• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91030302564
  • خبرنگار : 71049

/خبرنگار ايسنا از بغداد/

نماینده چین در 1+5 با معاون جلیلی دیدار کرد

نماینده چین در 1+5 با معاون جلیلی دیدار کرد

نماینده چین در گروه 1+5 با معاون سعید جلیلی پیش از شروع دور دوم مذاکرات دیدار کرد.

نماینده چین در گروه 1+5 با معاون سعید جلیلی پیش از شروع دور دوم مذاکرات دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی اعزامي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بغداد، علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به درخواست ما ژآئو شو، معاون وزیر خارجه چین و نماینده چین در مذاکرات با ایران با وي دیدار کرد.

هم چنین رایزنی‌ها میان معاونان اشتون و جلیلی برای ادامه مذاکرات دور دوم در جریان است. در همین راستا پیش از دیدار دو جانبه باقری و نماینده چین، هلگا اشمیت معاون اشتون با علی باقری دیدار کرد و نقطه نظرات ایران را در گفت‌وگو با نمایندگان 1+5 به آن‌ها منتقل کرد.

پیش از این اعلام شده بود که قرار است سعید جلیلی در دیداری جداگانه با کاترین اشتون دیدار و گفت‌وگو کند.

دور دوم مذاکرات امروز قرار است پس از پایان دیدارهای دو جانبه برگزار شود.

سوم خرداد، بغداد، مذاكرات 1+5 و ايران

به گزارش ايسنا، سوم خرداد براي ايرانيان و كساني كه شاهد بودند ايرانيان چگونه خرمشهر را با ياد خدا آزاد كردند يك روز نمادين است. ايرانيان هر ساله اين روز را به خود و جهانيان يادآور مي‌شوند.

اكنون بغداد كه زماني براي ايرانيان متجاوز بود به پيشنهاد خود تهران ميزبان مذاكرات ايران و 1+5 است. اين پيشنهاد ايراني از آن سو انجام شده كه به 1+5 يادآور شود كه دولتي كه زماني ديكتاتور بود اكنون تغيير كرده و روابط خوبي با ايران در پيش گرفته و ايرانيان نيز كه هماره به بخشندگي و صلح‌طلبي در جهان شناخته مي‌شوند، بغداد را انتخاب مي‌كنند و در راستاي رشد و پيشرفت آن در عرصه بين‌المللي حركت مي‌كنند. ايران تجاوز هشت ساله رژيم بغداد را با سربلندي به پايان رساند و امروز در سالروز تاريخي سوم خرداد پايتخت كشور عراق نيز براي دفاع از حقوق ملت به مذاكره پرداخته است.

كشورهاي عضو 1+5 نيز مي‌توانند با درس گرفتن از تجارب شكست خورده گذشته خود در قبال ايران و كنار گذاشتن اين رويكرد، رفتاري متفاوت را در پيش گيرند و با كمك ايران اعتبار از دست رفته خود را در عرصه بين‌المللي و افكار عمومي جهان باز يابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha