• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-07650
  • خبرنگار : 71184

توكلي قبل از راي‌گيري استيضاح وزيراقتصاد: عذرخواهي وزير ديگر دردي را از مردم دوا نمي‌كند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير اقتصاد بعد از اين‌كه استيضاح شروع شد و بعد از سه ماه كش و قوس در جامعه عذرخواهي كرد كه من عرض مي‌كنم اين عذرخواهي دردي را از مردم دوا نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، احمد توكلي به عنوان موافق با استيضاح وزير اقتصاد و دارايي، تصريح كرد: مجلس به عنوان يك ابزار نظارتي از نظر سياسي صلاحيت وزير را طبق قانون اساسي مي‌تواند تاييد كند و باز هم طبق قانون اساسي اگر نمايندگان به اين نتيجه برسند كه وزيري صلاحيت ندارد مي‌توانند آن را استيضاح كنند و من به همكاران عزيز عرض مي‌كنم كه ما مي‌خواهيم به استيضاح وزير اقتصاد راي دهيم نه اين‌كه ايشان را زنداني كنيم كه شما مي‌گوييد بگذاريد قوه قضاييه كار خود را انجام دهد.

وي افزود: در گزارش كميسيون اصل 90 وزير، معاونين و همه مباشرين او در پرونده اختلاس اخير مقصر شناخته شدند. پس قطعا ايشان ديگر صلاحيت حضور در مسند وزارتخانه را ندارد.

توكلي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهار نظر وزير اقتصاد و دارايي در مورد اين‌كه خانواده‌ آقاي وكيلي در التهاب هستند، گفت: جناب آقاي حسيني من از شما سوال مي‌كنم كه با اين چند صدهزار ميليارد تومان چند خانوار از التهاب خارج مي‌شدند و اين اتفاق نيفتاد، بعد شما غصه‌ خانواده آقاي وكيلي را مي‌خوريد؟

وي هم‌چنين در مورد سخنان وزير اقتصاد مبني بر اين‌كه از تابعيت دوگانه خاوري اطلاعي نداشته است، اظهار كرد: من مي‌گويم شما مي‌دانستيد؛ چراكه خودتان در سخنان خود ادعا كرده بوديد كه بنده ايشان را از كانادا براي خدمت دعوت كردم. علاوه بر اين آقاي خاوري به طور متوسط در هر ماه يك سفر خارجي داشتند و در سال 88 برخي روزنامه‌ها بر تابعيت دوگانه‌ي ايشان صحه گذاشتند و آيا شما باز هم ترديد داشتيد كه ايشان تابعيت دوگانه دارند؟

نماينده مردم تهران افزود: طبق گزارش كميسيون 90 مشاور وزير اقتصاد و مديركل بازرسي وزارت اقتصاد و دارايي در تاريخ 5 /7 /88 نامه‌اي اعلام مي‌كند كه شركت امير منصور آريا بدهي فراواني دارد و ورشكسته شده است و بانك‌ها نمي توانند به اين شركت اعتباري اختصاص دهند و آيا آقاي وزير شما از اين موضوع اطلاع نداشتيد. همچنين در نامه‌ ديگري در تاريخ 8 /6/ 89 مديركل بازرسي در نامه‌اي به رئيس وقت بانك صادرات اعلام مي‌كند كه نبايد به گروه امير منصور آريا اعتباري تعلق گيرد و با همه‌ اين اوصاف شما در ذيل نامه‌اي به تاريخ 8 /12 /89 مي‌خواهيد كه به گروه امير منصور آريا و به شركت سبكسازان لوشان اعتبارات بانكي تعلق گيرد.

وي در ادامه وزير اقتصاد و دارايي را متهم كرد: شما مرتكب دو دروغ شده‌ايد؛ اول اين‌كه مدعي شده‌ايد كه براي عدم دستگيري آقاي خاوري وساطت نكرده‌ايد و اين در حالي است كه آقاي بختياري اين موضوع را قبول كردند كه از طرف دفتر شما تلفني به ايشان شده و از ايشان درخواست كرده‌ايد كه به دليل بد رفتاري با آقاي خاوري در اهواز ايشان را بازداشت نكنند، دروغ ديگر شما نيز در مورد انتصاب جهرمي به عنوان رئيس بانك صادرات است كه مدعي شده‌ايد كه در اين ميان مسووليتي متوجه‌ شما نيست.

در اين هنگام احمد توكلي با پخش فايل صوتي حاوي اطلاع وزير اقتصاد و دارايي درباره استفاده از وزراي دولت نهم در مسووليت‌هاي مديريتي تاكيد كرد: حسيني به عنوان وزير اقتصاد از انتصاب آقاي جهرمي در مسووليت رياست بانك تجارت آگاه بوده است.

در پايان احمد توكلي خطاب به نمايندگان تاكيد كرد كه من از شما مي‌خواهم به همين دليل به ايشان راي اعتماد ندهيد.

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پخش فايل صوتي سخنان وزير اقتصاد در نطق احمد توكلي، گفت: شما نبايد اسناد را از كميسيون‌ها خارج كنيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني رييس مجلس خطاب به احمد توكلي گفت: بر اساس ماده 55 آيين‌نامه، نمايندگان مي‌توانند اسناد و اوراق مربوط به كميسيون‌ها را ملاحظه كنند و شما نبايد فايل صوتي را از كميسيون اصل 90 بيرون مي‌آورديد.

احمد توكلي كه در زمان نطق خود بخشي از فايل صوتي اظهارات وزير اقتصاد در جلسه‌ي كميسيون اصل 90 را از تريبون جلسه‌ي علني پخش كرد، گفت: آقاي حسيني من را متهم كردند كه ضبط را در جيبم گذاشته بودم؛ در حالي كه من ضبط را از كميسيون اصل 90 گرفته‌ام.

انتهاي پيام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha