• جمعه / ۱۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9007-10493
  • خبرنگار : 71431

چرخ گوشت سه انگشت جوان 26 ساله را بلعيد

شب گذشته در يک حادثه دلخراش، انگشتان دست کارگر رستوراني در ميان دنده‌هاي چرخ گوشت صنعتي دچار آسيب شديد شد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد هادي ميرافضلي در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: وقوع حادثه در ساعت 20 شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که نجاتگران گروه يک سازمان راهي محل واقع در رستوراني در خيابان کارگر شمالي شدند.

معاون منطقه يک عمليات سازمان آتش‌نشاني ادامه داد: کارگر جوان 26 ساله به نام «صمد- گ» در حالي که در آشپزخانه مشغول کار با چرخ گوشت بزرگ اين رستوران بود، به علت بي‌احتياطي دچار حادثه شد و دست چپ وي به داخل چرخ گوشت فرو رفته است.

ميرافضلي تصريح كرد:نجاتگران آتش‌نشاني تحت نظارت عوامل اورژانس حاضر در محل رستوران، چرخ گوشت را از ميزکار باز کرده و به همراه مصدوم که از ناحيه دست به شدت دچار خونريزي شده بود به بيمارستان امام‌خميني منتقل کردند.

معاون منطقه يک عمليات سازمان آتش‌نشاني که به‌طورمستقيم برنحوه عمليات نجات در اتاق عمل نظارت داشت، افزود: آتش‌نشانان سپس در اتاق عمل با حضور پزشکان با بريدن بدنه چرخ گوشت دست چپ کارگر را از داخل آن خارج کردند.

به گفته وي دراين حادثه سه انگشت دست اين كارگر جوان به طور کامل دچار مصدوميت و لهيدگي شده است.

معاون عمليات منطقه يک سازمان آتش‌نشاني در مورد خطرات اين نوع چرخ گوشت‌ها اظهاركرد: اغلب مردم براين‌باورند که حوادث چرخ گوشت فقط در مورد چرخ گوشت‌هاي کوچک خانگي رخ مي‌دهد و تنها کودکان و خردسالان قرباني آن مي‌شوند، در صورتي که طبق آمارهاي موجود به دليل بي‌احتياطي چرخ گوشت‌هاي بزرگ و صنعتي که عمدتا در سالن‌هاي پذيرايي وآشپزخانه‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي‌گيرند نيز به شدت حادثه سازند، با اين تفاوت که در اين موارد افراد بزرگسال دچار مصدوميت و قطع انگشتان دست مي‌شوند، كه حتي در بعضي از حوادث نيز شدت جراحات به حدي بوده که موجب قطع دست اين افراد از ناحيه مچ شده است.

ميرافضلي ضمن هشدار در مورد رعايت دقيق موازين ايمني در اين گونه اماکن و نحوه کار با چرخ گوشت‌هاي صنعتي، به کاربران اين گونه چرخ گوشت‌ها توصيه کرد حتما از چرخ گوشت‌هاي صنعتي استاندارد استفاده کنند تا دچار اين نوع حوادث دلخراش نشوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha