• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022414500
  • خبرنگار : 71150

وزير دادگستري خبرداد: آزادي 5 هزار زنداني جرايم مالي غير عمددر صدمين سفري استاني هيات دولت

وزير دادگستري خبرداد: آزادي 5 هزار زنداني جرايم مالي غير عمددر صدمين سفري استاني هيات دولت

وزير دادگستري از آزادي 5 هزار زنداني جرايم مالي غير عمد در جريان صدمين سفر استاني هيات دولت خبر داد.

وزير دادگستري از آزادي 5 هزار زنداني جرايم مالي غير عمد در جريان صدمين سفر استاني هيات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمرتضي بختياري طي سخناني در آيين پاسداشت يكصدمين سفر استاني هيات دولت اظهار كرد: دولت نهم و دهم در كنار ابتكار مهم سفرهاي استاني و توجه به تمامي نقاط كشور در جهت بسط عدالت و مهرورزي، به مقوله زندان‌ها و زندانيان عنايت ويژه‌اي داشته و اقدام خداپسندانه آزادي زندانيان داراي جرايم مالي غيرعمد و غيركلاهبرداري به عنوان يك سنت حسنه در اين سفرها پايدار شد.

بختياري ادامه داد: توجه ويژه رييس‌جمهور و اهتمام ايشان به اين امر، موجب شد در هر سفر تعداد قابل توجهي از زندانيان موصوف با بهره‌مندي از كمك‌هاي ويژه سفر، آزاد و به كانون خانواده‌هاي خود برگردند كه اين اقدام جداي از مصوبات مربوط به تسهيلات اعتباري براي آزادسازي مستمر اينگونه زندانيان در طول سال است كه ارقام قابل توجهي به خود اختصاص مي‌دهد.

وي گفت: موضوع آزادسازي زندانيان غيرعمد از دور دوم سفرهاي استاني آغاز و در تمامي سفرهاي دور دوم، دور سوم و دور چهارم انجام شده است و اين برنامه به عنوان يك فرهنگ ارزشي ادامه داشته و خوشبختانه دولت اهتمام كافي نسبت به اين امر دارد.

وزير دادگستري گفت: تعداد زندانيان آزاد شده در دور دوم در 23 استان يك هزار و 565 نفر است. تعداد زندانيان آزاد شده در دور سوم در 29 استان بدون احتساب تهران، دو هزار و 826 نفر است كه اين تعداد با مبلغ 33 ميليارد و 900 ميليون تومان آزاد شده‌اند.

وزير دادگستري يادآور شد: 428 زنداني نيز در دور چهارم سفرها در 9 استان با اختصاص مبلغ 3 ميليارد و 260 ميليون تومان آزاد شده‌اند.

وي همچنين افزود: جمع زندانيان آزاد شده در سه دوره سفر تاكنون بدون احتساب تهران، چهار هزار و 829 نفر است و ميزان اختصاص يافته براي آزادي اين تعداد زنداني حدود 52 ميليارد و 300 ميليون تومان است.

وزير دادگستري تصريح كرد: آزادسازي زندانيان در سفرهاي استاني موجب شد تا فرهنگ كمك‌هاي مردمي و جشن‌هاي گلريزان مرسوم رونق گرفته و خيرين و نيكوكاران انگيزه بيشتري براي مشاركت داشته باشند و برابر اعلام ستاد ديه، در طول سال هاي اخير، ميزان كمك‌هاي خيرين افزايش قابل توجهي داشته است. البته با همت مددكاران اجتماعي و اقناع وجداني حاصل شده براي شكات، آنها نيز در اين نهضت خدمت‌رساني مشاركت و رقمي بين 30 تا 50 درصد مطالبات خود را گذشت و يا تخفيف داده‌اند كه اين اقدام موجب آزادي تعداد بيشتري از زندانيان شده است.

وي گفت: در آزادسازي زندانيان غيرعمد ويژه سفرهاي استاني، علاوه بر كمك‌هاي رييس‌جمهور محترم، نهاد مقدس و مردمي كميته امداد (ره) و ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك زندانيان نيازمند در كنار اقدامات هميشگي و مستمر خود درخصوص آزادسازي زندانيان در اين اقدام ارزشمند مشاركت داشته و معمولا بخشي از تعهدات مربوط به سفر را تقبل و به فرآيند آزادسازي زندانيان سرعت مي‌بخشند.

وزير دادگستري اعلام كرد: مبالغ اختصاص يافته براي آزادسازي زندانيان نيازمند در حين سفرهاي استاني، جدا از اعتبارات مصوب، در هر استان براي كمك به زندانيان موصوف در غالب تسهيلات مي‌باشد.

بختياري بيان كرد:امشب نيز 5 هزار زنداني جرايم مالي غير عمد با اختصاص 40 ميليارد از سوي ستاد ديه و 40 ميليارد ريال از سوي صندوق تامين خسارت‌هاي بدني آزاد مي‌شوند.

وزير دادگستري در پايان از كمك‌هاي صميمانه رييس‌جمهور و ساير مسوولان اجرايي تقدير و تشكر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha