• چهارشنبه / ۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-04731

/سفر استاني به ايلام/ رييس جمهور درمهران : مهم‌ترين كار ساختن ايران بر اساس عدالت است

رييس جمهور طرح هدفمندسازي يارانه‌ها را يكي از طرح‌هاي مهم در عرصه تحول اقتصادي دانست و گفت: گام اول اين طرح با همراهي و هوشمندي مردم به خوبي اجرا شد و اميدواريم گام دوم نيز با همراهي ملت با موفقيت اجرا شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در جمع مردم مهران با اشاره به دلاوري‌ها، مقاومت و ايستادگي مردم مهران گفت: مردم مهران مردمي با نجابت و همواره پاسدار مرز‌هاي استقلال، عزت و پايداري ملت ايران و حافظ امين مرزهاي ارزش‌هاي الهي بودند. مردمي كه در سخت‌ترين شرايط كاري ايستادند، مقاومت كردند و رزمندگان را ياري و پشتيباني كردند و بهترين فرزندان خود را نثار عزت، عظمت و شرف ملت ايران كردند.

وي خاطر نشان كرد: سرزمين مهران سرزميني پاك و داراي مردمي با دل‌هاي آسماني انديشه‌هاي بلند قلب‌هاي مهربان و دست‌هاي پر از بركت است و امروز ميزبان زائران حرم علوي و حسيني و به اين ميزباني افتخار مي كنند. مهران سرزمين شهيدان وحماسه‌ها جاودن است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اين‌كه در دور سوم سفر‌هاي استاني هيأت دولت به ايلام 152 پروژه تصويب شده بود كه 53 پروژه اجرايي شده است، افزود: 54 پروژه در مسير اجرا و 45 پروژه كاري انجام نشده است كه در جلسه دولت به گونه‌اي تصميم مي گيرم كه همه مصوبات و همه قول‌ها عملياتي شود.

وي با تاكيد بر اهميت تحول در حوزه اقتصادي گفت: امروز مهم‌ترين كار در ايران،‌ ساختن ايران بر اساس عدالت است عدالت يعني جاهايي كه تاكنون كمتر امكانات برد‌ه‌اند، اكنون بيشتر از امكانات استفاده كنند.

وي تصريح كرد: كشور ما كشور فقيري نيست، بايد اين اصلاحات و تحولات انجام شود تا با برپايي عدالت همه مردم ايران به قله‌هاي پيشرفت برسند.

احمدي نژاد همچنين طرح هدفمندي يارانه‌ها را يكي از مهمترين تحولات در حوزه اقتصادي دانست و گفت: گام اول آن با هوشمندي مردم به خوبي انجام شد و گام دوم با همراهي با موفقيت اجرا مي‌شود.

وي تصريح كرد : از موضوعات ديگر بسيج امكانات كشور براي ايجاد اشتغال و رفع بيكاري جوانان كشور است كه در جلسه شوراي اشتغال موضوع اشتغال جوانان ايلام مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا تصميات خوبي اتخاذ شود.

رئيس جمهور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين‌كه همه دعواي تاريخ و پيام پيامبران ومجاهدت مجاهدان، دعوت به خدا، حقيقت، عدالت و مقابله با مستكبران و حمايت از مظلومان بوده است، تصريح كرد : دعوا سر اين است كه چه كساني بشريت را به خدا و چه كساني به خودشان دعوت مي‌كنند، همه مستكبران و فرعون‌هاي تاريخ مردم را به خودشان دعوت مي‌كردند، براي اطاعت و فرمانبري از آنان، اما پيامبران و صالحان بشريت رابه خدا دعوت كردند تا همه در سايه لطف خدا مسير رسيدن به اوج كمال الهي را طي كنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بهترين سخن، ‌سخن كسي است كه انسان را دعوت به خدا، سعادت، راه حق و تسليم در برابر خدا مي‌كند.

وي تاكيد كرد:‌سعادت و مطالبات فطري انسان اعم از آزادي، عدالت، عزت و شرافت در سايه دعوت به خدا و قرار گرفتن در سايه عزت الهي ميسر است.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: عمل صالح عملي است كه به نفع جامعه و بشريت باشد. عدالت، پاكي، صلح، امنيت، خدمت به جامعه، رفع فقر و مشكلات و پيشرفت در همه عرصه‌ها و عزت‌مندكردن انسان جزو اعمال صالح به شمار مي‌رود.

وي تاكيد كرد :همه مشكلات عالم بر سر اين است كه انسان‌هايي در راس قدرت و ثروت جهاني هستند كه اولا دعوت به خدا نمي‌كنند، ثانيا اعمال صالح انجام نمي‌دهند و در برابر خدا طغيان كرده و خود را صاحب و مالك جهان مي‌پندارند.

رييس جمهور خطاب به مردم شهرستان مهران گفت: رييس جمهور آمريكا براي منافع خود و منافع حزبي‌شان روزي از يك شخص و دولتي حمايت مي‌كند و فردا تصميم مي‌گيرند كه آن دولت يا فرد بايد برود. آنها 30 سال از دولت‌هاي اطراف ما بهره بردند و حتي از برخي از روساي آن‌ها بيگاري كشيدند تا جايي كه توانستند از ابزار اين دولت‌ها و حكومت به نفع رژيم صهيونيستي و سرمايه‌داري جهاني استفاده كنند. پس از آن با يك تلفن آن فرد را برداشتند.

احمدي‌نژاد گفت: يكي از مسئولان منطقه به من گفت برخي از كشورهاي منطقه به رئيس جمهور آمريكا التماس مي‌كردند كه اجازه دهند رييس جمهور سابق مصر به كار خود ادامه دهد، اما آنها تصميم داشتند كه او را بردارند، زيرا مي‌ديدند رژيم صهيونيستي به خطر افتاده و شرايط عوض شده است و اين‌ها بعدا سراغ دولتي ديگري مي‌روند و از كشورهاي عربي اسلحه وارد مي‌كنند و از ناتو كمك مي‌گيرند تا او را از بين ببرند، بنابراين آنها خود ريشه ديكتاتوري در عالم هستند.

وي ادامه داد: آنها پول نفت برخي از كشور ها را مي‌گيرند و به‌ آنها انواع سلاح‌ها مي‌دهند. در حالي كه برخي از آن‌ها اصلا بلد نيستند از اين سلاح‌ها چگونه استفاده كنند آن‌ها سلاح را براي جنگ مي‌دهند و انگشت اشاره به كشوري مي‌گيرند كه مقاومت كند و از آن سلاح‌هاي براي ضربه زدن به آن دولت استفاده مي‌كنند. اين اعمال،‌اعمال شر است كه به ضرر بشريت است. آن وقت يك مشت بيچاره نقشه‌هاي آمريكا را اجرا مي‌كنند و قطعنامه عليه كشوري را صادر مي‌كنند. اين‌ها به خاطر فشار آمريكا و آرزو‌هاي تمام نشدني سرمايه‌داران بي‌فرهنگ است.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه راه نجات شما همان راه ملت ايران يعني دعوت به خدا، عمل صالح و تسليم در برابر خدا است، گفت: هشت‌سال سنگين‌ترين جنگ را به مردم ايران و مردم عزيز مهران تحميل كرديد، اما آنها ايستادند و ما امروز مي‌گويم اگر همه شياطين و همه توان خود را بسيج كنيد اين مردم آرزوي يك قدم عقب‌نشيني را به دل شما خواهند گذاشت.

به گزارش ايسنا، اين بخش از سخنان رئيس جمهور بارها با فرياد «مرگ برآمريكا»، «مرگ بر اسراييل» و «الله اكبر» مردم مهران مورد تاييد قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha