• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9012-10069.1962988
  • خبرنگار : 71368

پليس خودرو زورگيران 22ساله را در خط ويژه brt متوقف كرد

پليس خودرو زورگيران 22ساله را در خط ويژه brt متوقف كرد

ماموران گشت آگاهي تهران بزرگ دو زورگير 22ساله كه با يك دستگاه پژو نقره‌اي رنگ، در سطح غرب تهران اقدام به سرقت از مسافران مي‌كردند را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران پليس آگاهي در ساعت 23 نهم اسفندماه سالجاري در حين گشت زني در محدوده جاده مخصوص کرج ـ نرسيده به ميدان آزادي متوجه فريادهاي جواني شدند که از داخل يک دستگاه پژو 405 نقره‌اي رنگ از آنها درخواست کمک مي‌خواست كه مأموران گشت آگاهي با مشاهده اين صحنه به تعقيب خودرو پژو 405 پرداخته تا آنرا متوقف سازند و اين در حالي بود که راننده پژو با سرعت بالا و رانندگي ديوانه وار قصد متواري شدن از دست آنها را داشت و سارقان، در مقابل واحد گشت تعقيب کننده آنها، در صندلي عقب پژو شروع به ضرب و شتم جوان درخواست کننده کمک کرده بودند.

در شرايطي که تعقيب و گريز ميان پليس و سرنشينان پژو و 405 از جاده مخصوص به ميدان آزادي کشيده شده بود، راننده پژو در يک لحظه وارد خط ويژه اتوبوس‌هاي BRT ـ مسير آزادي به سمت انقلاب ـ شد و بدون هيچگونه توجهي به دستورهاي مکرر ايست و حتي تيراندازي هوايي گشت آگاهي، همچنان با سرعت بالا در خط ويژه حرکت مي‌کرد و اين در شرايطي بود که مأموران با وجود امکان بکارگيري قانون بکارگيري سلاح تلاش داشتند تا به منظور حفظ سلامتي سرنشين عقب خودرو ( جوان درخواست کننده کمک ) و احتمال هرگونه آسيب به وي، راننده پژو 405 را به شيوه‌اي غير از تيراندازي به سمت خودرو مجبور به توقف سازند.

تعقيب و گريز همچنان ادامه داشت تا اينکه راننده يک آمبولانس که در خط ويژه و در مسير مخالف اين تعقيب و گريز در حرکت بود، در يک لحظه متوجه موضوع شده و دريک تصميم‌گيري سريع اقدام به مسدود کردن مسير حرکت پژو 405 در داخل خط ويژه مي‌كند؛ با اين وجود راننده پژو 405 با وجود مشاهده مسدود شدن مسير فرار، همچنان تلاش داشت تا از دست گشت آگاهي متواري شود اما به علت از دست دادن کنترل خودرو با گارديل‌هاي خط ويژه برخورد شديد کرده و پس از چندين بار چرخيدن نهايتا با تخريب بخشي از کناره‌هاي خط ويژه اتوبوس‌هاي BRT متوقف شد.

با توقف پژو 405، سرنشينان خودرو با پاي پياده قصد فرار از دست مأموران را داشتند که بلافاصله يک نفر از آنها با تيراندازي هوايي، دستگير و نفر ديگر پس از يک تعقيب و گريز و بي توجهي به دستور ايست و تيراندازي هوايي، توسط مأمور گشت آگاهي از ناحيه پاي چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و او نيز دستگير و جوان داخل پژو 405 نيز، در حاليکه آثار ضرب و شتم‌هاي ناشي از پنجه بوکس و چاقو بر روي صورت و بدن او کاملا مشهود بود، در حاليکه به شدت ترسيده و از شدت ترس در شرايط عادي قرار نداشت ، توسط مأموران از داخل پژو 405 بيرون کشيده شد.

هنوز دقايقي از دستگيري متهمان 22ساله به اسامي «ناصر . ش» و «بهمن . س» توسط مأموران گشت آگاهي نگذشته بود که واحد گشت کلانتري 119 مهرآباد جنوبي به همراه فردي که کيف مشکي رنگي را به همراه داشت، به محل دستگيري متهمان مراجعه و کيف مشکي را به مأموران گشت آگاهي تحويل دادند.

اين جوان پس از تحويل کيف مشکي در اظهارات خود به مأموران گفت كه در مسير خيابان آزادي به طرف جنوب ميدان در حال حرکت بودم که مشاهده کردم بنز پليس در تعقيب يک خودرو 405 نقره يا رنگ است؛ در همان لحظه که در حال تماشاي اين صحنه بودم، ناگهان يکي از سرنشينان پژو کيفي را از داخل ماشين به بيرون پرتاب کرد؛ زمانيکه خودم را به کيف رساندم، آنرا باز کرده و ديدم که تعدادي گوشي تلفن همراه به همراه مقاديري وجه نقد و... در داخل آن است که بلافاصله ضمن تماس با 110 موضوع را به پليس اطلاع دادم.

با انتقال يکي از متهمان به پليس آگاهي و اعتراف صريح به زورگيري ، پرونده‌اي در اداره پنجم تشکيل شد كه جوان داخل خودرو در اظهارات خود به کارآگاهان اداره پنجم با بيان اينكه در خروجي مترو ميدان‌ آزادي به سمت جاده مخصوص به مقصد قلعه حسن خان سوار خودرو پژو متهمان شدم گفت: هنوز ماشين 100 متري حرکت نکرده بود که سرنشينان پژو با تهديد چاقو مرا مجبور کردند تا تمام پول‌ها و گوشي تلفن همراهم را به آنها تحويل دهم كه ناگهان متوجه گشت آگاهي شدم که بلافاصله در يک لحظه در ماشين در حال حرکت را باز کرده و شروع به کمک خواستن از آنها کردم که مأموران متوجه موضوع شده و به تعقيب ما پرداختند.

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود و با شناسايي تعدادي از پرونده‌هاي مشابه تعدادي ديگر از مالباختگان را شناسايي كردند كه توسط سرنشينان خودرو پژو 405 نقره‌اي رنگ مورد زورگيري و تهديد قرار گرفته بودند.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به اينکه ديگر متهم پرونده که در زمان اقدام به فرار مورد اصابت گلوله قرار گرفته نيز پس از انجام اقدامات درماني به اداره پنجم پليس آگاهي انتقال يافته است، گفت: با اعترافات صريح متهمان و همچنين تجميع پرونده‌هاي مشابه که در آن سرنشينان يک دستگاه خودرو 405 نقره‌اي، اقدام به زورگيري از شهروندان در پوشش مسافرکش کردند عمده مناطق وقوع سرقت‌ها در مناطق غرب و شرق تهران، بويژه در حوالي ميدان آزادي و ميادين اصلي تهرانپارس شناسايي و مالباختگان شناسايي شده به اداره پنجم پليس آگاهي دعوت شدند.

وي در پايان اين خبر با دعوت از مالباختگان افزود: از کليه مالباختگاني که بدين شيوه ( زورگيري در پوشش مسافرکش ) و توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌اي مورد سرقت، ضرب و شتم، تهديد و ... قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha