• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 90122203693
  • منبع : نمایندگی قم

كرسی آزادانديشی «حوزه و انتخابات» در قم برگزار می‌شود

معاون تهذيب حوزه‌های علميه از برگزاری كرسی‌های آزاد انديشی توسط اين معاونت خبرداد و گفت: حوزه و انتخابات يكی از موضوعاتی است كه در اين كرسی‌ها مورد بررسی قرار می‌گيرد.

معاون تهذيب حوزه‌های علميه از برگزاری كرسی‌های آزاد انديشی توسط اين معاونت خبرداد و گفت: حوزه و انتخابات يكی از موضوعاتی است كه در اين كرسی‌ها مورد بررسی قرار می‌گيرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين«هادی حسين‌خانی» امروز 22 اسفندماه در نشستی خبری با اشاره به برگزاری كرسی‌های آزادانديشی با موضوع«حوزه و انتخابات» افزود: اولين نشست از اين سلسله نشست‌ها امشب 22 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فيضيه برگزار می‌شود.

وی با بيان اينكه در اين كرسی موضع‌گيری اشخاص حقيقی و حقوقی و موضع‌گيری طلاب و مؤسسات و نهادهای دولتی در انتخابات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهار كرد: ابتدا شش تن از طلاب به طرح مباحث خود می‌پردازند، سپس اين نظرات از سوی آيت‌الله كعبی، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مجلس خبرگان رهبری داوری خواهد شد.

وی برگزاری اين كرسی‌ها را پيرو لبيك به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: در جلسه‌ای كه با حضور مدير حوزه‌های علميه برگزار شد، مقرر شد معاونت‌های مختلف حوزه با توجه به شرح وظايف خود نسبت به برپايی آن اقدام كنند.

معاون تهذيب حوزه‌های علميه اظهار كرد: براساس برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته در معاونت تهذيب پنج موضوع «نقش قرآن در اجتهاد و درس‌های حوزه، طلاب و فعاليت‌های سياسی، وحدت شيعه و سنی، حوزه دولتی يا دولت حوزوی و حوزه و هنر» در كرسی‌های آزادانديشی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده، يادآور شد: معاونت تهذيب حوزه علميه در راستای ماموريت‌های خود در موضوعاتی مانند اخلاق و تهذيب، مباحث فرهنگی، سياسی، خانواده، قرآن و حديث در حوزه فعاليت دارد.

وی با اشاره به چرايی زمان برگزاری اين كرسی در بعد از انتخابات تاكيد كرد: عمدا برگزاری اين نشست به بعد از انتخابات موكول شد چون ممكن بود برگزاری قبل از انتخابات شائبه‌هايی ايجاد كند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha