• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-07666
  • خبرنگار : 71290

/آخرين دفاعيات وزيراقتصاد در مجلس/ حسيني: هيچ‌كس نخواست استعفا دهم يكبارديگر دريافتم كه بايد عزمم را براي خدمت به مردم جزم‌تر كنم

/آخرين دفاعيات وزيراقتصاد در مجلس/
حسيني:
هيچ‌كس نخواست استعفا دهم 
يكبارديگر دريافتم كه بايد عزمم را براي خدمت به مردم جزم‌تر كنم

وزير اقتصاد و دارايي گفت: يكبار ديگر در مجلس دريافتم كه بايد عزمم را براي خدمت به مردم جزم‌تر كنم.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، سيدشمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي در جلسه بعد ازظهر امروز صحن علني مجلس و پس از اظهارات احمد توكلي رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در آخرين دفاعياتش گفت: از نمايندگان تشكر مي‌كنم و از جناب دكتر احمدي‌نژاد كه در جايگاه اين تريبون از اين حقير حمايت كردند بسيار ممنونم، همچنين سپاسگذاري مي‌كنم از دكتر لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي كه روز گذشته به بنده گفتند چون چهره به نسبه موفقي هستم براي اينكه راي نشكند كنار رفته و در جاي ديگري خدمت كنم.

وي تصريح كرد: در كميسيون اصل 90، حجت‌الاسلام نكونام شاهد هستند كه گفتم استعفاي من اگر قرار باشد پذيرفته شود دكتر احمدي‌نژاد رييس من است و ايشان تصميم مي‌گيرد و من هم استعفا مي‌دهم.

حسيني افزود: از سوي ديگر همه ما، حداقل من به عنوان وزير علاوه بر اينكه تحت رياست هستم تحت ولايت نيز مي‌باشم؛ ‌امروز من در كميته سه نفره‌اي كه به تاييد مقام معظم رهبري رسيده مسووليت دارم كه در اين كميته دادستان كل كشور و رييس كميسيون اصل 90 نيز عضو هستند و لذا بنده به مسووليت خودم ادامه مي‌دهم ضمن اينكه اصلا از من درخواست استعفا نشد.

حسيني ادامه داد: رييس كميسيون اصل 90 مجلس كه يك روحاني است و در جلسه حاضر مي‌باشد مي‌تواند پشت اين تريبون قرار گرفته و صحبت‌هاي مطرح شده را بيان كند، در جلسه كميسيون گفته شد اگر حمل بر استيضاح باشد يا استعفا ما استعفا را ترجيح مي‌دهيم و اگر استعفا و يا عدم استعفا ما عدم استعفا را ترجيح مي‌دهيم، اگر خلاف مي‌گويم پشت اين تريبون قرار بگيرند و امروز در اين جلسه‌اي كه معطوف به نقل و قول‌هايي است كه من از آن ابا دارم مطالبي را بيان كنند.

حسيني خاطرنشان كرد: مطالبي كه گفته مي‌شود با واقعيت منطبق نيست، اگر اينجا دادگاه است پس آقاي نكونام نيز در جايگاه قرار گرفته و سخنان مطرح شده را بيان كنند.

وي با اشاره به اظهارات جهانگيرزاده نماينده اروميه گفت: وي از شخصي با نام "س.ل" نام برد كه به گفته‌ي وي اين شخص سهراب لاريجاني و مشاور من در غرب مازندران است، برويد مشاهده كنيد اگر چنين حكمي وجود دارد بياييد بگوييد.

وزير امور اقتصاد دارايي در ادامه اظهار داشت: حتي اگر امروز راي بر ابقاء من داده شود من عذرخواهي مي‌كنم، شما را به پروردگار قسم ديگر اين گونه برخورد نكنيد.

حسيني گفت: در پشت اين تريبون عرض مي‌كنم كه من به عنوان وزير نه رابطه فاميلي نه سياسي با دكتر احمدي‌نژاد داشته و همان طور كه آقاي لاريجاني گفتند وي را نمي‌شناختم لذا به همين راحتي و سادگي براساس يك اطلاع ناصحيح اتهام نزنيد.

وي ادامه داد: چگونه مي‌خواهيد چهره واقعي نظام را نشان دهيد چهره‌اي كه بايد مبتني بر عقلانيت باشد .

حسيني در ادامه خاطرنشان كرد: بنده اگر متخلفم بايد در گزارش كميسيون اصل 90 اين موضوع بيان مي‌شد.

وزير امور اقتصاد و دارايي با اشاره به صداي ضبط شده‌اي كه توسط توكلي رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در صحن علني پخش شد گفت: اگر اين چنين است از اين پس توكلي با هر وزيري كه نشست و صحبت كرد وزير فكر كند كه در جيب وي ضبط صوت است تا به وي راي اعتماد داده نشود.

حسيني افزود: در اين جلسه چه اتفاقي افتاد؟ چرا اين گونه مسائل مطرح مي‌شود و گفته مي‌شود كه من با آقاي جهرمي حكم دادم در صورتي كه قبل از اينكه مصوبه بانك مركزي بيايد اين حكم صادر شده بود.

وي تصريح كرد: من حكمي به جهرمي ندادم، اين حكم توسط قدرت‌الله شريفي رييس هيات مديره بانك صادرات به جهرمي داده شده است، بگذاريد مردم بدانند حسيني اگر قصور كرده خائن نيست در اين جلسه به جاي استيضاح دارند محاكمه مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، پس از صحبتي كه حسيني مطرح كرد لاريجاني در پاسخ به سخن وي گفت: شما در خصوص نطق آقاي جهرمي تا حدودي تند برخورد كرديد اما همانطور كه مي‌دانيد ايشان از كميسيون نقد كردند زيرا مطالب كميسيون ضبط مي‌شود.

حسيني نيز در ادامه از توكلي پوزش خواسته و گفت: ‌اگر تندي كردم به اين دليل است كه صبر و حوصله اندازه‌اي دارد ولي از وي مي‌خواهم كه اگر شكايتي دارد به كميسيون اصل 90 شكايت كند.

حسيني همچنين در ادامه گفت:‌ آقاي اژه‌اي صحبت كرده و گفت من به عنوان دادستان كل كشور به قاضي زنگ زدم و ادله‌اي ندارم كه خاوري را بازداشت كنيم زيرا همين طور كه مي‌دانيد اژه‌اي توصيه پذير نيست چطور امكان دارد من اين توصيه را كرده باشم.

وزير امور اقتصاد و دارايي تصريح كرد: اكنون جلسه‌اي است كه نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي ايران نظامي مردم سالار است و نظامي است كه در آن حتي اگر كلمات وزير با دقت بيان نشود يك نماينده آن را مطرح كرده و او را به محاكمه مي‌كشد.

وي با اشاره به خاطره آشنايي‌اش با احمدي‌نژاد گفت: در يك روز جمعه در آذرماه سال 86 ، دكتر احمدي‌نژاد در آستانه سفر به حج بودند و من در آن زمان مدير يك بخش پژوهشي در بازرگاني بودم، مدير به من گفت كه قرار است به خدمت آقاي احمدي‌نژاد رفته و در خصوص موضوع تورم جلسه‌اي داشته باشيم و پس از اينكه من در اين جلسه حضور يافتم دكتر ميركاظمي به من گفتند كه از اين پس در جلسات هدفمند كردن يارانه‌ها حضور داشته باشم .

حسيني تصريح كرد: به همين ترتيب به چهار ماه نكشيد كه وزرا گفتند من مي‌خواهم به عنوان معاون وزير معرفي شوم لذا بدانيد كه كشور به كار كارشناسي من اعتماد كرد و به استناد كار تخصصي، وزرا انتخاب مي‌شوند.

وزير امور اقتصاد و دارايي همچنين با اشاره به خاطره‌اي در ديدار با مقام معظم رهبري گفت: در اين ديدار ايشان فرمودند كه وقتي مي‌خواهند حساب و كتاب كنند به ميزان مسووليت‌مان حساب و كتاب مي‌كنند بنابراين به عنوان مثال وزارت اقتصاد را به عنوان يك كارمند اما وزير را به اندازه وزير اقتصاد عقوبت مي‌كنند.

حسيني ادامه داد: قطعا راي شما راي درستي خواهد بود حرفهاي همه ما را شنيديد و گفته‌هاي ما را نيز گوش كرديد .

وي افزود: يكبار ديگر در مجلس دريافتم كه عزمم را براي خدمت به مردم جزم‌تر كنم و تاييد مي‌كنم كه هيچ ادعايي ندارم الي اينكه مديون نظام و كشور هستم.

وي افزود: يك بار ديگر از همين جا مي‌گويم كه مهم مصلحت كشور است و امروز تشخيص اين مصلحت آن است كه من آيا وزير باشم يا نه؟

وي در پايان اظهار داشت: خداوند را شاكرم كه اين فرصت فراهم شد، همچنين مطمئن باشيد كه با داشتن چنين مجلس پويا و نظام مقتدر فرداي روشن‌تري روبرويمان است، من را حلال كنيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha