباز و سربازي بايد بهتر از قبل ديده شود چراكه سرباز يك پايه اصلي قدرت و نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي سخت و نرم است.

وي افزود: زمان چنداني از دوران پرشكوه دفاع مقدس نگذشته و نقش بي‌بديل برادران سرباز ما در جبهه‌ها هنوز زنده است و امروز نيز در مناطق مرزي با چالش‌هاي ايجاد شده توسط دشمنان مقابله مي‌كنند و سربازان ما چه در گذشته و چه امروز ايستاده‌اند و در انجام وظيفه خود پايمردي مي‌كنند.

جزايري با بيان اينكه "سرباز و سربازي در عرصه نرم نيز بايد مورد توجه قرار گيرد"،‌ تصريح كرد: شور و نشاط جواني و انگيزه‌هاي بالاي سربازان ما و ايمان و پايبندي آنان به اسلام و نظام جمهوري اسلامي و عزم آنان براي دفاع همه‌جانبه از ميهن اسلامي‌شان از ويژگي‌هاي سربازان ما است. شان نظام مي‌طلبد كه جايگاه سرباز آن‌طور كه بايد ديده شود. هر ساله صدها هزار نفر نظام وظيفه خود را طي مي‌كنند و يك نگاه اجمالي به اين مقوله نشان مي‌دهد كه دستگاه‌هاي مختلف بايد نقش خود را در اين باره ايفا كنند و ببينند كه چه وظيفه‌اي بر دوش دارند.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه "آحاد مردم بايد موضوع سربازي را جدي بگيرند و بيشتر از گذشته آن را مورد ملاحظه قرار دهند"، تصريح كرد: بايد نسبت به مساله سربازي همگرايي ايجاد شود و اين پديده يك پديده مبارك تلقي و ابعاد آن به طوركامل شناخته شود، چه در عرصه مديريتي و چه در عرصه افكار عمومي بايد به مسائل فرهنگي به اين معنا كه سرباز با نگاه فرهنگي و نرم‌افزارانه مورد توجه قرار گيرد، اهتمام شود و شان و منزلت سربازي آنطور كه بايد و شايد ديده شود.

وي با بيان اينكه "تشريك مساعي دستگاه‌ها كمك مي‌كند كه به اهداف خود در مساله سربازي دست پيدا كنيم و براي اين منظور به مشاركت مردم و دستگاه‌ها با هم نياز داريم"، از وزارت ورزش و جوانان در اين راستا تشكر كرد و افزود: ما آمادگي خود را اعلام مي‌كنيم تا تفاهم‌نامه‌هاي جديد با اين دستگاه و ساير دستگاه‌ها كه مي‌توانند در مورد سرباز و سربازي نقش ايفا كنند، امضا كنيم. من همچنين از ارتش و نيروي انتظامي به خاطر همكاري در برگزاري اين جشنواره تقدير مي‌كنم.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم جمعي از شخصيت‌هاي كشوري و لشكري از جمله سردار سلامي ـ جانشين فرمانده كل سپاه، سردار جزايري، حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم ـ رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و عباسي ـ وزير ورزش و جوانان به همراه تعدادي از فوتباليست‌هاي كشور نظير مهدي هاشمي‌نسب، خداداد عزيزي، مهدي تارتار و وحيد طالب‌لو حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha