• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91030805252

يك كارشناس:

روش‌هاي ازدياد برداشت در برنامه چيني‌ها از آزادگان ديده نشده است

روش‌هاي ازدياد برداشت در برنامه چيني‌ها از آزادگان ديده نشده است

يك كارشناس با اظهار اينكه روش‌هاي ازدياد برداشت نفت در برنامه چيني‌ها از ميدان مشترك آزادگان ديده نشده است، بر توانايي پيمانكاران ايراني براي توسعه اين ميدان تاكيد كرد.

يك كارشناس با اظهار اينكه روش‌هاي ازدياد برداشت نفت در برنامه چيني‌ها از ميدان مشترك آزادگان ديده نشده است، بر توانايي پيمانكاران ايراني براي توسعه اين ميدان تاكيد كرد.

يك كارشناس در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين كه متخصصان ايراني از شركت‌هاي نفتي چيني بسيار برتر هستند، گفت:‌ ايراني‌ها مي‌توانند توسعه ميدان نفتي مشترك آزادگان را بهتر از چيني‌ها انجام دهند.

وي افزود: متخصصان داخلي توانايي توليد از كليه مخازن نفتي مشترك آزادگان را دارند، تنها مشكل تامين هزينه‌هاي مالي پروژه است كه آن را هم مي‌توان با اختصاص درآمد ناشي از توليد نفت اين ميدان حل كرد.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به اين كه برخي معتقدند نفت ميدان آزادگان سنگين است و براي برداشت آن نياز به تجهيزات جديد و خاص وجود دارد گفت: هم اكنون 50 هزار بشكه نفت خام از ميدان آزادگان توسط متخصصان ايراني برداشت مي‌شود. اگر چه نفت برداشت شده از لايه‌هايي است كه نفت سبك دارد اما نفت باقي لايه‌هاي اين ميدان فوق سنگين نيست كه پيمانكاران ايراني نتوانند برداشت كنند، بلكه كمي از نفتي كه در حال حاضر برداشت مي‌شود سنگين ‌تر است.

وي يادآور شد: در حال حاضر برداشت از نفت مخازن ايلام و سروك توسط شركت نفت مناطق نفت خيز جنوب انجام مي‌شود. با توجه به اين كه قسمتي ازمخازن آزادگان از اين دو لايه تشكيل شده است، قطعا مي‌توان با تجربه و امكانات فعلي اين شركت برداشت از آزادگان را انجام داد.

اين كارشناس با اشاره به اينكه بايد در توسعه ميدان آزادگان روش‌هاي ازدياد برداشت هم ديده شود، اظهار كرد: اين كار در برنامه چيني‌ها منظور نمي‌شده است؛ چرا كه روش‌هاي ازدياد برداشت براي آن‌ها هزنيه‌ دارد و آن‌ها مي‌خواهند سريعتر به سود دست يابند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha