• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91030402873
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

علم‌الهدي: جسارت به امام هادي(ع)، حمله به فرهنگ انتظار و امام زمان(عج) است

علم‌الهدي: جسارت به امام هادي(ع)، حمله به فرهنگ انتظار و امام زمان(عج) است

امام جمعه مشهد با محكوم كردن اهانت يك خواننده به اهل بيت(ع) و بويژه امام علي‌النقي(ع)، خواستار اقدام عملي عليه اين خواننده شد.

امام جمعه مشهد با محكوم كردن اهانت يك خواننده به اهل بيت(ع) و بويژه امام علي‌النقي(ع)، خواستار اقدام عملي عليه اين خواننده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي ظهر امروز (پنجشنبه) در تجمع روحانيون و طلاب مشهد مقدس، با مصيبت‌وار خواندن جسارت به ساحت مقدس امام هادي(ع) گفت: چگونه عاشقان و محبان حضرت امام هادي(ع) زنده باشند و عده‌اي با وقاحت كامل، حرم ايشان را ويران كنند؟ چگونه شيعيان اين امام همام نفس بكشند و يك ناپاك به خود اجازه دهد چنين حركت وقيحانه‌اي انجام دهد؟

وي با بيان اينكه "امروز تمامي كفر در مقابل جبهه اسلام قرار گرفته است"، افزود: اين فرد هتاك، نجس العين است. امروز تمامي كفر و الحاد در يك جبهه همگاني با برخورداري از قدرت سياسي، اقتصادي، نظامي و رسانه‌اي در مقابل اسلام به مقابله برخواسته است و با حمايت از اين هتاكان قلوب تمامي مسلمانان و عاشقان را جريحه‌دار كرده است.

اين عضو هيات رييسه مجلس خبرگان در ادامه، با انتقاد از برخي اقدامات و موضع‌گيري‌ها عنوان كرد: نبايد موضع‌گيري‌ها به صورتي اتخاذ شود كه كم كم اين هتاكان در بين جبهه ضدالهي به صورت برگ برنده به حساب آيند بلکه بايد موضع‌گيري‌ها و اقدامات اتخاذ شده از سوي ما به صورتي باشد كه در جبهه استكبار جهاني اين‌گونه هتاكي‌ها مشتري و طرفدار پيدا نكند، پس موضع‌گيري‌ها بايد تحت لواي يك رهبري واحد باشد تا توهين به ساحت مقدس و معصوم اهل بيت(ع) به صورت كالايي براي مشتريان جبهه ضددين قرار نگيرد.

اين استاد حوزه علميه مشهد، وجود مقدس امام هادي(ع) را زمينه‌ساز غيبت امام زمان(عج) عنوان كرد و در ادامه، ريشه اصلي مكتب تشيع در دوران غيبت امام زمان(عج) و توسعه فرهنگ انتظار را برگرفته از شخصيت بي‌بديل و مقدس امام هادي(ع) دانست.

وي همچنين خاطرنشان كرد: مقصر اصلي اين جسارت‌ها در حقيقت خود ما هستيم و چنين اقداماتي به اين خاطر است كه شيعيان نتوانسته‌اند پهنه معرفت‌شناسي خود را در حد عشق، عاطفه و ارادتي كه به ائمه معصومين(ع) دارند بالا ببرند.

امام جمعه مشهد با انتقاد از تبيين نكردن شخصيت امام هادي(ع) در بين مسلمانان گفت: دشمنان اسلام با درك اين مطلب كه برخي امامان(ع) شيعيان از مظلوميتي بيشتري در بين شيعيان برخوردار هستند، به خود اجازه داده و به ايشان جسارت مي‌كنند و هدف از جسارت به وجود مقدس امام هادي(ع)، حمله به فرهنگ حيات‌بخش انتظار و امام زمان(عج) است.

علم‌الهدي در پايان اظهار كرد: اين اقدام وقيحانه يك حركت حساب شده و طراحي شده است. جرياناتي كه در درون و خارج جامعه اسلامي در مقام شيعه‌زدائي برآمده‌اند به اين مهم دست يافته‌اند كه اگر بخواهند شيعه را از بين ببرند بايد خط ارتباطي شيعيان با وجود مقدس امام زمان(عج) را قطع كنند و بر همين اساس با وقاحت كامل دست به هتاكي به ساحت مقدس امام هادي(ع) و امام زمان(عج) مي‌زنند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha