• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91021910891
  • خبرنگار : 71186

دبير انجمن خودروسازان خبر داد:

شماره‌گذاري وانت پيكان علي‌رغم مصوبه قانوني متوقف شد

شماره‌گذاري وانت پيكان علي‌رغم مصوبه قانوني متوقف شد

دبير انجمن خودروسازان گفت: از ابتداي امسال شماره‌گذاري خودرو وانت پيكان علي‌رغم ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پليس مبني بر استاندارد ‌بودن اين خودرو، متوقف شده است.

دبير انجمن خودروسازان گفت: از ابتداي امسال شماره‌گذاري خودرو وانت پيكان علي‌رغم ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پليس مبني بر استاندارد ‌بودن اين خودرو، متوقف شده است.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اواسط سال گذشته به دنبال ابلاغيه سازمان ملي استاندارد ايران به پليس، شماره‌گذاري خودرو وانت‌ پيكان متوقف شد.

وي با بيان اين‌كه در آن زمان ايران ‌خودرو توانست با ارائه‌ تعهد نسبت به تكميل استاندارد‌هاي وانت پيكان مصوبه‌ هيات دولت براي ادامه شماره‌گذاري اين خودرو را اخذ كند، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب دولت مصوب كرد كه شماره‌گذاري وانت ‌پيكان تا پايان سال 1390 ادامه يافته و از ابتداي سال 1391 نيز شماره‌گذاري آن منوط به تاييد استاندارد‌هاي مربوطه از سوي سازمان ملي استاندارد ايران ‌شد.

دبير انجمن خودروسازان ادامه داد: در اين ميان اواخر سال گذشته سازمان ملي استاندارد ايران‌ تمام استانداردهاي اين خودرو را تائيد كرده و ابلاغيه شماره‌گذاري آن نيز اواخر اسفند ‌ماه از سوي معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت به پليس ابلاغ شد.

وي افزود: با اين حال علي‌رغم ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت و با گذشت حدود 50 روز از صدور اين ابلاغيه، شماره‌گذاري وانت پيكان همچنان متوقف بوده و پليس اقدامي در راستاي عمل به وظايف قانوني خود در اين زمينه انجام نداده است.

نعمت‌بخش با بيان اين‌كه توقف غيرقانوني شماره‌گذاري وانت ‌پيكان درحالي است كه تعداد زيادي از مردم براي خريد اين خودرو ثبت‌ نام كرده و در انتظار دريافت آن هستند، تصريح كرد: وانت‌ پيكان خودرو كار بوده و حتي يك روز تاخير در تحويل آن نيز موجب ايجاد اخلال در معيشت خريداران كه معمولا از اقشار آسيب‌پذير هم هستند، مي‌شود.

وي اظهار كرد: بنابراين اگر پليس ادعاي حمايت از توليد داخلي با كاهش شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي را دارد، از آنها مي‌خواهيم شماره‌گذاري اين خودرو را طبق روال قانوني انجام دهد، زيرا ما به هيچ‌وجه اين كار را به معناي حمايت از خودروسازان داخلي نمي‌دانيم. خودروسازان به دنبال حمايت پليس نبوده و نيازي نيز به آن ندارند، بلكه از اين نهاد مي‌خواهيم تنها به وظايف قانوني‌ خود در حوزه شماره‌گذاري عمل كرده و بي‌جهت و برخلاف مصوبات قانوني شماره‌گذاري خودروهاي داخلي را متوقف نكند.

دبير انجمن خودروسازان تصريح كرد: طبق قانون شماره‌گذاري، به محض ابلاغ مصوبات سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت شماره‌گذاري خودرو بايد از سوي پليس انجام شود، بنابراين پليس بهتر است كه به جاي بيان مسائلي همچون كاهش شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي براي حمايت از توليد داخلي، به وظيفه قانوني‌اش در اين حوزه عمل كند.

به گزارش ايسنا، اواسط سال گذشته سازمان ملي استاندارد در ابلاغيه‌اي به پليس خواستار توقف شماره‌گذاري وانت پيكان به دليل پاس نكردن برخي از استانداردهاي خودرويي شود. به دنبال آن با اقدام ايران خودرو در راستاي محقق كردن استانداردهاي باقي مانده، هيات دولت موافقت خود را با ادامه شماره‌گذاري اين خودرو تا پايان سال 1390 اعلام كرد.

طبق مصوبه هيات دولت، شماره‌گذاري وانت پيكان از ابتداي سال 1391 منوط به پاس كردن استانداردهاي خودرويي باقي مانده و تائيد سازمان ملي استاندارد ايران در اين خصوص شده بود.

پيش از اين نيز رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرده بود كه شماره‌گذاري خودروهاي خارجي در سال گذشته 40 درصد كاهش و شماره‌گذاري خودروهاي ساخت داخل 36 درصد افزايش داشته است كه اين نشان‌ دهنده سياست پليس در حمايت از توليد داخل است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha