• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9012-10214
  • منبع : مطبوعات

مواد محترقه 24 مغازه بازار تهران را به کام آتش کشيد

مواد محترقه 24 مغازه بازار تهران را به کام آتش کشيد

انفجار مهيب انبار ترقه در بازار بزرگ تهران 24 فروشگاه را به کام آتش کشيد و در جريان عمليات خاموش کردن اين آتش سوزي بزرگ 3 آتش نشان مصدوم و به بيمارستان اعزام شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مرتضي اصفهاني ـ مدير منطقه 1عمليات سازمان آتش نشاني تهران ـ گفت: در ساعت 05:39 صبح امرز(دوشنبه) زنگ سامانه 125به صدا درآمد و به ستاد فرماندهي آتش نشاني پايتخت خبر رسيد يک انبار ترقه در سراي «صلحي» بازار بزرگ تهران منفجر و منجر به آتش سوزي شده است.

وي با بيان اينكه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 7 مستقر در بازار روانه انبار شعله ور شدند، گفت: آتش نشانان مشاهده كردند كه دود و آتش، سراي صلحي بازارچه سهرابي را محاصره کرده بود و لحظه به لحظه بر دامنه شعله‌ها افزوده مي‌شد که گروه هاي کمکي ايستگاه‌هاي 1، 4 و 97 آتش نشاني هم با هماهنگي ستاد فرماندهي اين سازمان به محل اعزام شدند.

مدير منطقه 1عمليات سازمان آتش نشاني تهران در اين باره گفت: در سراي «صلحي» مقادير فراواني مواد محترقه، کاغذ و وسايلي که در جشن‌ها استفاده مي‌شود به صورت ناايمن نگهداري مي‌شد که همين امر باعث گسترش دامنه آتش سوزي شده بود.

وي افزود: آتش‌سوزي بر اثر انفجار مواد محترقه در يکي از انبارهاي بازارچه سه طبقه آغاز شده و به سرعت از طريق سقف شيرواني فرسوده به فروشگاه‌ها سرايت کرده بود.

وي ادامه داد: زماني که آتش نشانان به محل حادثه رسيدند با درهاي قفل شده رو به رو شدند که با بکارگيري تجهيزات ايمني درها را گشوده و همچنين تعدد کانون‌هاي آتش باعث شد گروه‌هاي عملياتي از چند جهت با لوله‌هاي سيار آبرساني آتش را مهار كنند.

وي بابيان اينكه يک و نيم ساعت پس از آغاز عمليات نفسگير، شعله‌ها به طور کامل مهارشد، گفت: 24 مغازه به شدت خسارت ديدند.

مدير منطقه 1 عمليات سازمان آتش نشاني تهران اضافه کرد: انفجارهاي پي درپي مواد محترقه و شدت آتش سوزي باعث ريزش آوار در قسمت مياني بازارچه شد. در آن بين سه نفر از آتش نشانان که مصدوم شده بودند با آمبولانس‌هاي اورژانس روانه بيمارستان شدند.

«اصفهاني» خاطرنشان كرد: با توجه به اين که در آستانه چهارشنبه سوري قرار داريم، مقادير فراواني ترقه و مواد محترقه به طور ناايمن در سراي «صلحي» نگهداري مي‌شد كه آتش نشانان با درنظر گرفتن اصول ايمني به لکه‌گيري پرداختند.

وي گفت: با پايان عمليات سحرگاهي، بررسي علت اصلي بروز حادثه و تعيين ميزان خسارت‌ها در دستور کار کارشناسان آتش نشاني پايتخت قرار گرفت.

اصفهاني تصريح کرد: وجود انبارهاي ناايمن، بازاربزرگ تهران را به کانون خطر تبديل کرده است. بيشتر مغازه‌ها و سراهاي موجود در بازار قديمي تهران، بافت فرسوده‌اي دارند و شمار زيادي از مالکان بدون رعايت اصول ايمني انبارداري، حجم زيادي از انواع کالاهاي خطرساز را کنار مواد قابل اشتعال نگهداري مي‌کنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha