• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 91023118402
  • خبرنگار : 71145

پارلمان عربی تلاش فوری را برای حمایت از مسجدالاقصی خواستار شد

پارلمان عربی تلاش فوری را برای حمایت از مسجدالاقصی خواستار شد

پارلمان عربی تحرک فوری جامعه بین‌المللی را برای پایان دادن به تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی خواستار شد و این تجاوزات را مغایر با قوانین حقوق بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو دانست.

پارلمان عربی تحرک فوری جامعه بین‌المللی را برای پایان دادن به تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی خواستار شد و این تجاوزات را مغایر با قوانین حقوق بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پارلمان عربی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای تداوم حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی و اطراف آن را محکوم کرد و از اعمال محدودیت‌های جائرانه علیه نمازگزاران فلسطینی و حملات یهودیان تندرو علیه این مسجد و برگزاری مراسم جشن و بی‌بند و باری در آن انتقاد کرد.

در ادامه این بیانیه بر لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی فلسطینی تاکید و از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و دیگر کشورهای جهان خواسته شده تلاش فوری را برای مقابله با اقدامات دولت عبری اتخاذ کنند.

این درخواست پارلمان عربی در حالی مطرح می‌شود که جمعیت‌های شهرک سازی تندروی صهیونیستی مشارکت گسترده صهیونیست‌ها را در راهپیمایی "روز قدس" خواستار شد که سالیانه در سالگرد اشغال قدس برگزار می‌شود.

در همین راستا، رژیم صهیونیستی به منظور فراهم کردن شرایط برای راهپیمایی دهها هزار شهرک نشین صهیونیست به سمت بخش قدیمی قدس و دیوار براق در مسجد الاقصی، شهرک سلوان قدس اشغالی را به محاصره کامل خود درآورده و مانع از تردد اهالی قدس در آنجا شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فخری ابو ذیاب رئیس کمیته دفاع از شهرک سلوان در گفتگو با خبرگزاری قدس ـ که مقر آن در لندن است ـ خاطرنشان کرد که پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم به محاصره کامل شهرک سلوان طی امروز و به مناسبت روز "یکپارچگی قدس" و اشغال آن در سال 1967 گرفته است.

پلیس این رژیم اعلام کرده است که تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرک سلوان را به روی اهالی قدس خواهد بست تا شهرک نشینان صهیونیست بتوانند راهپیمایی "گسترده" سالیانه خود در سالگرد اشغال بخش شرقی قدس را با مشارکت نزدیک به 50 هزار نفر برگزار کنند.

ابو ذیاب تصریح کرد که راهپیمایی شهرک نشینان صهیونیست به سمت دروازه الخلیل و باب العمود و باب المغاربه برگزار خواهد شد و آنها سپس راهی دیوار براق خواهند شد. گروه دیگری از صهیونیست‌ها هم قصد دارند ضمن گشت زنی در اطراف بخش قدیمی قدس به سمت باب العمود و باب الاسباط حرکت کنند و از آنجا هم راهی منطقه سلوان و باب المغاربه شوند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه گذشته محدودیت‌هایی را بر سر راه شهروندان فلسطینی ایجاد و برخی از خیابان‌ها را مسدود كرده است.

رئیس کمیته دفاع از اهالی سلوان تاکید کرد که صهیونیست‌ها هر ساله در جریان راهپیمایی‌های تنش زای خود به اموال و دارایی‌های فلسطینیان تجاوز و به سمت مغازه‌های فلسطینیان سنگ پرتاب کرده و شعارهای نژادپرستانه بر روی دیوارهای این مغازه‌ها می‌نویسند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha