• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 9008-06983
  • منبع : مطبوعات

كبدچرب،بمب ساعتي قرن جديدبراي دنياي بشري رئيس كنگره هپاتيت تهران: رشدفزاينده چاقي ازعوارض ابتلابه كبدچرب است نوشيدن يك فنجان قهوه درروزبراي سلامت كبد مفيداست

رييس چهارمين كنگره بين‌المللي «هپاتيت تهران» از كبد چرب به عنوان بمب ساعتي قرن جديد براي دنياي بشري تعبير كرد و افزود: اين بمب ساعتي حاصل بي‌تحركي، رژيم غذايي نامناسب، استفاده از فست فودها و بالاخره رشد فزاينده پديده چاقي در دنياست.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيدمويد علويان با بيان اين كه بي‌توجهي به عارضه چاقي در نهايت به بيماري‌هاي قلب و عروق، بيماري ديابت و سكته‌هاي مغزي منجر مي‌شود، اظهار كرد: كبد چرب هم از ديگر عوارض پديده چاقي است كه قابليت پيشرفت دارد.

وي ادامه داد: افراد براي جلوگيري از بروز عوارض شديدتر كبد چرب، بايد رژيم غذايي مناسب را رعايت كنند، تحرك جسماني و فعاليت فيزيكي بيشتري داشته باشند و از استعمال دخانيات پرهيز كنند تا در نهايت كبد سالمي داشته باشند.

رييس چهارمين كنگره بين‌المللي «هپاتيت تهران» توصيه كرد كه نوشيدن يك فنجان قهوه در روز براي سلامت كبد سودمند است در مقابل استعمال دخانيات با عوارض كبدي و حتي سرطان كبد همراه است.

دكتر علويان يادآور شد: براي داشتن كبدي سالم بايد ضمن داشتن زندگي سالم و به دور از رفتارهاي پرخطر اعم از اعتياد تزريقي و رفتارهاي جنسي پرخطر، تغذيه سالم، تحرك به ميزان كافي و در صورت ابتلا به بيماري‌ها هم مراجعه به هنگام به پزشك متخصص داشت.

رييس چهارمين كنگره بين‌المللي «هپاتيت تهران»، بيماري كبد چرب غيرالكلي (NAFLD) را از محورهاي علمي اين كنگره برشمرد و افزود: اين كنگره از دوم تا پنجم آذر ماه با حضور اساتيد و پژوهشگران برجسته ايران و جهان در بيمارستان ميلاد و دانشگاه علوم پزشكي شيراز برگزار مي‌شود.

به گفته وي، چهارمين كنگره بين‌المللي «هپاتيت تهران» نوعي آماده سازي و ايجاد انسجام بين مراكز تحقيقاتي و علمي كشور و ارتباط با مراكز علمي روز دنيا براي تبادل آخرين يافته‌هاي علم پزشكي در زمينه كبد و گوارش است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha