• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022917283
  • منبع : مطبوعات

پرونده بودجه 91 در مجلس بسته شد؛

مجلس شنبه بعدازظهر تشكيل جلسه مي‌دهد

مجلس شنبه بعدازظهر تشكيل جلسه مي‌دهد

مجلس شوراي اسلامي پس از يك هفته پركار در بحث و بررسي لايحه بودجه 91، تصويب بندهاي مختلف اين لايحه را به اتمام رساند.

مجلس شوراي اسلامي پس از يك هفته پركار در بحث و بررسي لايحه بودجه 91، تصويب بندهاي مختلف اين لايحه را به اتمام رساند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از تاريخ 20 ارديبهشت‌ماه تا چهارشنبه هفته‌اي كه گذشت هر روز دو نوبت كاري لايحه بودجه 91 را مورد رسيدگي قرار دادند و روز پنجشنبه نيز توانستند بررسي اين لايحه را به اتمام برسانند.

مجلس هشتم در آخرين روزهاي عمر خود، منتظر نظر شوراي نگهبان در مورد مصوبات خود مي‌ماند و ايرادات اين شورا را در اولين جلسه هفته آينده بررسي خواهد كرد.

البته شوراي نگهبان به طور همزمان مصوبات مجلس را مورد بررسي قرار داده است؛ لذا در اولين فرصت نظر اين شورا درباره مصوبات مجلس اعلام خواهد شد.

اين دومين تجربه پياپي مجلس هشتم و دولت دهم است كه لايحه بودجه سالانه را برخلاف روال معمول در ابتداي همان سال بررسي مي‌كند و مجلس ناگزير مي‌شود كه براي گذران امور، در دو ماه اول سال به دولت تن‌خواه بدهد.

با راي 123 نماينده به جزييات بودجه؛

سقف درآمدها و هزينه‌ها در بودجه 91 تعيين شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح روز پنج‌شنبه با تعيين سقف درآمدها و هزينه‌هاي بودجه سال 91 كل كشور، ميزان دخل و خرج دولت در سال 91 را تعيين كردند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، به موجب ماده واحده لايحه بودجه، بودجه سال 91 كل كشور از حيث منابع بالغ بر 5 ميليون و 665 هزار و 618 ميليارد و 35 ميليون ريال و از حيث مصارف بالغ بر 5 ميليون و 665 هزار و 618 ميليارد و 35 ميليون ريال است.

بر اين اساس، منابع بودجه عمومي دولت از لحاظ درآمدها و واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي و مصارف بودجه عمومي دولت از حيث هزينه‌ها و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي بالغ بر يك ميليون و 644 هزار و 177 ميليارد و 61 ميليون ريال شامل منابع عمومي بالغ بر يك ميليون و 442 هزار و 699 ميليارد و 77 ميليون ريال و درآمدهاي اختصاصي وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي بالغ بر 201 هزار و 477 ميليارد و 984 ميليون ريال است.

بر اين اساس بودجه شركت‌هاي دولتي، بانك‌ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و ساير منابع تامين اعتبار بالغ بر 4 ميليون و 211 هزار و 754 ميليارد و 289 ميليون ريال و از حيث هزينه‌ها وساير پرداخت‌ها بالغ بر 4 ميليون و 211 هزار و 754 ميليارد و 289 ميليون ريال است.

نمايندگان مجلس با 123 راي موافق، 46 راي مخالف و 14 راي ممتنع از مجموع 200 نماينده حاضر،‌ ماده واحده، بندها، جداول و اعتبارات مندرج در لايحه بودجه سال 91 كل كشور را به تصويب رساندند.

با اتمام بررسي بودجه در مجلس؛

لاريجاني: مجلس شنبه بعدازظهر تشكيل جلسه مي‌دهد

علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان جلسه علني صبح روز پنج‌شنبه و پس از تصويب ماده واحده لايحه بودجه كل كشور سال 91، از تمامي نمايندگان دولت و مجلس براي بررسي بودجه تقدير كرد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني ضمن تشكر از بررسي بودجه توسط نمايندگان علي‌رغم ضيق وقت، از نايب رييس مجلس براي كمك به اداره جلسه و همچنين دبيران و ناظران هيات رييسه قدرداني كرد.

وي با اشاره به مساعدت كليه كميسيون‌هاي تخصصي در بررسي بودجه، از رييس، هيات رييسه و سخنگوي اعضاي كميسيون تلفيق براي بررسي لايحه بودجه 91 تشكر كرد و ضمن قدرداني از نمايندگان دولت، همچنين از اعضاي شوراي نگهبان براي برگزاري جلسه فوق‌العاده امروز پنج‌شنبه جهت بررسي بودجه سپاسگزاري كرد.

لاريجاني در ادامه از معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور و اعضاي اين معاونت، وزرا، معاونين و كارشناسان دستگاه‌هاي اجرايي، مركز پژوهش‌ها،‌ ديوان محاسبات،‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام و معاونت مجلس تقدير و تشكر كرد.

رييس مجلس همچنين قدرداني از رسانه‌ها براي پوشش اخبار مربوط به بررسي لايحه بودجه در مجلس، گفت كه مجلس منتظر نظر شوراي نگهبان خواهد ماند و بعد از اعلام نظر شوراي نگهبان، كميسيون تلفيق در جلسات عصر روز پنجشنبه و صبح شنبه به رفع ايرادات شوراي نگهبان خواهد پرداخت.

لاريجاني جلسه بعدي مجلس براي رفع ايراد شوراي نگهبان از لايحه بودجه را شنبه 30 ارديبهشت ساعت 2 بعدازظهر اعلام كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha