• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91030302457
  • خبرنگار : 71353

جريان المستقبل لبنان تنها گروهي كه از ناآرامي‌هاي اين كشور سود مي‌برد

به دنبال وقوع درگيري ميان هواداران و مخالفان نظام حاكم سوريه در لبنان و همچنين تشديد اين درگيري‌ها در پي كشته شدن شيخ احمد عبدالواحد يكي از حاميان مخالفان سوريه به دست نيروهاي ارتش لبنان منابع آگاه وابسته به فراكسيون جريان المستقبل از اهداف اعضاي اين جريان براي ناامن كردن لبنان پرده داشتند.

به دنبال وقوع درگيري ميان هواداران و مخالفان نظام حاكم سوريه در لبنان و همچنين تشديد اين درگيري‌ها در پي كشته شدن شيخ احمد عبدالواحد يكي از حاميان مخالفان سوريه به دست نيروهاي ارتش لبنان منابع آگاه وابسته به فراكسيون جريان المستقبل از اهداف اعضاي اين جريان براي ناامن كردن لبنان پرده داشتند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت اينترنتي النشره، به نظر مي‌رسد سخنان نمايندگان پارلماني لبنان وابسته به جريان المستقبل از كنترل سعد الحريري، نخست وزير سابق اين كشور نيز خارج شده باشد.

الحريري از نمايندگان جريان المستقبل خواسته‌ است تا در نشست‌هاي مختلف براي كاهش حجم واكنش سني‌هاي لبنان به دنبال كشته شدن شيخ احمد عبدالواحد در مركز ايست بازرسي توسط ارتش لبنان حضور پيدا كنند.

الحريري به خوبي مي‌داند كه آنچه كه اتفاق مي‌افتد صددرصد به نفع سياست‌هاي وي است.

منابع پارلماني آگاه وابسته به جريان المستقبل در خصوص اهداف اين جريان به دنبال وقوع درگيري‌ها در منطقه عكار چنين مي‌گويند: يكي از اهداف اين جريان فلج كردن شمال لبنان است. هدف دوم ناكارآمد نشان دادن دولت نجيب ميقاتي از طريق ناامن كردن لبنان از مناطق غربي تا عكار است. هدف سوم اعمال فشار بر سياست لبنان در قبال مسائل سوريه و مداخله نكردن در امور داخلي اين كشور است. بدين ترتيب قطر و كويت و برخي ديگر از كشورهاي عربي اتباع خود را از لبنان فرامي‌خوانند. هدف چهارم فراهم كردن زمينه براي نمايندگان پارلماني جريان المستقبل و هم‌پيمانانش در گروه‌هاي 14 مارس براي اعلام درخواست خود مبني بر استعفاي دولت است. پنجمين هدف نشان دادن ارتش لبنان به عنوان دشمن سني‌ها در اين كشور به شمار مي‌آيد و هدف ششم اين است كه مردم لبنان در ميان اين تنش‌ها ديگر اهميتي به اتهامات مطرح شده از سوي ميشل عون، رئيس فراكسيون تغيير و اصلاح عليه جريان المستقبل در زمينه فساد مالي نمي‌دهد. بنابراين توجه آن‌ها به مساله مهم‌تري جلب مي‌شود.

اخيرا به دنبال دستگيري شادي المولوي، يكي از حاميان مخالفان سوري كه به عضويت در القاعده متهم است و همچنين كشته شدن شيخ احمد عبدالواحد در مركز ايست بازرسي درگيري‌هايي ميان مخالفان نظام حاكم سوريه و هوادران اين نظام در لبنان به ويژه طرابلس بالا گرفته است.

از سوي ديگر، ربوده شدن 13 تبعه شيعي لبناني در سوريه توسط گروه‌هاي مسلح سوري به اين درگيري‌ها دامن زده به طوري كه شيعيان لبنان با حضور در خيابان‌ها اعتراض خود را نسبت به اين مساله نشان دادند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha