• چهارشنبه / ۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-04309

/سفر استاني به ايلام/ رييس‌جمهور /1/: راه حق راهي است كه كجي و انحراف در آن نيست بالاترين امر به معروف و نهي از منكر، مقابله با حاكمان فاسد است

/سفر استاني به ايلام/ 
رييس‌جمهور /1/:
راه حق راهي است كه كجي و انحراف در آن نيست 
بالاترين امر به معروف و نهي از منكر، مقابله با حاكمان فاسد است

رييس‌جمهور گفت: بالاترين امر به معروف و نهي از منكر، مقابله با حاكمان جبار، خودخواه، فاسد، ضد عدالت و ضدمردمي است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه در جمع مردم ايلام در ورزشگاه تختي اين شهر سخن مي‌گفت، با تقدير از حضور و استقبال مردم در اين سفر و سفرهاي گذشته، اظهاركرد: ايلام سنگر بزرگ دفاع از كشور و شرف ملت ايران است. مردم ايلام نجيب، پركار و پرتلاش، عاشق اهل بيت و هميشه حاضر در صحنه هستند.

وي با بيان دو مطلب درخصوص درس‌هاي مكتب امام حسين (ع) با نگاهي به وضعيت موجود و موضوع سازندگي در استان ايلام، افزود: هدف همه‌ انبياي الهي هدايت انسان‌ها بوده است و قرآن انسان‌ها را به سمت بهترين و استوارترين راه هدايت مي‌كند. راه حق راهي است كه كجي و انحراف در آن نيست و پيامبر خدا دعوت‌كننده مردم به سوي حق و صراط مستقيم بودند و امام حسين (ع) به دنبال هدايت مردم به سوي خدا بودند و زندگي ايشان سرتاسر هدايت و دعوت است.

رييس‌جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: وقتي امام حسين (ع) ديدند حاكميت از مسير عدالت، خدا، پيامبر، قرآن و مسير حقيقي منحرف شده و با مردم و از حق فاصله گرفته و عدالت و تقوا و ايمان به خدا ملاك نيست و ظلم و تبعيض و فساد و خودخواهي حاكمان معيار برتري است، براي دعوت مردم به راه خدا و عدالت قيام كرد.

احمدي‌نژاد افزود: امام حسين (ع) بالاترين حق و دعوت و امر به معروف و نهي از منكر را انجام دادند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه مشكلات اصلي جوامع از ناحيه‌ي حكومت‌ها است، گفت: اگر حكومتي از راه خدا و پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) فاصله بگيرد، فساد جامعه را پر خواهد كرد. فساد ماندگار و نابودكننده‌ي ملك و ملت از ناحيه‌ي فساد در حكومت است. حكومتي كه از جنس علوي و نبوي و عاشق مردم و ارزش‌هاي الهي نباشد، جامعه را به فساد مي‌كشد و در اين جامعه، تبعيض، اسراف، فساد حاكمان، فساد اخلاقي و نابساماني‌ها گسترش مي‌يابد.

رييس‌جمهور اضافه كرد: امام حسين (ع) وقتي ديدند، حكومت از راه حق و از مرز پيامبر و علي (ع) منحرف شده و عبور كرده و ديگر اجراي احكام خدا، مقابله با ظالمان و دفاع از مظلومان ملاك حاكميت نيست و به جاي انسان‌هاي علوي، انسان‌هاي فاسد در جامعه حاكم شده‌اند و آنها همه‌ي ملت را از مسير خدا منحرف و به سمت انحطاط هدايت مي‌كنند، پرچم هدايت مردم و امر به معروف و نهي از منكر را برافراشتند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه بالاترين امر به معروف و نهي از منكر مقابله با حاكمان جبار، خودخواه، فاسد، ضد عدالت و ضد مردمي است، تصريح كرد: امام حسين (ع) با افراشتن اين پرچم راه هدايت و اسلام ناب و حكومت علوي و صراط مستقيم را در برابر همه‌ي بشريت قرار داد. به همين دليل آن حضرت چراغ هدايت و كشتي نجات است.

وي خاطرنشان كرد: امام حسين (ع) راه زندگي متعالي، آزاد زيستن، سرافرازي، عدالت، ايمان و راه عبوديت، كمال و سعادت را در برابر بشر قرار داد و بالاترين اقدام ايشان ايستادن در برابر مستكبران، زورگويان و غارتگران است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه امام حسين (ع) ريشه‌ي فساد و ظلم را در زمان خود مورد هدف قرار داد، گفت: آن حضرت آمد تا ريشه‌ي فساد و حاكمان قلدر، فاسد، نامشروع و منحرف شده را قطع كند و اين كار را با حركت آگاهي‌بخشي قدم به قدم انجام داد. يعني حركت ايشان آگاهي‌بخشي و هدايت‌آفرين است كه لحظه‌اي را براي اين كار از دست نداد.

احمدي‌نژاد با اشاره به ويژگي افرادي كه مي‌توانند هدايتگر مردم و جامعه باشند، تصريح كرد: كساني كه عبد خدا باشند و زندگي آنها براي خدا باشد و در راه خدا از شماتت دشمنان هراسي نداشته باشند و از تبليغات غارتگران و دشمنان نگران نشوند و از ايثار ابايي نداشته باشند، مي‌توانند هدايتگر مردم و جامعه باشند.

ادامه دارد. ....

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha