• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 90120800505
  • منبع : قوه قضاییه

مشاور رييس قوه قضاييه: امر به معروف و نهي از منکر در جهت انتقام‌گيري نباشد

مشاور رييس قوه قضاييه: امر به معروف و نهي از منکر در جهت انتقام‌گيري نباشد

مشاور رييس قوه قضاييه و مدير کل امور فرهنگي و اجتماعي دستگاه قضايي گفت: امر به معروف و نهي از منکر يک نظارت مردمي است که در آن، همه افراد نسبت به هم احساس وظيفه مي‌کنند زيرا سرنوشت مومنان به يکديگر گره خورده است.

مشاور رييس قوه قضاييه و مدير کل امور فرهنگي و اجتماعي دستگاه قضايي گفت: امر به معروف و نهي از منکر يک نظارت مردمي است که در آن، همه افراد نسبت به هم احساس وظيفه مي‌کنند زيرا سرنوشت مومنان به يکديگر گره خورده است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدسعيد جواهري طي سخناني در جمع بسيجيان سازمان قضايي نيروهاي مسلح، با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر ريشه در تعلق سرنوشت مومنان به يکديگر دارد، تصريح کرد: سکوت و بي‌تفاوتي افراد در برابر گناه، خود به خود زمينه پرورش منكرات را در اجتماع ايجاد مي‌كنند.

وي حقيقت امر به معروف و نهي از منکر را از بين بردن آلودگي‌ها در جامعه دانست و ادامه داد: علت خدشه‌دار کردن فريضتين امر به معروف و نهي از منکر توسط دشمنان به بهانه‌هاي مختلف از جمله حريم خصوصي، آزادي و تعصب‌زدايي به اين دليل است که امر به معروف و نهي از منكر، ملت و مملکت اسلامي را بيمه مي‌كند و جلوي تهاجم فرهنگي را مي‌گيرد.

مدير کل امور فرهنگي و اجتماعي قوه قضاييه، بر ضرورت احياي فريضه امر به معروف و نهي از منکر در خانواده، محيط کار و اجتماع تاکيد کرد و افزود: خانواده‌ها و جامعه در معرض انواع و اقسام آلودگي‌ها قرار دارند؛ لذا در اين خصوص بايد با احساس مسئوليت، جوانان را از تاثيرات منفي ماهواره و اينترنت حفظ كنيم.

جواهري در خصوص نحوه امر به معروف و نهي از منکر نيز اظهار كرد: بد دفاع کردن، بدتر از دفاع نکردن است؛ لذا اگر شرايط و مراتب امر به معروف و نهي از منکر را در نظر نگيريم و مسائل آن را ندانيم، گاهي تاثير منفي مي‌گذارد.

وي با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر بايد فقط در جهت رضاي خدا باشد، نه اغراض نفساني و انتقام‌گيري، خاطرنشان كرد: كسي که پيام خدا را مي‌رساند بايد پيامش دلنشين، شفاف، زيبا و با در نظر گرفتن اقتضائات و شرايط، به طور مستقيم يا غيرمستقيم باشد.

مشاور رييس قوه قضاييه در بيان اهميت فريضتين امر به معروف و نهي از منکر يادآور شد: تمام اعمال نيک و خوب، حتي جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهي از منکر مثل قطره‌اي در مقابل درياست زيرا اين فريضتين ضامن بقا، دوام و استمرار مکتب و دين است.

جواهري در پايان خطاب به بسيجيان گفت: شما بسيجيان در فضاي اداري براي اداي رسالت خود مسئوليت مضاعفي داريد و بايد با جدي بودن در کار، پاسخگويي مناسب به ارباب رجوع، نظم اداري، وجدان کاري و ... حرفتان همراه با عمل باشد تا تاثير بيشتري داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha