• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022112535
  • خبرنگار : 71150

/يكصدمين سفر استاني/

رييس جمهور: مستکبران نمي‌توانند ملت ايران را با تخريب از حرکت در مسير عزت و سعادت بازدارند

رييس جمهور: مستکبران نمي‌توانند ملت ايران را با تخريب از حرکت در مسير عزت و سعادت بازدارند

رييس جمهورگفت: مستکبران نمي‌توانند ملت ايران را با تخريب از حرکت در مسير عزت و سعادت بازدارند.

رييس جمهورگفت: مستکبران نمي‌توانند ملت ايران را با تخريب از حرکت در مسير عزت و سعادت بازدارند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به مشهد مقدس، دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر پنجشنبه در جريان سفر به استان خراسان‌رضوي و در جمع مردم شهرستان تربت‌جام، با بيان اينكه مستكبران مي‌خواهند تا با توسل به تهديد و تخريب، ملتِ ايران را از حرکت در مسير عزت و سعادت بازدارند، خطاب به زياده خواهان و دشمنان ملت ايران گفت: شما با يك ملت الهي روبرو هستيد و بايد بدانيد اگر همه شياطين را بسيج كنيد، نخواهيد توانست به ملت بزرگي همچون ملت ايران ضربه‌اي وارد کنيد.

رييس جمهور خطاب به مستکبران با تاکيد بر اينکه ملت ايران از حقوق مسلم خود دست برنداشته و سرسوزني از مواضع خود عقب نشيني نخواهد کرد، اظهار داشت: بهتر است با احترام، قانون و بر اساس محبت با ملت ايران و ساير ملت‌ها سخن بگوييد، چراکه دوران اين گونه سخن گفتنها و تخريب حقوق و شخصيت ملت‌ها با غارت و حمله به آنان كارها به پايان رسيده و بهتر است با رويکرد عدالت با ملت ايران و ساير ملت ها سخن بگوييد؛ بدانيد ملت ايران در طول تاريخ همه دشمنان خود را از رفتارشان پشيمان كرده است.

احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم ساختن ايران و رسيدن به آباداني و پيشرفت، تصريح کرد: همه جنجال و هياهوي زياده‌خواهان عليه ملت ايران به خاطر اين است كه اين کشور توسط ملت ايران ساخته نشده و حركت سازندگي در ايران كند شود تا اين ملت نتوانند به قله‌هاي عزت، کمال و پيشرفت دستيابي پيدا کنند و اين در حالي است که امروز در كشور شاهد بروز عزم ملي براي رسيدن به پيشرفت‌هاي بزرگ هستيم.

رييس جمهور با اشاره به اينکه ‌امروز همه بايد در مسير ساختن کشور دست به دست هم داده و مشكلات موجود در اين راستا را برطرف کنيم، خاطرنشان کرد: توليد ملي در اين زمينه از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است چرا كه ما در کشور توانايي اين را داريم كه با توليدات داخلي در بازارهاي جهاني بدرخشيم و محصولات ايراني از جمله محصولات كشاورزي ايران در خدمت بشريت قرار گيرد.

احمدي نژاد همچنين با اشاره به لزوم توسعه كشاورزي،‌ صنعت و دامداري در كشور، گفت: مي‌توانيم به پيشرفت‌هاي بزرگي در كشور دست يافته و براي جوانان خود اشتغال ايجاد كنيم و در اين مسير آنچه به عهده دولت قرار دارد اين است كه تمامي توان خود را براي حمايت از جوانان و ايجاد اشتغال براي آنان به صحنه آورد.

رييس جمهور اظهار داشت : دولت در نظر دارد تا در راستاي ارتقاء هر چه بيشتر و بهتر سطح مديريت شهرستان تربت جام، فرمانداري اين شهرستان را به فرمانداري ويژه و معاونت استانداري مبدل كند.

احمدي نژاد همچنين درباره اقدامات دولت در خصوص برطرف كردن مشكلات آب شهرستان تربت‌جام نيز خاطر نشان كرد : دولت درصدد است تا منابع جديد آبي براي اين استان و شهرستان‌هاي آن فراهم كند كه از جمله آن قراردادي مبني بر انتقال حجم عظيمي از آب تاجيكستان به استان خراسان‌رضوي است؛ همچنين دولت دو طرح بزرگ براي انتقال آب خزر به كوير مركزي و خراسان‌رضوي و جنوبي در دستور كار دارد كه عمليات اجرايي آن نيز آغاز شده است .

وي با تاكيد بر لزوم استفاده مناسب از آب موجود در منطقه و بهره‌گيري كشاورزان از شيوه‌هاي نوين آبياري، اظهار داشت: دولت در راستاي تكميل و تجهيز سيستم‌هاي آبياري تحت فشار و استفاده آن در زمين‌هاي كشاورزي آماده هرگونه كمك و اعطاي يارانه به كشاورزان است.

رييس جمهور در بخش ابتدايي سخنان خود در بيان درسي از مكتب پيامبر گرامي اسلام (ص)، قرآن را بزرگترين معجزه پيامبر اسلام دانست و گفت: پيامبر اسلام (ص) قرآن را به يادگار براي همه نسل‌ها و عصرها به جاي گذاشت كه سرنوشت آنها و آيندگان را به سوي عدالت سوق بدهد؛ کتابي که همه دستورات لازم را براي سعادت انسان در آن گنجانده شده است.

احمدي نژاد در ادامه رمز سعادت انسان و جامعه بشري را پيوستن با قرآن دانست و با طرح اين سوال كه چه كسي مي‌تواند حقيقت قرآن را دريافت كند؟ اظهار داشت:‌ تنها فردي مي تواند به اين مرتبه برسد كه عينيت و تجلي تقوا و کمال الهي بوده و از هر گناهي ‌معصوم باشد.

رييس جمهور تاكيد كرد: وضع امروز جهان به خاطر دوري مستكبران از قرآن است و اگر در جايي زيبايي وجود دارد بخاطر انديشه و ايمان قرآني است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha