• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022414382
  • خبرنگار : 71132

/بررسي لايحه بودجه 91/

با تصويب مجلس؛درآمدهاي سازمان امور دانشجويان اخذ و به خزانه واريز مي‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني بعدازظهر امروز (يكشنبه) بندي از لايحه بودجه كل كشور سال 91 را به تصويب رساندند كه بر اساس آن درآمدهاي سازمان امور دانشجويان اخذ و به خزانه واريز مي‌شود.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني بعدازظهر امروز (يكشنبه) بندي از لايحه بودجه كل كشور سال 91 را به تصويب رساندند كه بر اساس آن درآمدهاي سازمان امور دانشجويان اخذ و به خزانه واريز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس بند الحاقي هفت لايحه بودجه، سازمان امور دانشجويان مجاز است طبق قوانين و مقررات، درآمد حاصل از اقدامات زير را اخذ و به حساب درآمد اختصاصي نزد خزانه واريز كند: 1ـ خريد تعهدات آموزش رايگان 2ـ خريد تعهدات مستنكفين بورس (بورسيه‌هاي فراري) و ارزبگير با هزينه شخصي و جريمه‌هاي آن. 3ـ تعرفه‌هاي مصوب براي ارزشيابي مدارك تحصيلي دانش‌آموختگان خارج از كشور 4ـ اخذ هزينه‌هاي ثبت‌نام برگزاري امتحان براي زبان خارجي داوطلبان اعزام به خارج از كشور 5ـ اخذ هزينه‌هاي ثبت‌نام در سامانه‌هاي مختلف، فروش انتشارات، هدفمند كردن تسيهلات ارائه شده سازمان به مشتريان.

پيش از تصويب اين ماده عليرضا محجوب پيشنهاد حذف كل آن را مطرح كرد.

علي لاريجاني در اين رابطه گفت: سازمان امور دانشجويان طبق ضوابط اين درآمدهاي اختصاصي را دارد و آنها را اخذ مي‌كند اما در بودجه بايد معلوم شود كه اين درآمدها كه به خزانه واريز مي‌شود، جزء درآمدهاي دولت است و نحوه هزينه‌اش نيز معلوم شود.

قاضي‌پور نماينده اروميه نيز در اخطاري مستند به اصل 3 قانون اساسي، آموزش و پرورش و تربيت بدني رايگان را براي همه مورد اشاره قرار داد و افزود: شما 45 هزار و 500 تومان به مردم مي‌دهيد و در مقابل چنين هزينه‌هايي را مي‌تراشيد.

لاريجاني اخطار وي را وارد ندانست و گفت كه برخي از اين امور جزء هزينه آموزش نيست.

نهايتا پيشنهاد حذف عليرضا محجوب با مخالفت نمايندگان مواجه شد.

نقوي حسيني نماينده ورامين در اخطاري مستند به اصل 44 قانون اساسي، گفت: در برنامه پنجم توسعه و قوانين جاري كه تصويب مي‌كنيم، بخشي از خدمات آموزشي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود. اين در حالي است كه ما خودمان بندي را در لايحه بودجه گنجانده‌‌ايم كه خدماتي كه بخش خصوصي مي‌تواند ارائه كند به دولت وگذار مي‌كنيم.

وي ادامه داد: وقتي دولت متولي شود ما براي بخش خصوصي رقيب درست كرده‌ايم و كاري مثل برگزاري آزمون زبان خارجي ربطي به دولت ندارد.

لاريجاني رييس مجلس در اين باره گفت: در ماده 20 قانون برنامه آمده كه چه مقدار واگذار شود و چقدر دست دولت باقي بماند اما سياست‌هاي اصل 44 در حوزه فرهنگ و آموزش هنوز مشخص نشده و نمي‌شود نظر جازمي در اين باره ارائه كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha