• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9012-06121
  • خبرنگار : 71245

«كاتو» در جمهوري حادثه آفريد

«كاتو» در جمهوري حادثه آفريد

عدم عملكرد مطلوب سيستم ترمز يك دستگاه جرثقيل «كاتو» در خيابان جمهوري تهران موجب تصادف پر خسارت پنج خودرو با يكديگر شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دقايقي پيش از ساعت 22 شامگاه سه‌شنبه ـ 9 اسفندماه ـ در مسير غرب به شرق خيابان جمهوري اسلامي، تقاطع خيابان 12 فروردين، تلاش‌هاي راننده يك دستگاه جرثقيل «كاتو» براي نگهداشتن خودرويش پشت چراغ قرمز بي‌نتيجه ماند و پس از برخورد با يك دستگاه پرايد سفيدرنگ متوقف شد اما شدت برخورد اين خودروي سنگين با پرايد مذكور موجب شد كه اين اتومبيل با خودروي جلويي خود كه يك دستگاه پژوي 405 بود تصادف كند و به همين ترتيب يك دستگاه پرايد ديگر، يك دستگاه زانتيا و يك دستگاه تاكسي سمند نيز در اين حادثه سهيم شدند.

در پي وقوع اين حادثه و در كمتر از چند ثانيه با هجوم عابران پياده به صحنه و تراكم خودروهاي عبوري، خيابان جمهوري مسدود شد.

چند دقيقه بعد، ماموران پليس راهنمايي و رانندگي كه به گفته ارشد آنان به صورت اتفاقي در حال عبور از آن مسير بودند در محل حاضر شدند و كنترل صحنه را بر عهده گرفتند.

در دقايق ابتدايي حضور ماموران، جرثقيل به سمت راست خيابان هدايت شد و با حركت دادن خودروهاي پرايد، زانتيا و سمند كه خسارت كمتري ديده بودند، عبور و مرور در خيابان جمهوري حالت عادي به خود گرفت.

سپس چند نفر از افراد حاضر با همكاري يكديگر خودروهاي پرايد و پژو را كه خسارت زيادي ديده بودند به سمت راست خيابان هدايت كردند و به اين ترتيب اقدامات لازم پليس براي بررسي حادثه آغاز شد.

بر اساس گفته يكي از ماموران، راننده جرثقيل «كاتو» بايد طبق قانون از ساعت 22 به بعد در خيابان تردد مي‌كرد اما تردد خود را پيش از اين ساعت آغاز كرده بود.

راننده «كاتو» در تشريح حادثه به ايسنا گفت: جرثقيل را در خيابان كارگر متوقف كرده بودم تا ساعت 10 حركت كنم. چند دقيقه مانده به اين ساعت شروع به حركت كردم و انتظار نداشتم خيابان شلوغ باشد. زماني كه وارد خيابان جمهوري شدم ديدم كه چراغ تقاطع 12 فروردين قرمز شده و اتومبيل‌ها ايستاده‌اند. به محض ديدن خودروهاي متوقف‌شده اقدام به نگهداشتن جرثقيل كردم اما با وجود سرعت كمي كه داشتم هر چه تلاش كردم ترمز عمل نكرد و نهايتا اين حادثه اتفاق افتاد.

بر اساس اين گزارش، اين تصادف هيچ خسارت جاني در پي نداشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha