• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91031006972

وزير خارجه لوكزامبورگ: تغيير رژيم اسد هدف ما نيست

وزير خارجه لوكزامبورگ: تغيير رژيم اسد هدف ما نيست

وزير امور خارجه لوكزامبورگ با اشاره به اوضاع سوريه گفت كه وضعيت در سوريه بسيار پيچيده‌تر از وضعيت در ليبي است و مداخله نظامي در اين كشور مي‌تواند فجايع انساني بسياري به دنبال داشته باشد.

وزير امور خارجه لوكزامبورگ با اشاره به اوضاع سوريه گفت كه وضعيت در سوريه بسيار پيچيده‌تر از وضعيت در ليبي است و مداخله نظامي در اين كشور مي‌تواند فجايع انساني بسياري به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از مجله آلماني "اشپيگل"، "يان آسلبورن"، وزير خارجه لوكزامبورگ در گفت‌وگو با مجله آلماني "اشپيگل" با اشاره به اوضاع سوريه و ضمن هشدار نسبت به مداخله نظامي در اين كشور گفت: وضعيت در سوريه بسياري پيچيده‌تر از ليبي است؛ در زمان جنگ ليبي، همه اعضاي شوراي امنيت موافق حفاظت و حمايت از مردم ليبي با كمك عمليات نظامي بودند. چيزي كه در شرايط كنوني براي سوريه قابل تصور نيست. علاوه بر اين بايد گفت كه ارتش ليبي فاقد هرگونه ساختاري است اما ما در سوريه شاهد وجود نيروهاي امنيتي‌اي هستيم كه بيشتر حامي اسد هستند؛ اگر بخواهيم بدون فكر قبلي و به طور ناگهاني به سوريه هجوم ببريم بايد منتظر هزاران و البته ده‌ها هزار قرباني باشيم.

يان آسلبورن در ادامه و با اشاره به ادامه پيشرفت امور در سوريه، گفت: پيامدهاي يك حمله نظامي به سوريه غيرقابل پيش‌بيني است و مطمئنا وضعيتي پيش خواهد آمد كه نمي‌توان آن را تحمل كرد، همانند چيزي كه در عراق شاهد آن بوديم.

آسلبورن در ادامه افزود: در غرب، كشوري را نمي‌شناسم كه اعتقاد داشته باشد با حمله نظامي بتوان بحراني را حل كرد.

وي گفت: احتمال اينكه پنج عضو ناتو بر سر حمله نظامي در سوريه به توافق برسند، تقريبا صفر است؛ من به فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري جديد فرانسه حق مي‌دهم كه هر آنچه را كه لازم باشد انجام دهد تا از كشته شدن انسان‌ها در سوريه جلوگيري كند؛ اما اولاند نيز به وضوح گفته است كه گزينه‌هاي ديگري نيز به جاي حمله نظامي وجود دارد.

اين مقام لوكزامبورگ در ادامه گفت: بين مداخله نظامي و بي‌تفاوتي نسبت به وقايع سوريه تنها يك امكان وجود دارد و آن فشارهاي ديپلماتيك حداكثري به رژيم اسد است؛ اخراج سفراي سوريه از بسياري از كشورهاي اروپايي، قدم مهمي براي رسيدن به اين هدف است.

آسلبورن در ادامه ضمن موافقت با برگزاري كنفرانس جديد براي سوريه گفت: موافقم چنين كنفرانسي با حضور روسيه تشكيل شود؛ دو كنفرانس اولي كه در مورد سوريه تشكيل شد همچنان بي‌نتيجه مانده است، اما بايد وضعيت تغيير كند و اين در شرايطي ميسر است كه سوريه نيز به ما بپيوندد. هدف اصلي ما "تغيير رژيم" نيست بلكه رسيدن به دردهاي مردم سوريه است.

وزير خارجه لوكزاميورگ در بخش پاياني مصاحبه خود گفت: بايد از روس‌ها بخواهيم كه به تلاش‌هاي ديپلماتيك ما بپيوندند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha