• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9009-18136

ارزيابي وزير اقتصاد از هدفمندي يارانه‌ها در گفت‌وگو با ايسنا: هر كجا قيمت‌ها كامل‌تر اصلاح شده اثر اصلاحي مشهودتر است

ارزيابي وزير اقتصاد از هدفمندي يارانه‌ها در گفت‌وگو با ايسنا:
هر كجا قيمت‌ها كامل‌تر اصلاح شده اثر اصلاحي مشهودتر است

وزير امور اقتصادي ودارايي با ارزيابي خود از يك سال اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تاكيد كرد كه هر كجا قيمت‌ها كامل‌تر اصلاح شده اثر اصلاحي مشهودتر بوده است.

سيدشمس‌الدين حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه در ارزيابي آثار اجراي يك سال قانون هدفمندي‌ يارانه‌ها بايد عميق‌تر به موضوع نگاه كرد، گفت:‌آثار و دستاوردهاي طرح به كسب منابع نقدي و باز توزيع آن خلاصه نمي‌شود به طورمثال مصرف گندم در كشور 26 درصد كاهش يافته است كه دليل آن جلوگيري از اتلاف و به طور مشخص جلوگيري از قاچاق بوده است.

به گفته وي اين رقم در برخي از استان‌هاي مرزي تا 65 درصد كاهش را هم نشان مي‌دهد كه روشن است جلوي قاچاق گرفته شده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: ‌قاچاق بنزين هم به صفر گراييده اما متاسفانه در بخش گازوئيل قاچاق همچنان وجود دارد.

سخنگوي اقتصادي دولت تاكيد كرد‌: هر كجا قيمت‌ها را كامل‌تر اصلاح كرديم اثر اصلاحي و تغيير رفتار مصرف مشهودتر بوده است.

حسيني به تاثير هدفمندي‌ يارانه‌ها در بخش واردات گندم اشاره كرد و گفت: با اين‌كه ما يكي از واردكنندگان عمده‌ گندم بوديم امسال تنها شش ميليون دلار واردات داشتيم و علاوه بر اين امكان ذخيره مطلوب و صادرات را هم داريم كه نشان‌دهنده اين است كه امنيت غذايي كه از اولويت‌هاي كشور بوده به دست آمده است.

وي گفت: ‌در بخش انرژي در سال 88 حدود پنج ميليارد دلار واردات فرآورده داشتيم امسال خالص واردات ما به صفر نزديك شده و اين هم يك دستاورد است.

وي با بيان اين‌كه در بخش برق هم به دليل كاهش مصرف با در نظر گرفتن مخارج سرمايه گذاري 10 هزار ميليارد تومان صرفه جويي انجام شده تاكيد كرد: اين‌ها تنها بخشي از آثار اجرايي طرح بوده كه البته هم بايد كامل شود، هم بايد با اصلاحاتي در مسير بهينه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha