• شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9007-16405

بااشاره به ديدار با خانواده متوفي در پرونده محيط‌بان دنا رييس سازمان محيط زيست: اميدوارم رضايت خانواده جلب شود حكم محيط بان نيازمند تاييد رييس قوه قضاييه است

بااشاره به ديدار با خانواده متوفي در پرونده محيط‌بان دنا
رييس سازمان محيط زيست:
اميدوارم رضايت خانواده جلب شود
حكم محيط بان نيازمند تاييد رييس قوه قضاييه است

رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور ضمن ابراز همدردي با خانواده متوفي در پرونده محيط بان دنا و با بيان اينكه سازمان محيط زيست ديدارهايي با خانواده متوفي داشته است، ابراز اميدواري كرد كه رضايت خانواده متوفي جلب و مشكل محيط بان دنا از اين طريق حل شود.

به گزارش خبرنگار«اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدجواد محمدي‌زاده در حاشيه كنفرانس بين‌المللي دوچرخه شهري در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه ماجراي پرونده محيط بان دنا در شهريورماه سال 86 اتفاق افتاده است، اظهاركرد: در آن زمان نحوه ارتباط تعدادي از محيط بانان با قوه قضاييه و نيروي انتظامي هنوز به درستي تنظيم نشده بود.

وي ادامه داد: در اين ماجرا، تعقيب فردي كه قصد شكار به صورت غيرمجاز را داشته از سوي محيط بان، منجر به بروز حادثه شده و از آن زمان محيط بان به جرم قتل عمد تحت تعقيب قرار گرفت و دستگير شد.

محمدي‌زاده با اشاره به اينكه چنين حادثه‌اي ممكن است براي پليس يا ديگر نيروهاي مسلح نيز در هنگام تعقيب جرم پيش بيايد، خاطرنشان كرد: اينكه اقدام محيط بان دنا در هنگام ماموريت قتل عمد محسوب شود را قبول نداريم.

وي با اشاره به تشكيل يگان حفاظت محيط زيست زير نظر ستاد فرماندهي كل قوا و نيروي انتظامي از دو سال قبل، اظهاركرد: فرمانده اين يگان نيز با توافق بنده و فرمانده نيروي انتظامي منصوب شده است.

به گفته محمدي‌زاده، بر اين اساس در حال حاضر كليه نيروهايي كه در حوزه محيط باني فعال هستند، ضابط قضايي محسوب مي‌شوند.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور درباره پرونده محيط بان دنا نيز، به خبرنگاران گفت: سازمان حفاظت محيط زيست پيگير اين موضوع است و اگرچه حكم در مرحله اول و تجديد نظر تاييد شده است، اما نيازمند تاييد رييس قوه قضاييه است.

محمدي‌زاده ضمن ابراز همدردي با خانواده متوفي و با بيان اينكه سازمان محيط زيست ديدارهايي با خانواده متوفي داشته است، ابراز اميدواري كرد كه رضايت خانواده متوفي جلب و مشكل محيط بان دنا از اين طريق حل شود.

وي در خاتمه تاكيد كرد: از همه ظرفيت‌هاي قانوني براي انجام حمايت‌هاي لازم از محيط بانان استفاده خواهيم كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha