• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۰ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-06897
  • خبرنگار : 71132

نماينده مشهد: مجلس به تخلف نمايندگان در موضوع اختلاس هم رسيدگي كند لاريجاني: هر كس دخالتي در اين قضيه داشته باشد دادستان كل كشور موظف به رسيدگي است

نماينده مشهد:
مجلس به تخلف نمايندگان در موضوع اختلاس هم رسيدگي كند
لاريجاني:
هر كس دخالتي در اين قضيه داشته باشد دادستان كل كشور موظف به رسيدگي است

جواد كريمي‌قدوسي در تذكري مستند به ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس ضمن تشكر از مجلس شوراي اسلامي در برخورد با موضوع فساد مالي اخير، هم‌چنين رسيدگي مجلس به تخلفات برخي نمايندگان در اين رابطه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، نماينده مردم مشهد در مجلس در اين رابطه يادآور شد: برخي مسوولان با كوتاهي، سهل‌انگاري و ساده‌انگاري و برخي هم شايد با قصد و نظر حادثه سختي را در فضاي اقتصادي كشور بوجود‌ آوردند و الحق و الانصاف مجلس اقدامات خوبي در اين راستا انجام داد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تجزيه و تحليل موضوع فساد مالي اخير در جلسه غيرعلني مجلس و قرائت گزارش كميسيون اصل 90 را از جمله اقدامات موثر نمايندگان در اين رابطه توصيف كرد و گفت: استيضاح وزير اقتصاد نيز اقدامي مناسب و ضروري است و ما به وظيفه قانوني‌مان عمل مي‌كنيم.

اين عضو فراكسيون انقلاب مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: چه خوب بود كه فتنه 88 نيز اقدامات مجلس به همين كم و كيف انجام مي‌شد.

كريمي قدوسي در ادامه يادآور شد: افرادي از مجلس در ماجراي سوءاستفاده مالي اخير به اعتراف خودشان با نوشتن 36 نامه به مسوولان و بانك‌ها از اميرمنصور آريا حمايت كردند و خواستار پرداخت تسهيلات ويژه به او شدند، لذا مجلس نبايد در اين رابطه استنثا قائل شود و بايد به اين قضايا هم توجه كند.

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه تاكيد كرد: حتما هركسي در هر قوه‌اي دخالتي در موضوع اخير داشته باشد و اشكالي بر او مترتب باشد، دادستان كل كشور كه مسوول رسيدگي به اين پرونده است، بايد به اين موضوع رسيدگي كند، اما اين باعث نمي‌شود افراد راجع به ديگران اطلاعات غلط بدهند.

رييس مجلس تاكيد كرد: اين‌طور حرف زدن و شائبه ايجاد كردن درست نيست، ما هر كس كه قوه قضاييه احضار كند براي پاسخگويي مي‌فرستيم. متاسفانه برخي حرف‌هايي اين روزها از سوي همكاران ما در برخي رسانه‌ها زده شده كه درست نيست، البته آنها گفته‌اند ولله ما اين حرف را نگفته‌ايم، اما بعدها صدايشان هم پيدا شد و معلوم شد اين حرف را گفته‌اند.

علي لاريجاني خواستار رسيدگي اين موضوع در فضاي درست و صادقانه شد و گفت: دادستان كل كشور در هر موضوعي در اين خصوص مي‌تواند رسيدگي‌هاي خود را داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha