• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91031006784
  • خبرنگار : 99999

ميشل سليمان: لبنان به پايگاهي عليه سوريه تبديل نخواهد شد

ميشل سليمان: لبنان به پايگاهي عليه سوريه تبديل نخواهد شد

ميشل سليمان با اعلام حمايت خود از ارتش لبنان تاكيد كرد كه اين كشور هرگز بار ديگر به محلي براي درگيري و پايگاهي براي از بين بردن سوريه تبديل نخواهد شد.

ميشل سليمان با اعلام حمايت خود از ارتش لبنان تاكيد كرد كه اين كشور هرگز بار ديگر به محلي براي درگيري و پايگاهي براي از بين بردن سوريه تبديل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از سايت اينترنتي شبكه الجزيرة، ميشل سليمان، رئيس جمهوري لبنان اظهار كرد كه كشورش بار ديگر به عرصه درگيري‌ها و جايگاهي براي تخريب سوريه تبديل نخواهد شد و مسئولان لبناني تلاش مي‌كنند تا از قاچاق سلاح از مرزهاي لبنان به سوريه جلوگيري كنند.

وي اشاره كرد: مرزهاي لبنان براي ورود مهاجران سوري و كمك به آن‌ها براساس قوانين بين‌المللي و داخلي و فراهم كردن اقامت گاهي امن براي اين افراد در اين كشور باز است. ما اين افراد را تشويق مي‌كنيم كه در صورت آرام شدن شرايط در كشورشان به سوريه بازگردند.

ميشل سليمان حمايت خود را از ارتش لبنان اعلام كرد و ارتش را ستون فقرات نمادها و سازمان برشمرد.

وي با اشاره به كشته شدن يكي از شيوخ لبناني در ايست بازرسي به دست نيروهاي ارتش بيان كرد: وقوع يك اشتباه بيان‌گر تمام رفتارهاي ارتش وفرماند‌ه‌هان آن نيست و رسيدگي به اشتباهات برعهده دادگاه است. از مردم مي‌خواهم تا ارتش را به طائفه‌‌‌گرايي متهم نسازند.

پيشتر، برخي از مخالفان لبناني ارتش را به كشتن اين شيخ لبناني وهمراهش متهم كردند و خواستار عقب نشيني ارتش از منطقه عكار شدند و با سوزاندن لاستيك‌ها خيابان‌هاي پايتخت را بستند.

ميشل سليمان با اشاره به مساله انجام مذاكرت ملي با حضور رهبران سياسي لبنان تاكيد كرد: اين مذاكرات براي گفت‌وگو يا بيان مجدد مسائل نيست و تلاش داريم تا از طريق انجام آن به نتايج خوبي دست يابيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha